Harry Potter and the deadhly hallows part 2.

Is iemand er al geweest? Ik ga waarschijnlijk met de gehele vriendengroep, maar dat is dus pas om en nabij eind juli…

En ik ben zoooo nieuwschierig!



Is er nou ook een groot verschil tussen de ‘gewone’ film en de 3D film??

Ik heb kaarten voor vanavond 20 uur…(de 3D versie) :dance: :dance: :dance:

Ik ben gisteravond geweest en ga waarschijnlijk volgende week naar de 3D versie.



Vond de film wel ok, maar een beetje een domper. Maar kan ook aan mij liggen, omdat ik net ervoor het boek had uitgelezen. Blijf erbij dat film 3 de beste is…



Zal verder niks verklappen, maar het is ansich goed gedaan, leuke humor ook en veel sterkte dingen. (Helaas ook wel dingen die ik miste).

Wij gaan morgenavond naar de 3d versie, heb er nu al zin in :dance:

ik ga als het wat rustiger is…



Ben nu het boek weer overnieuw aan het lezen :slight_smile:



ze zeggen dat het einde van de film anders is als het boek…



Nu hoop ik zeker dat dit alleen geldt voor het laatste hoofdstuk want die vond ik niks…

Maar niet dat ze verder de afloop van het verhaal veranderen…

Ze hebben zich, uiteraard, ook deze keer niet aan het boek gehouden. :roll:



Zo jammer, die laatste paar hoofdstukken hadden ze best kunnen volgen.



Ik ben gisteravond geweest. Film viel beetje tegen, maar misschien ook omdat we perongeluk de 3d versie hebben gezien. Ik ben helemaal geen fan van 3d en heb ook bijna de gehele film met hoofdpijn gezeten, geen succes.



Verder had ik meer aktie in de film verwacht en dat viel ook een beetje tegen. Al met al, een geinige film, leuk voor de collectie, maar meer ook niet.

@Tigru wrote:



Vond de film wel ok, maar een beetje een domper. Maar kan ook aan mij liggen, omdat ik net ervoor het boek had uitgelezen. Blijf erbij dat film 3 de beste is…






Elke verfilming van een boek valt mij tegen.. tis nog nooit gebeurd dat ik de film even goed of beter dan het boek vond.. daarom ga ik niet.. :angel:

Voor diegenen die wel gaan, veel plezier.. ben ook een HP fan.. maar dan alleen de boeken.. :inlove:

Ik moet inclu deze de laatste 3 nog zien, dus ik heb geen haast.



Ander vraagje vanaf welke leeftijd zijn de boeken geschikt?

Sommige films vind ik nog niet geschikt voor Sharon, maar weet niet of de boeken ook soms zo eng zijn.



Sharon is 10 jaar trouwens.

Ik heb de boeken nog nooit gelezen; alleen de films gezien, dus ik kan gelukkig ook geen vergelijking maken.

Eind juli ga ik er heen, ben benieuwd!

wat ik van de boeken toch het meeste heb gemist in de films is de club voor huiselfen :inlove:



ik vond dat zo schattig :mrgreen:

toen ik het laatste boek uit had…



zei ik ook tegen vriendlief …

OOOOO dat word echt een film met veel actie…



nou is dat even teleurstellend :thumbdown:



Nouja ik ga over een tijdje we weten nog precies wanneer…



Hoe moet 2 weekenden werken en dan is hij er 1 vrij…

En dan vaak hebben we al dingen gepland om te doen dus zal wel een tijdje gaan duren :roll:

Ik vind het echt een suuuper mooie film. Uiteraard wel wat anders dan het boek, maar dat is altijd met verfilmingen, en bij HP ga ik er ook al niet meer vanuit dat het precies hetzelfde zal zijn als het boek. :wink:



Ik ben naar de dinsdagnacht/woensdagochtend om 1 minuut over twaalf naar de film geweest. :mrgreen:

Wij gaan zaterdagavond met zn tweetjes. Ukkie gaat logeren bij opa en oma, papa en mama gaan het er weer eens lekker van nemen samen, eerst lekker uit eten en dan naar de film. Helaas ook 3D. ben er helemaal geen fan van maar de 2D-versie draait hier niet in de buurt.



Moet ik zo’n idote bril op met verschillende kleuren glazen tijdens de film of is de techniek inmiddels zodanig dat dat niet meer hoeft?

@mamma van sharondenise wrote:

Ik moet inclu deze de laatste 3 nog zien, dus ik heb geen haast.



Ander vraagje vanaf welke leeftijd zijn de boeken geschikt?

Sommige films vind ik nog niet geschikt voor Sharon, maar weet niet of de boeken ook soms zo eng zijn.



Sharon is 10 jaar trouwens.




Mij leken de eerste twee delen wel geschikt voor die leeftijd… daarna weet ik het niet. Mijn oudste wilde het gaan lezen maar ik heb dus gezegd als je tien bent :wink:

Volgens mij was het destijds wel zo dat de boeken zo ver uit elkaar uit kwamen dat je er wel naartoe bent gegroeid, dus als ze geen snelle lezer is zou dat mooi zijn he, doet ze gewoon steeds een (half)jaartje tussen elk boek en dan komt het wel goed :lol: Maar ja, met mijn zoon werkt dat echt niet. Die leest dan vandaag en morgen deel 1 en wil dan overmorgen deel 2 :roll:

Mark leest nu deel 1 aan Mateo voor. Maar daar lezen we ook Dolfje en Geronimo aan voor. (of hij leest het zelf :shifty: )…



Deel 1 vind ik persoonlijk wel geschikt vanaf 6 jaar. De verdere delen worden behoorlijk ingewikkeld.



Mateo en Micah heeft deel 1 ook al gezien. :oops:



Ben een HP-fan.



Ik heb het heeeeeeel druk de laatste tijd, maar ik denk dat Mark en ik over 2 weken naar de bios gaan voor het laatste deel.



Mark las elk nieuw deel in het engels voor en daarna kocht en las ik het nog in het Nederlans. We hebben dus de hele collectie… :inlove:

Ik wil ook :dance: :dance:

En hub gaat dan gewoon met me mee.



Ben zo benieuwd! Wel jammer dat het de laatste is :frowning:



maar wij gaan in onze vakantie, in augustus. De komende twee weken krijg ik het erg druk en daarna heb ik alle tijd om lekker naar de bios te gaan.

ik wil wel gaan maar ik wil Lune echt nog niet zonder mama of papa thuis laten. dus ik denk dat ik hem pas zie als ie op dvd uit is.

Ik heb hem woensdagavond ook al gezien :smiley:

Was alleen een storing bij Pathe.Dus onze gereserveerde kaartjes die we 3 week geleden al bestelt en betaals hadden waren er niet meer :? Gelukkig waren we op tijd en hadden we nog een mooi plekje.Maar er waren veel mensen die niet op hun eigen stoel konden.



Jammer dat het niet nu afgelopen is.

Maar het mooiste was dat ik de preview van Twilight zag op groot beeld :mrgreen: ik had het al gezien natuurlijk maar in de bios was die toch wel gaaf hoor kreeg er kippenvel van hahahaha.

Als je de film niet teveel met boek vergelijkt vind ik de film wel goed.

Ik heb er van genoten.

ben ook een groot hp fan, meer van de boeken dan van de film maar de films zijn ook niet heel slecht. (tja moet wel ik heb ze allemaal in 2 disc versie)



Heb boek 7 net weer opnieuw gelezen maar ik ga hem hoe dan ook niet vergelijken. had eerst film 7.1 gezien en daarna boek 7 weer gaan lezen en dacht echt… eigenlijk is dit de manier om het te doen dan eerst de boeken en dan de films :wink:



Ben benieuwd of ze het 19 jaar later stukje hebben gedaan en of ze daar voor nog oudere acteurs (zal wel als het erin zit want daniel, rupert & emma zijn zo rond de 21,22 en de 19 jaar later scene moeten ze 35 voorstellen) hebben gebruikt.



Dat het jammer is dat het de laatste film is had ik al lang met de boeken, Ik keek zo uit naar de komst van 5, 6 en 7 en voor mijn gevoel moest ik daar echt een eeuwigheid wachten dus het echte einde kwam al zo’n 4 jaar geleden :frowning: