Wat is nu echt een handige schoolbeker? Die vaatwasmachine in kan en niet al te snel gaat lekken? Een gewone? Mepal? Hema? Pop up beker? Sigg?
Ik sta zef voor de klas en het is altijd puinhoop in de fruitbak, er is altijd wel een beker lek en ik heb zelf dus geen zin in steeds een lekkende tas thuis. Iemand ervaring met niet al te veel lekkende bekers? (ik ga al voor een tasje waar de beker in kan staan, scheelt vast ook al )
mepal die met die duwding dat et een soort van bidon wordt. Sta zelf ook voor de klas, deze zijn volgens mi jerg handig in gebruik en smeren niet, zelfs niet als je wordt aangestoten
Hier komt er zodra ik de kans zie er een te halen, een nieuwe.
We hebben een gewone Mepal, die is gewoon goed, alleen de deksel mag niet of helemaal bovenin in de vaatwasser.
Maar de probleem-beker hier, is ook van Mepal, zo´n pop-up-ding. De pop blijft te vaak up of komt spontaan weer omhoof, dus niet goed erin. Dus lekt ie regelmatig. Helaas is er niets meer aan te doen. Ik vind het dus weggegooid geld die pop-up.
Wij hebben ook de gewone mepal beker. We hebben er twee en één van de twee gaat al 2 jaar mee en heeft nog nooit gelekt. De deksel mag volgens mij niet in de vaatwasser dus die wassen we altijd met de hand. Ik vind het hele fijne bekers.
Hier zijn de pop-up bekers van mepal net de lekvrije! Die met schroefdeksel ook maar bij openen valt er altijd na uit wat in het deksel hangt.
Hmmm, zou ik dan iets fout doen met die mepal pop-up van ons?
Ik kan ook nergens vinden hoe dat membraan er nu in moet.
Ik heb al nieuw membraan besteld en daar zat ook een beschrijving bij, maar geen fotootje van hoe dat membraampje nu hoort te zitten. Ook op internet is dat niet te vinden.
Maar het probleem hier is dat de pop-up dus niet meer blijft zitten. Dan gat die dus open in de tas. Bah, dat is zo vies (en nat).
Ik heb er laatst juist nog een bijgehaald, zo’n pop up van Mepal.
Ideaal, die lekken hier niet, en D heeft geen vieze melkmond, da’s ook een voordeel vind ik!
Wat bedoel je met membraam Dorus?
@alyt wrote:
Wat bedoel je met membraam Dorus?
Zo heet dat doorzichtige flexibele antilek dingetje boven in de dop.
Weet je wat ik ook een nadeel vind van die bekers. De dop mag eigenlijk niet in de vaatwasser, nou, schroef die dop maar eens open na een poos, bah, je wilt niet weten hoe vies en onhygienisch dat er van binnen uit ziet, ook het tuitje waar ze uit drinken :silenced:
Ik schroef ze elke avond uit elkaar en was ze met de hand af en zo een keer of twee per week gaat alles gewoon mee de vaatwasser in, ook volledig ut elkaar. Nooit vieze bekers zo!
Die rubber moet met het smalste stuk rond het binnenste vd dop,dubbel vouwen, het spiraaltje erin en dan dat schroefding erop draaien en klaar is de dop.
@dietske wrote:
Ik schroef ze elke avond uit elkaar en was ze met de hand af en zo een keer of twee per week gaat alles gewoon mee de vaatwasser in, ook volledig ut elkaar. Nooit vieze bekers zo!
Die rubber moet met het smalste stuk rond het binnenste vd dop,dubbel vouwen, het spiraaltje erin en dan dat schroefding erop draaien en klaar is de dop.
Joh, iets dubbel vouwen? Oh wie weet is dat dan hier wel het probleem.
Ga het morgen eens even op mijn gemak proberen.
Maar scheurt dat membraan dan niet. De eerste was daardoor gescheurd, vandaar dat ik een nieuwe had besteld.
@Dorus wrote:
@dietske wrote:Ik schroef ze elke avond uit elkaar en was ze met de hand af en zo een keer of twee per week gaat alles gewoon mee de vaatwasser in, ook volledig ut elkaar. Nooit vieze bekers zo!
Maar scheurt dat membraan dan niet. De eerste was daardoor gescheurd, vandaar dat ik een nieuwe had besteld.
plooit vanzelf ook dubbel als je dat schroefding met dat lange pinnetje erop schroeft maar ik doe het zelf al omdat ik het idee heb dat het makkelijker schroeft.
Ik doe ze elke dag in de vaatwasser, haal hem dan helemaal uit elkaar.
O, dat is een membraam,idd dubbelklappen (maar anders past het toch niet?), en geen lekkerij hier!
Je kan die rubberen membraantjes zelfs apart kopen, als ze vaak in vaatwasser gaan dan gaan ze na een tijd te los worden .
Op school zijn er ook veel kids met drinkbussen van sigg , de kids versie, en daar hoor ik enkel positieve verhalen over!
@dietske wrote:
@Dorus wrote:@dietske wrote:Ik schroef ze elke avond uit elkaar en was ze met de hand af en zo een keer of twee per week gaat alles gewoon mee de vaatwasser in, ook volledig ut elkaar. Nooit vieze bekers zo!
plooit vanzelf ook dubbel als je dat schroefding met dat lange pinnetje erop schroeft maar ik doe het zelf al omdat ik het idee heb dat het makkelijker schroeft.
Eureka!
Blijkt dat membraan er dus al die tijd al los en op z´n kop in te zitten, heb er al zo vaak mee zitten klooien en dit leek me het meest logisch :oops: :oops: Meestal ben ik best technisch :oops:
Maar erg bedankt voor de tip, nu floept ie d´r niet meer uit en is waarschijnlijk ook antilek.
TS, sorry voor de topicvervuiling.
Misschien ben ik over een aantal weken wel heel enthousiast over de mepal pop-up.
Wij hebben 1 beker met schroefdop en 2 popupbekers van mepal en ze gaan allemaal in de afwasmachine, ook de dop. Ik heb niet echt een voorkeur voor een beker. Nadeel van die popupbeker is dat je er goed op moet letten dat je dat doorzzichtige rubber dingetje er goed er indoet anders gaat hij lekken, voordeel je kan hem ook in de auto gebruiken. Nadeel van de schroefdop is dat we hem altijd heel stevig dichtdraaien om lekken te voorkomen zodat ze altijd wel hulp nodig hebben om hem open te krijgen. De kinderen geven de voorkeur aan de schietbeker (popup).
De goedkoopste simpele beker bij de Blokker vandaan! Geen gedoe met rubbertjes en hij is echt dicht! :thumbup:
Hier ook de pop-up beker van Mepal. Lekt niet, maar het is wel iedere keer een extra werkje om 'm helemaal uit elkaar te halen. Ik spoel de beker ook eerst nog goed onder de kraan, omdat de vaatwasser niet goed onder de rand kan komen.
Hier 1x de pop-up versie gehad maar die hield er binnen het jaar mee op. Hij popt prima (niet uit zichzelf ofzo) maar dan kun je er niet uit drinken. Je zuigt alleen valse lucht met een hoop gepruttel maar geen sap. Ik vond t kreng te duur om de gok nog eens te wagen dus nu hebben we alleen maar de gewone bekers. Ook niet ideaal want ze krijgen 'm slecht open. Bovendien moet je eigenlijk een klik horen als ie echt dicht zit, maar één van de bekers klikt al een eeuwigheid niet meer. Uit elkaar gehaald, maar het mag niet baten. Ik vind het dure bekers die niet doen wat ze beloven… Mepal… :thumbdown:
Mepal gewone bekers doen het hier al (bijna) 3 schooljaren.
De deksels mogen inderdaad niet in de vaatwasser, maar die is makkelijk schoon te maken.