hatsjoe ... hooikoortsseizoen is geopend

Ik ben al een paar uur aan het snotteren, niezen en heb rode ogen en ben niet in de buurt van een kat, konijn of paard geweest, maar reageer dus duidelijk allergisch op iets :think:.



Ik liep dus net in de tuin en bedacht me ineens dat er aardig wat hazelaars staan hier en die bloeien dus. Hiermee is voor mij het hooikoortsseizoen geopend (tot medio september bij mij).



Zijn er meer die last hebben van hooikoorts?

Jeetje zeg, begint dat nu al! Sterkte!!!

Ik dacht al dat het aan mij lag :S

Is dat nu al dan hooikoorts?

Dacht in de lente pas?

Hier ook begonnen met snotteren! Elke februari tot en met september inderdaad! Sterkte ermee :-*

Hier eigenlijk al 2 weken weer feest. Normaal goeie medicatie, maar ja, zwanger he, dus dan mag je niks. Enkel neusspray en oogdruppels…



Kan ook mijn lol weer op tot ergens in september :x

O begint dat nu al?

Jaden heeft namelijk hooikoorts, en hij heeft rode en branderige ogen.

Maar, hij heeft ook hoge koorts en overal pijn. Grieperig dus.

Maar zou die pijn in zijn ogen van de griep kunnen komen of van de hooikoorts?



In ieder geval, sterkte voor iedereen! :hug:

Stephie, ik kreeg gewoon bijholte-ontsteking van de hooikoorts. En de vraag die jij nu stelt, heb ik ook gevraagd aan de huisarts. Kan je koorts krijgen van hooiKOORTS? En het antwoord was, het heet niet voor niets hooiKOORTS :wink:



Laten we het er ook maar op houden dat ik dus ook echt goed ziek er van was, inclusief spierpijn, koorts enz. Tis niet zo gek ook, je lichaam reageert op een stofje die er volgens het lichaam er niet thuis hoort, en je afweersysteem reageert dan hetzelfde als op een bacterie of virus :wink:

mijn vriend rook het buiten van de week… Hij zei: het seizoen is weer begonnen…



Onze zoon heeft ook erge hooikoorts en die is nu ook weer enorm verkouden… Maar dat zijn veel mensen, dus ik zou niet direct zeggen dat dat nu van de hooikoorts komt…



Sterkte iedereen…

Vanaf februari tot en met mei is het boompollenseizoen, daar kun je dus op reageren (heeft onze dochter)

en vanaf mei tot september is het graspollenseizoen, en dat heeft onze zoon.

Als je het dus allebei hebt, ben je vanaf februari tot september onder de pannen.

Succes ermee! Sterkte met de neussprays enzo.

ik heb nog geen last ik ben allergies voor graspollen dus wanneer de zon weer begint teschijnen kan ik weer aan de neusspray liggen :? :lol:

sterkte voor degene die nou al zoveel last heeft :hug:

@Debbie & Lana wrote:

Stephie, ik kreeg gewoon bijholte-ontsteking van de hooikoorts. En de vraag die jij nu stelt, heb ik ook gevraagd aan de huisarts. Kan je koorts krijgen van hooiKOORTS? En het antwoord was, het heet niet voor niets hooiKOORTS :wink:



Laten we het er ook maar op houden dat ik dus ook echt goed ziek er van was, inclusief spierpijn, koorts enz. Tis niet zo gek ook, je lichaam reageert op een stofje die er volgens het lichaam er niet thuis hoort, en je afweersysteem reageert dan hetzelfde als op een bacterie of virus :wink:




Dat heb ik dus ook als ik geen geen medicatie gebruik! Zal ze meteen maar weer gaan aanvragen… :think: die kleine (blauwe?) pilletjes… Ben de naam kwijt, geloof ik… :think:

Levocetizerine slik ik.



Ik had vmxczo’n 5 tot 7 keer per jaar bijholte-ontsteking.

Dat heb ik dus ook als ik geen geen medicatie gebruik! Zal ze meteen maar weer gaan aanvragen... :think: die kleine (blauwe?) pilletjes... Ben de naam kwijt, geloof ik... :think:


Aerius? Die gebruik ik normaal ook.

@Tigru wrote:

Dat heb ik dus ook als ik geen geen medicatie gebruik! Zal ze meteen maar weer gaan aanvragen… :think: die kleine (blauwe?) pilletjes… Ben de naam kwijt, geloof ik… :think:




Aerius? Die gebruik ik normaal ook.




denk 't wel.



Die bloeiende hazelaar viel mij net vanmiddag ook al op hier een paar straten vandaan. Strikt genomen valt die natuurlijk onder de boompollenallergie (hooikoorts=gras) :wink: .

Ik ben zo’n “gelukkige” met allergie voor alle bomen (vroege- en late bloeiers), gras etc etc :roll: . Denk dat ik de Aerius maar weer uit de kast moet trekken. Combi met Avamys neusspray (hele jaar door; leve de huisstofmijt :wall: ) werkt heel aardig hier.

oh ja, tip voor de hooikoortspatienten: ga niet met blote benen door hoog bloeiend gras lopen, daar word je een soort wandelende allergietest van 8)

(die fout heb ik een paar jaar terug gemaakt; dagenlang rode bulten op m’n benen :roll: )

wat vervelend zeg, als het nu al begint :hug:



Ik heb er straks weer last van, als hier bepaalde bloemen de bloesem verliezen (dan sneeuwt het hier :lol: ) zie er nu al tegenop, maja niets aan te doen.



Succes!

ow bedankt voor het melden hier!

dat verklaard dus waarschijnlijk waarom ik weer zoveel door mijn ogen wrijf en hoofdpijn heb…

had de link nog niet gelegd, maar inderdaad begin ik meestal rond mijn verjaardag met de aerius…

meteen maar even bestellen dus!

ook hier de gelukkig om er tot sept. last van te hebben :S

Yep, hier ook alweer aan het niezen de hele week. Ik heb meestal ontzettend veel last van mijn ogen (continu tranen als ik buiten ben) en nies me te pletter. Ook tot september ongeveer.



Is er niet een prik of iets dat je kan krijgen? Dacht dat ik dat eens ergens had gelezen?

en vandaag snotteren we gewoon verder. Ik dacht dat het een lekker fris was om alles open te zetten in huis … fris is het wel, maar nu nies ik me dus wel een ongeluk :?



Ik heb maar weer nasonex besteld. Allerfree etc. helpt niet zoveel bij mij en de zwaardere middelen helpen wel, maar hebben vervelende bijwerkingen (moe, duf, duizelig etc). En ik vind die bijwerkingen erger dan de kwaal, dus niezen we vrolijk verder. Mijn neus en holtes kan ik redelijk heel houden met nasonex gelukkig.



Ach ik ben zo’n beetje voor alles allergisch wat groeit en bloeit en je went er wel aan.