Ik denk dat Sam de hand voet mond ziekte heeft :eh: :think: ( ook wel HVM ziekte genoemd)
Kleine blaasjes onder zijn voetjes en in zijn handpalmen. Mond kan ik niet goed bekijken maar al een paar dagen weigert ie (opnieuw) brood en drinkt matige flessen Geen koorts of verdere malaise eigenlijk. Maar al googlend kwam ik hierop uit. Iemand er ervaring mee?
Helaas geen ervaring voor je… maar als ik dat zo lees had ik al bij de huisarts aan de telefoon gehangen denk ik… voor de zekerheid.
Niet dat ik met alles gelijk bij de dokter zit hoor… maar dit klinkt toch wel als iets waar even naar gekeken moet worden…
.
Nou, het zijn blaasjes waar ie geen last van heeft, hij heeft geen koorts en hij is in prima stemming.
Ik zou niet weten waarom ik dan naar de ha zou moeten :think:
En weet genoeg van ziek en zeer om in te schatten wanneer iets akelig, bedreigend of gevaarlijk is. En dat is dit duidelijk niet.
Mocht ie er last van krijgen of mocht het erger worden ga ik idd naar de ha.
:hug: ben je niet weet je best! :naughty:
meis kijk het ff aan er zijn zoooooooooooooooooooveel vlekjes ziektes , heb je het idee dat het erger word dan ga je maandag gewoon ff heen :-*
trying haar meisje heeft het ook net een poos gehad, was er meen ik ook behoorlijk van ontdaan , als je vragen hebt mag je haar vast die stellen via pb joh ,
sterkte en betershap
Dankjewel Bianca!
Ik las op internet dat sommige kindjes idd zoveel pijn in hun mond hebben dat ze bijna niet eten.
Gelukkig vind Sam alles wat koud is nog erg lekker. Dus lauwwarme flessen gaan goed, evenals frisse fruithap en ter variatie lauwwarme groente hap. Daarom maak ik me niet heel veel zorgen maar wilde ik gewoon wat info.
Zal Trying pb sturen morgen!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hand-_voet-_en_mondziekte
onschuldig staat er… maar wel vervelend
Arme Sam
Dikke knuffel :hug:
't gaat vanzelf weer over, mijn kinderen hebben het deze zomer ook alweer gehad…
het komt vooral in de zomer veel voor en is ERG besmettelijk dus daar zou ik even mee oppassen.
Stijn had er weinig last van maar Teun wel behoorlijk (in z’n mond). Wij waren nu op vakantie in Zweden toen ze het kregen, en daar ben ik toch maar even lang een huisarts geweest. Die schreef corsodyl gel voor, werkt ontsmettend op de bultjes rond de mond. Dat werkte echt perfect, toen was het zo over :thumbup:
Pas wel op met spenen enzo, door de speen blijft het smetten. Dus goed uitkoken of vervangen
succes!
:-* voor ons vriendje Sam!!!
Hopelijk ben je er snel vanaf kereltje!
Jasper heeft het ook net vorige gehad :hug: , hij had ook een heel lichte vorm: dus geen koorts, maar een tientaal blaasjes alles bij elkaar en weinig last van de ziekte. Ik begreep van een collega van mijn vriend dat het ook anders kan: hun meisje heeft 2 weken niet kunnen eten van de pijn en heeft nachtenlang amper geslapen … . :shifty: Jasper sliep ook niet helemaal lekker(nu nog niet overigens, dus of het echt door de ziekte kwam weet ik niet :think: )
Wij zijn wel met hem naar de ha geweest omdat hij toen nog geen blaasjes in de mond had en wij niet zeker wisten of het waterpokken of hmv-ziekte was, maar hij kon ook niet zekker zeggen wat het was omdat het nog te vroeg was. De volgende dag zag ik blaasjes in Jasper’s mond en toen wist ik wel wat het was.
Hier viel het dus heel erg mee, nou maar hopen dat het bij jullie ook zo goed gaat Beterschap!
ach gos, 2 weken niet kunnen eten van de pijn!
Hier is Sam wel wat tammer dan normaal maar vooralsnog lijkt ie er (nog) geen vreselijke last van te hebben. Ik hoop maar dat dat zo blijft dan!
En spenen uitkoken wijze tip!!! Daar zou ik zelf echt niet aan gedacht hebben!!
Heb trouwens nog corsodyl in huis, misschien dat ik dat in z’n mondje gesmeerd krijg.
Maar vrees wat dat betreft het ergste :mrgreen:
dikke knuffel voor sammie!(en jou natuurlijk :-* ) word maar anel weer beter ventje! :hug:
Ook hier HMVZ.
Gelukkig heeft Hesse er niet zo heel veel last van en zijn het maar een paar plekjes.
Hij slaapt op het moment slecht, maar of dat daarvan is, kiezen die doorkomen, de slaapt-slecht-rond-1-jaar-periode of iets anders, weet ik nog niet. Zoiets kun je altijd pas achteraf zeggen.
Het heerst, ook op het kdv waar ik werk maar buiten dat het vervelend is voor het kind en vreselijk besmettelijk is is het verder onschuldig hoor!
Heb inmiddels zoveel info van de ggd gehad dat ik een ware expert ben inmiddels dus voor vragen weten jullie me te vinden :mrgreen:
Hahaha, Affie, hvm expert! :mrgreen:
Hier is het alweer over, gelukkig!
Maar als je dan toch expert bent, kun je het eigenlijk nog een 2e keer krijgen?
Ben niet Affie, maar zover ik begrepen heb JA :? Het is het zelfde soort virus als een koortslip dus als je daar gevoelig voor bent krijg je die ook vaker(virus blijft volgens mij altijd in je sluimeren en komt je dan te pas en te onpas ‘pesten’ )
Aha :? Jammer, ik vond 1 keer dan wel weer genoeg
Maar dankje voor het antwoord Eisblume!
@Mip wrote:
Hahaha, Affie, hvm expert! :mrgreen:
Hier is het alweer over, gelukkig!
Maar als je dan toch expert bent, kun je het eigenlijk nog een 2e keer krijgen?
Ja het geeft geen immuniteit als je het gehad hebt, en kan altijd wel weer opspelen. Is trouwens niet helemaal hetzelfde als koortslip (herpes)… en als kenner weet ik dat het wordt veroorzaakt door het entero- of coxsackie virus 8)
@Affie wrote:
en als kenner weet ik dat het wordt veroorzaakt door het entero- of coxsackie virus 8)
Hmmm, dat klinkt toch lang zo onschuldig niet :mrgreen:
@Mip wrote:
@Affie wrote:en als kenner weet ik dat het wordt veroorzaakt door het entero- of coxsackie virus 8)
Hmmm, dat klinkt toch lang zo onschuldig niet :mrgreen:
En toch valt het reuze mee