Haren wassen

Het is hier iedere keer een drama als we Max de haartjes moeten wassen. Bang voor water is hij niet want hij gaat graag in bad, vooral samen met Thom en dan kan het niet gek genoeg, maar zodra de haartjes gewassen moeten worden lijkt het wel alsof er een varkentje geslacht wordt, zo gaat hij dan tekeer. :eh:

Iemand tips??

Heb je al eens geprobeerd om hem zelf de douchekop vast te laten houden en hem dan zelf, onder lichte begeleiding, zijn haren uit te laten spoelen. Of een washandje voor de ogen.

ik heb geen tips sorry maar wil je wel vertellen dat het bij angelina al maanden zo is :wall:

was zelfs een tijd dat ik ze zelfs haar niet in bad kon steken of ze brulde als een speenvarken :shock:

bang van water is ze ook niet :roll:

Ja was bij danté ook zo. Tot ik zelf een slokje water na uit de douchekop en dat in een boogje uitspuugde. Dat vond hij zó fantastisch dat hij nu zelf uren uit die douchekop kan lurken en ik tergelijkertijd zn koppie onder het water duw :lol:

ik was levi zijn haren altijd in bad. badderen vind hij heerlijk.

douche wil hij absoluut niet, hij ziet ook presies wanneer het bad volloopt of de douche word aangezet.

laats wilde mijn vader met hem douchen want we hadden daar geslapen en hij was zeik nat. ik zat beneden hoor ik me daar toch een gekrijs van heb ik jou daar. ik loop naar boven levi rent naar me toe en liet me niet meer los. ja zegt mijn vader: ik deed alleen de douche aan maar was even vergeten dat hij er niet van houd.

ik lach helemaal in een deuk :lol:

speenvarken was er niets bij :mrgreen:

en waarom? ik heb echt geen idee waarom hij er zo`n hekel aan heeft :?

Kaylee wil het alleen als ze samen met 1 van ons onder de douche staat… En dan mag zij mij onder water duwen, en daar maak ik dan natuurlijk een grote show van met veel gekke geluiden :lol: En dan mag zij eronder, en zij geeft natuurlijk geen kik, want zij is stoer en mama en papa niet :lol: :wink: :inlove: Maar het heeft wel even geduurd voor dat ging werken hoor, ze is echt een tijd panisch voor de douche geweest. :?

Ik geloof dat alle kinderen wel een tijd hebben dat ze niets van de douche willen weten.

Hier heb ik Nancy nu eindelijk zover dat ze zelf de douchekop durft beet te houden. Haren wassen, doe ik nog steeds met bekertjes en zij mag de kleur van t bekertje uitkiezen (heeft ze toch nog een beetje invloed op alles).

Luna heeft dat ook :?

zo gaat het een tijdje goed en zo schreeuwt ze de hele boel weer bij elkaar :?

ik heb dus helaas geen tips :wink:

Hier hetzelfde verhaal. Het gaat weer over! Heus!

Ik had een leenkindje Stiefkindje klinkt zo naar :oops: Die hield er ook niet van om zijn haren uit te spoelen. Dus deed ik het volgende:

Hij mocht een washandje zelf voor zijn ogen houden…Dan deed ik de douchestraal gauw over zijn hoofd…washandje weer even van zijn ogen af zodat hij kon zien dat er niets was…Washandje weer voor zijn ogen en nog een keer de straal erover…

Daarna mocht hij zelf de douche vast houden en mijn haren nat maken…Hielp perfect :thumbup:

Misschien dat het een idee is?

Hier iemand die ook begint te schreeuwen en au te roepen zodra ik de shampoo fles pak :mrgreen: maar ik negeer het gewoon en was die haartjes even snel.

Wel grappig dat Max dat ook heeft ik dacht dat Esmee het enige gekke meisje was dat zo hard schreeuwt als we haartjes gaan wassen.

hier ook zo’n angsthaas hoor

maar sinds kort werkt het washandje voor de ogen goed

en laat ie zijn haartjes lekker wassen in bad.

onder de douche wil in niet

Hier ook 1 die alleen maar gilt als er een heel klein waterdruppeltje haar gezicht aanraakt :roll: haren wassen is ook een ramp.

Ze heeft zelfs een paar weken gehad dat ze niet eens in bad of onder de douche wou, kon haar met niks ompraten mevrouw weigerde en gilde aan 1 stuk door. Gelukkig laat ze het nu wel iets meer toe maar het gaat niet van harte :?

Laura wil altijd alles nadoen, dus met douchen, zeept zij papa lekker in, en doet shampoo in zijn haar, en papa dan bij haar.

Idem met tandenpoetsen, zij poetst de tanden bij mama, en mama bij Laura.

Het wordt in elk geval dan een leuk spelletje, en ik heb het idee dat het ook een beetje angst/onzekerheid wegneemt als Laura gewoon zelf kan zien en ervaren wat er gebeurt (want met haren wassen voel je wel van alles, maar je kan het niet echt goed zelf in de gaten houden wat mama met je uitspookt achter je rug en boven je hoofd).

Misschien kun je het eens proberen op die manier…

Of in elk geval een keer laten kijken als je zelf onder de douche staat en je haren wast.

En ik neem aan dat je shampoo gebruikt die niet prikt in de ogen? Wij hadden 1x een andere shampoo gebruikt (babyshampoo was net op), drama! En het heeft weer een paar weken geduurd voor ze er weer vertrouwen in had daarna.

Hier was het iets heel simpels … ogen dicht doen. Toen hij dit eenmaal door had, vond hij het nog steeds niet fantastisch maar het schreeuwen was over en hij ondergaat het nu gewillig. Hij knijpt nu zijn oogjes stijf dicht en als we klaar zijn, moeten we gelijk zijn koppie afdrogen en is er niks aan de hand.

Waslapje al geprobeerd, met de douchekop, met een bekertje afspoelen, het wil allemaal niet. Hij zit dan gewoon in bad want we hebben geen douche.

Ook als we Thom de haren wassen (ze gaan meestal samen in bad) helpt niks, hij wil er echt niets van weten. De ogen dicht doen kan ik misschien nog wel eens proberen. Ik vind het zo gek want verder kan het hem niet wild genoeg gaan als hij in bad zit. :think:

We hebben altijd dezelfde shampoo overigens.

ik vertel altijd alles wat ik ga doen zo is hij erop voorbereid. En misschien begrijpt hij het niet of juist wel dat weet ik niet. Maar als ik niets zeg en ineens zijn haar ga uitspoelen dan schrikt hij zich dood en gaat dan ook huilen enzo.

hij staat nog niet onder de douche maar zit in het badje. Zijn haar spoel ik uit met een beker schoon water maar wel net zo warm als het badwater zelf.

Was ik even vergeten te vertellen :smiley:

@Claudje wrote:

Waslapje al geprobeerd, met de douchekop, met een bekertje afspoelen, het wil allemaal niet. Hij zit dan gewoon in bad want we hebben geen douche.

Ook als we Thom de haren wassen (ze gaan meestal samen in bad) helpt niks, hij wil er echt niets van weten. De ogen dicht doen kan ik misschien nog wel eens proberen. Ik vind het zo gek want verder kan het hem niet wild genoeg gaan als hij in bad zit. :think:

We hebben altijd dezelfde shampoo overigens.

ff een paar keer consequent hetzelfde doen.

hier was het ook niet meteen goed, met dat washandje voor zijn ogen.

het heeft een keer of vijf geduurd

hier lukt het haren wassen alleen als ik samen met Teun in bad zit. Hij komt dan altijd lekker relaxed op z’n rug tegen me aan liggen, en dan doe ik z’n hoofdje naar achteren om de haren nat te maken en de shampoo uit te spoelen.