Haren wassen

@mama van Teun wrote:

hier lukt het haren wassen alleen als ik samen met Teun in bad zit. Hij komt dan altijd lekker relaxed op z’n rug tegen me aan liggen, en dan doe ik z’n hoofdje naar achteren om de haren nat te maken en de shampoo uit te spoelen.

Ja, zo deed ik het met Thom ook vaker. Moet toch maar eens samen dan met Max in bad gaan. Daar had ik destijds met Thom alle tijd voor, nu wordt dat iets problematischer. Maargoed, ik maak gewoon tijd. :smiley:

Gisteren ging het al iets beter dan normaal, wel nog veel kwaken maar niet alsof er een varken aan het spit wordt geregen. :mrgreen:

Lyann was ook eerst een mager speen varken als het op haren uitwassen aankwam,

heb toen haar favo knuffel bij haar in bad gedaan en haar die de haartjes (die haartjes zijn er bij bedacht want het is een klein plukje op de aap zijn koppie) uit laten wassen en toen mocht het bij haar ook!!! :dance:

hoop dat je een paar tips eruit kunt halen dat het haren uit wassen een pretje kan worden :smiley:

Hier hetzelfde verhaal hoor. Lars lijkt een waterrat maar haren wassen…no way!! Drama. Ik heb ook alles al geprobeerd…zal de tips hier ook nog eens toepassen. Ik doe het tegenwoordig heel snel en dan maar even huilen…kan moeilijk zijn haar niet meer wassen :mrgreen:

Wessel heeft nu ook een washandje voor z’n ogen met haren wassen.

Ik doe het niet onverwacht of al huilend of zo… heb ik zelf een hekel aan en 1 van mijn vroegste herinneringen (jaja… daar komt een jeugdtrauma aan) is dat een tante mijn haren uitspoelde… ik stop stop stop zei en ze toch doorging… en ik weet nog dat ik het zooooo benauwd had.

Ik vind het belangrijk dat Wessel de controle houd… en dat werkt bij hem ook goed…

Dus b.v. tellen… “wessel… we doen 2 tellen en dan stopt het”… probeer het heel inzichtelijk te maken… Nooit onverwachts of zo, want dan is het dus ook ECHT heel vervelend toch?

en… ik gewenning is belangrijk… dus hoewel je er tegenop ziet om haren te wassen… misschien wel even iedere avond nu doen… Heel rustig… heel eventjes maar… en iedere avond een paar tellen langer.

(ik maak nog steeds iedere avond Wessel’s haar nat… al is het maar om het zand eruit te spoelen… :lol: :lol: ).

Succes !!

Ik heb van die kinderen die al vanaf de geboorte veel haar hebben…dus je zou zeggen…die moeten toch wel eens gewend zijn…maar nee. Heb alle trucs al uit de kast gehaald. maar niet dat het nu zo’n drama is elke keer hoor, maar het is echt zijn hobby niet. Lynn met haar lange haren vindt het nog wel best…die moet er nog om lachen )

Joy vond het altijd prima niet leuk maar wel ok. Tot ineens drama. Echt van uit het niks. Ik ging gewoon met haar mee in bad. Dan zij ik gewoon duidelijk ik ga nu je haren wassen. En dan had ze gewoon niks te willen. Ik zij alleen maar dingen als rustig maar het is zo klaar je doet het goed enz. En als t klaar was mocht ze de douch op mijn hoofd zetten en dan zij ik zie je mamma moet ook niet huilen he?

En na 3x haren wassen was het over!!

Ze vind het overigens nog steeds niet leuk maar ja. Ik zet de straal trouwens altijd iets harder zodat het sneller is uitgespoeld en goed ook! Dan is het veel vlugger voorbij haha.

he, wat fijn om te lezen dit allemaal. Ik dacht dat wij zulke nono’s waren dat eht zo stroefjes gaat.

Ik maak zijn haar nat met een was handje, doe erg weinig shampoo erop , en "veeg"als het ware de shampoo weer uit zijn haar met een nat washandje. Duurt langer dan wanneer je gauw even zou spoele maar ja , Als meneer maar niks van water overal heen voelt lopen Dat gaat aardig. Niet helemaal ideaal , maar we kunnen tenminste weer wassen :smiley:

Hier ook een jochie dat niet van haren wassen houdt. Wat hier goed werkt in in bad met een bakje water zijn haartjes uitspoelen en dan zegen dat ie zijn hoofdje naar schteren moet houden (of te wel mama aankijken want washandje voor de oogjes werkt hier niet)

En dan hup heel snel een aantal bakjes water over zijn haartjes en klaar is klara.