Hartje zien kloppen!!

Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad. Ze zagen in eerste instantie helemaal niks, dus ik schrok me rot!! Uiteindelijk vonden ze helemaal bovenin mijn baarmoeder en dan helemaal aan de linkerkant een vruchtzakje. Het was erg onduidelijk allemaal. Volgens de gyn. zag het er allemaal goed uit, maar zat het vruchtzakje op een onhandige plek om een vruchtje te zien. Nu moet ik drie weken wachten. Ik voel me heel erg zwanger, mijn hormonen gieren de pan uit, maar ik ben zo bang dat het een leeg vruchtzakje is. Ik zou nu ongeveer 6 weken moeten zijn en ik volgens de gyn zie je bij de een nou eenmaal meer dan bij de ander, maar zou een leeg vruchtzakje zo lang blijven zitten??? Help!!! Drie weken is wel heel lang, maar die heeft het vruchtje echt wel nodig om voldoende tevoorschijn te komen zegt de gyn.

Ik probeer er niet aan te denken, maar het is wel moeilijk!!

groetjes

Jolanda

jee meid wat vervelend en wat een onzekerheid!

heb er geen ervaring mee wil je wel heel veel sterkte toewensen komende weken! en hopen op een mooi kloppend hartje over 3 weken

het zou best kunnen dat je misschien wat korter zwanger bent ofzo?

Ik heb met 7 wk en 5 dagen ofzo mijn eerste echo gehad, daarop was niet veel meer te zien dan een doppinda met een kloppend hartje. 2 weken later heb ik weer een echo gehad, om de termijn precies te bepalen en daarop zag je echt al een minibabytje, dus die ontwikkeling gaat gewoon wel echt in een razend tempo!

Probeer je niet te druk te maken, want als het echt niet goed had gezeten dat de gyn dat ook wel gezegd lijkt me…

Al kan ik me wel heel goed voorstellen dat komende weken heel spannend voor je zijn!

Mag ik vragen waarom je zo’n vroege echo hebt gehad?

Het geeft je nu zo’n onzekerheid, terwijl er misschien helemaal niets mis is. Dat is gewoon hartstikke jammer.

:hug:

Het is nog heel lastig te bepalen. Ik heb ook zo’n vroege echo gehad na mijn eerste miskraam en toen leek alles helemaal goed, vervolgens ging het een paar dagen na de echo toch mis…

Het kan dus alle kanten op gaan.

Drie weken zijn lang, maar meid…ik hoop dat alles goed zit. Probeer afleiding te zoeken (makkelijker gezegd dan gedaan)

:-*

Ik zou toch proberen om “rustig” af te wachten… Je zei zelf al van te voren dat je er rekening mee zou houden dat er niets spectaculairs te zien zou zijn. Er is “iets” te zien, dus er is in ieder geval wat aan het groeien. Geef het nu de kans om te groeien…

Ik heb met 5 weken dus ook een echo gehad. Had ik liever niet (hub was ook niet mee), maar de arts wilde gewoon even zien of er iets zat. (en dat zat er wel!) Maar er is op dit termijn gewoon nog erg weinig te zien… En als je al wel wat kunt zien, zegt dat nog niets over het verdere verloop…

:hug:

Ik probeer afleiding te zoeken…ben lekker gaan shoppen vandaag en dat was met alles overal afgeprijsd, heel lekker!!! Toch heb ik spijt van de vroege echo. Maar ook bij mij was het de gyn. alleen te doen om te zien of er echt wat was…nou dat was er in ieder geval. Gisteren vroeg ik ook meteen of het geen vals alarm was en zijn antwoord was dan ook dat ik echt zwanger was, maar dat er gewoon nog niet veel te zien was. Ik weet dat het toen ik zwanger was van Eline ook leek of ik korter zwanger was. Met de eerste echo was ik toen 8 weken en dacht de gyn. dat ik hooguit een week of 6 was. Uiteindelijk is ook dat goedgekomen!!! Ik moet het gewoon ff van me af zetten, maar dat is makkelijk gezegd.

Thnx allemaal!!!

Met 6 weken was er niks te zien bij onze zoon…dus er is hoop hoor :hug:

idd, bij zes weken is helemaal niks te zien! dus alleen maar positief! wij zagen met zes weken ook alleen een zakje, meer niet!

pas met 7 weken was er wat duidelijk te zien!

Overigens had ik eerder wel eens een echo gehad, andere zwangechap, die vrouw had gezegd dat ik 5 weken was, maar dat is uiteindleijk mis gegaan, die arts assistent was dus duidelijk neit op de hoogte dat dat absoluut niet kan! tja… en als dat je derde misrkaam al is, is dat wel ff slikken, ik was nl erg gerustgeteld door haar.

Google maar eens op 6 weken en alleen vruchtzakje, dat klopt gewoon! teminste, dat stelde mij gerust!

mega hug!! en tis echt niet verkeerd, maar je kan er nog maar zo weinig van zeggen op dat moment!

onze gyn. vertelde dat ze tot 7 weken het “normaal” vonden als er niets te zien was.

dus gewoon lekker zwanger zijn en over 3 weken een prachtig kijkje naar de kleine in je buik nemen :wink:

:hug: :hug:

ik heb hier echt(nog ) geen verstand van, maar ik hoop wel voor je dat er niks aan de hand is en jij gewoon genoeg te zien krijgt straks…

succes met afwachten nog even…ga lekker leuke dingen doen.

groetjes

Bij sommige is er met de 6 weken nog niks tot niet veel te zien, bij sommige wel (wij hadden met de 6 weken al een goed kloppend hartje).

Ken ook iemand waarbij het vruchtzakje nog echt “leeg” was bij de 6 weken, 3 weken daarna zagen ze een kloppend hartje :inlove:

Kan altijd nog alle kanten op gaan meid, take care :hug:

Jammer genoeg hebben we dit soort gebeurtenissen allemaal niet zelf in de hand…,

Kan nog alle kanten opgaan hoor :hug:

ik had bij Ivan met 5,5 /6 weken een kloppend hartje maar bij Daan* was er toen nog niks te zien

Allemaal heel erg bedankt!!! Ik voel me veel beter na al jullie berichtjes en heb toch maar even gegoogled. Het is dus echt niet raar om een “leeg” vruchtzakje te zien. Aangezien we nu weer een week verder zijn en alles nog steeds op zijn/haar plek zit, ben ik ook geruster.

Thnx allemaal!!!

Dat is natuurlijk wat erg kort door de bocht he :think: Bij mijn eerste zwangerschap was er met 6 weken al wel degelijk een kloppend hartje te zien en dat is toch al 11,5 jaar terug (dus mss nog wel iets minder geavanceerde apparatuur dan nu :wink:). Het vruchtje was toen zelfs maar op de grootte van 5 weken en is helaas ook een ma geworden, maar was wel degelijk te zien allemaal!

@konijn wrote:

idd, bij zes weken is helemaal niks te zien! dus alleen maar positief! wij zagen met zes weken ook alleen een zakje, meer niet!

Overigens had ik eerder wel eens een echo gehad, andere zwangechap, die vrouw had gezegd dat ik 5 weken was, maar dat is uiteindleijk mis gegaan, die arts assistent was dus duidelijk neit op de hoogte dat dat absoluut niet kan! tja… en als dat je derde misrkaam al is, is dat wel ff slikken, ik was nl erg gerustgeteld door haar.

Google maar eens op 6 weken en alleen vruchtzakje, dat klopt gewoon! teminste, dat stelde mij gerust!

mega hug!! en tis echt niet verkeerd, maar je kan er nog maar zo weinig van zeggen op dat moment!

@Jolanda, ik wil jou even een hele dikke :hug: geven en ik hoop dat je veel afleiding kunt vinden de komende weken!!! 3 Weken duren dan idd wel megalang :hug: Maar er zijn gelukkig een heleboel voorbeelden waarin alles gewoon goed is en waarbij gezonde kindjes geboren zijn, dus houd hoop meis :thumbup: :pray:

@Kimmie1976 wrote:

Dat is natuurlijk wat erg kort door de bocht he :think: Bij mijn eerste zwangerschap was er met 6 weken al wel degelijk een kloppend hartje te zien en dat is toch al 11,5 jaar terug (dus mss nog wel iets minder geavanceerde apparatuur dan nu :wink:). Het vruchtje was toen zelfs maar op de grootte van 5 weken en is helaas ook een ma geworden, maar was wel degelijk te zien allemaal!

@konijn wrote:

ik heb idd ook wel eens met een termijnecho een kloppend hartje gezien, was volgens de meting met 5 weken. Dat was dus niet goed, en is een mk geworden. Bij de gyn nog gevraagd, met 6 weken is er dus officieel niks te zien. Min vruchtje was gewoon giga achter in de groei en had 8 weken moeten zijn, dus vanaar dat er wel een kloppend hartje was!

Meis... weet je al meer?

@konijn wrote:

ik heb idd ook wel eens met een termijnecho een kloppend hartje gezien, was volgens de meting met 5 weken. Dat was dus niet goed, en is een mk geworden. Bij de gyn nog gevraagd, met 6 weken is er dus officieel niks te zien. Min vruchtje was gewoon giga achter in de groei en had 8 weken moeten zijn, dus vanaar dat er wel een kloppend hartje was!

Meis… weet je al meer?

Dat klopt niet hoor! Ligt er maar net aan.

Sommige hebben dan al een kloppend hartje, en sommige niet!

Wij hadden wel al een kloppend hartje (en gaat nog steeds goed :wink: ) en ken ook iemand die een soort van “leeg” vruchtzakje had met de 6 weken maar 3 weken daarna wel een mooi kloppend hartje.

Hartje gaat geloof ik kloppen tussen de 5-7 weken (er zit een termijn aan in ieder geval!).

Ik hd met 5,5 /6 weken een hartactie, en Ivan is er toch echt

onze gyn gaf aan, tussen de 7 en 9 weken. Zo… kun je wel weer zien hoe enorm verschillend ze ook onderling denken. Me schoonzus kreeg een waarschuwing dat ze maar één stuk appeltaart in de week mocht, wat ik niet snapte, dus ik gevraagd, begon die van ons te lachen! dat is gewoon net die onzin als de leverpasteionzin gaf hij aan! Je mag 15 plakjes brood eten met leverpastei, voordat het schade geeft aan je kindje, per dag! en 15 punten appeltaart per dag! :oops:

Ik hoop Jolanda… dat je straks een mooie eho hebt!

17 febr. mogen we weer voor een echo, dus we zitten nog even in spanning. Ik zag de echo van een vriendin van me van de week. Haar dochter is nu 5 jaar en met die echo was mijn vriendin 7 weken zwanger…zelfs daar was nog geen hartje op te zien, dus ik denk dat dat echt per zwangerschap anders is. Bij haar was er niet meer dan een vruchtzakje met een klein rondje erin te zien. Al die verhalen met een goede afloop stellen me wel gerust…en die met een slechte afloop, die vergeet ik nu even meteen als jullie het niet erg vinden. :liar: Nee hoor, die horen er ook gewoon bij helaas, maar daar denk ik maar even niet aan.

Alleen dat van die punten appeltaart wou ik niet weten :stuck_out_tongue: Begin spontaan te kwijlen :mrgreen: :mrgreen:

De slechte afloop hier was ook niet bedoeld als “inspiratie” hoor en het had ook niks met die echo op zich te maken natuurlijk, was meer het afronden van het verhaal :hug: :oops: Je moet er idd gewoon lekker vanuit gaan dat het bij jou goed is!!! Daar gaan we gewoon voor :pray: :pray: :pray: :pray: