Handige schoobeker

Klean Kanteen! Voor ons echt de beker voor onderweg!

Hier een mepal, eigenlijk meer om de hello kitty… Maar stond daar, kwam een vrouw naast mij staan, kijkend naar de bekers, ik verzucht nog van, wat een aanbod. Zegt zij… Ik zta voor.de.klas en zouz absoluut geen ding doen met een tuitje, dat mondmotoriek is zo.slecht, ze.kunnen heel niet meer.uit een beker drinken. Ik dus er overheen… Tis maar waar.je de veratwoording legt. ik ga liever voor.popup vanwege.het voorkomen van omvallen, dus voor.de.leerkracht schoonmaken, dat kan een.kindje.van net vier niet. Even.geoefend met opendraaien en toen.is.het toch een gewone…geworden met hello kitty erop. Ze krijgt er nog eentje bij voor.het overbljjven, maar dat is.de goedkooopste

Ik neig zelf nu ook naar een pop up, omdat dat niet zo knoeit met omvallen en stoten en makkelijker te openen is voor mijn gevoel. Ik draai die bekers atijd hee vast, dus ze zou m zelf niet open kunnen draaien denk ik. Mondmotoriek vind ik ook een beetje onzin, als ze daar alleen op school in de ochtend uit drinken.

En hier ook een hello kitty fan, dus denk dat het zoiets wordt. Maar we mepal als ik de meeste hier zo lees…

hier gewone mepal bekers.

Vind die bidon achtige dingen leuk voor onderweg of daadwerkelijk bij sporten, maar best ‘onzin’ voor op school :oops: .

De kinderen kunnen bij ons thuis rond hun 1e verjaardag echt al zonder knoeien uit een open beker drinken en dan met 4 jaar alsnog zoiets meegeven naar school? Nee daar beginnen we niet aan.

Heb nog niks gehoord over omstoten oid in de klas van de juffen in de ruim 3 jaar dat er nu een kind naar school gaat en slechts 1x een natte tas omdat onze oudste de dop er scheef op had gedraaid.

Nou ja kan gebeuren een keertje.

Heb vaker vieze tassen doordat andere bekers niet goed dichtzaten… helaas zijn dat altijd de bekers met yoki oid, krijg je zo’n zuurstokmeurend geval dat je kan gaan uitsoppen :wink: .

Hier ook een fan van de gewone mepal bekers. Alleen jammer dat de deksels niet in de vaatwasser mogen…(ik ben qua afwassen echt een luie donder :oops: )

Klachten over omstoten hier ook nog nooit gehad. Bij onze dochters op school moeten alle bekers op het aanrecht en juf draait ze open. Ze moeten ook bij het aanrecht drinken (daar liggen tegels op de vloer). Dus mocht er iets omvallen dan is het nog te overzien voor juf. De kinderen die uit een pakje drinken mogen lekker op hun stoel blijven zitten, dus het ziet er een beetje sneu uit, die kinderen bij het aanrecht. Maar ik heb mijn meiden er nog nooit over horen klagen, dus hier blijven het lekker bekers.

@Chrissy wrote:

Hier ook een fan van de gewone mepal bekers. Alleen jammer dat de deksels niet in de vaatwasser mogen…(ik ben qua afwassen echt een luie donder :oops: )
idem. Bij mij gaat de deksel dan ook gewoon in de vaatwasser (bovenin. op het bovenste rekje) Ik heb zoiets van, ik kijk wel hoelang hij hierdoor nog antilek blijft. Kan ik het bij een volgende poging nog altijd netjes steeds handmatig afwassen :wink:

Tot op heden (sinds augustus) nog geen problemen er mee gehad :thumbup:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Hier al een jaar de Mepal gewone beker. Werkt prima en ja er stoot wel eens een kindje op de PSZ een beker om helaas.

De dop, die haal ik uit elkaar, de binnenkant in het bestekbakje en dan gaat het allemaal mee in de vaatwasser. Gaat dus al sinds januari goed. En hij gebruikt de beker nu zelfs 3 x per week en daarvan gaat ie 2x per week in de vaatwasser. Van 1 beker ben ik helaas wel een stukje kwijt wat in/aan de dop zit maar hij is nog net zo waterdicht.

Voor onderweg in de auto gebruik ik wel de pop up variant. Ook wanneer we eens een dagje uit gaan vind ik die erg fijn.

hier gewoon aan tafel. er gaat wel eens wat mis, maar jah, hoort er ook wel weer bij. Jammer dan.

Wat ik doe is niet de beker tot de nok toe vol. Ik kijrg wel eens kindjes waar ik de beker nog neit van kan opendraaienz o vol zit die. Mega… zoveel krijg ik amper op in de eet drink tijd van een klein kind. Denk dan 1derde meer dan genoeg is, of tussen kwart en 1 derde, teminste, voor de onze wel.

Als het twintig slokken zijn is het neem ik aan wel voldoende. En als alle ouders dat zouden doen, dan zou het gesmeer ook echt ten einde zijn.

Nu geven we ook aan op de info avond dat een halve mepalbeker meer dan genoeg is, of de tip om de gewone beker eens over de schenken in die beker en dat die hoeveelheid meer dan genoeg is.

Ik denk dat het sowiezo geen mepal of sigg ofzo wordt. Ik wil een gewone beker en vindt de sigg alu wel heel mooi, maar die zijn weer met bidon. Mepal is hard plastic en wij hebben een stenen vloer. Ik ga voor een zacht plastic iets, want heb al teveel hard plastic hier kapot zien vallen. Als ze een keer helpen met de vaatwasser en het valt is het zo kapot. Ik zag bij lief erg leuke bakjes en bekers, van zacht plastic. Wel wat duurder, maar ja. En zag ook ergens geweldige fruitbakjes, met een hertje en ze vraagt steeds om iets met een hertje :inlove:

Ik denk dat het dus een lief broodtrommel met beker wordt, hopelijk sluiten die goed… Of we een goede beker met zacht trommeltje ofzo. Bij ah hadden ze toen ook van de gouden boekjes, dat was ook zacht plastic volgens mij.

Waarom heeft iedereen trouwens mepal? Is dat dan echt zo’n goed spul? Ik vind het idd goed sluitwerk, maar het is allemaal zo hetzelfde en ik denk als t valt zo kapot. En ik heb een eigen smaak, maar mijn dochter ook… die wil graag iets met hertjes of vogeltjes en dat kent mepal niet :wall:

hier meerdere keren lekkage gehad met mepal bekers! nooit lekkage met action beker, dus hier geen mepal meer :thumbdown: