en als kenner weet ik dat het wordt veroorzaakt door het entero- of coxsackie virus 8)
Hmmm, dat klinkt toch lang zo onschuldig niet :mrgreen:
En toch valt het reuze mee
uhuh, welja! Sam heeft er feitelijk echt maar een paar dagen last van gehad. En dat was dan alleen nog van de blaasjes in z’n mond. Die andere blaasjes waren beter zichtbaar, maar deerden 'm echt niet.
Nee klopt, het is wel vervelend voor die ukkies hoor, helemaal bij sommigen waarvan de moind gewoon bijna een grote blaar is wij hadden een x een baby van 4,5 mnd met gewoon een mondje vol blaren, die kreeg dus amper nog wat binnen, en bleef maar huilen, zo vreselijk zielig!!
Maar als je dan toch expert bent, kun je het eigenlijk nog een 2e keer krijgen?
Ja het geeft geen immuniteit als je het gehad hebt, en kan altijd wel weer opspelen. Is trouwens niet helemaal hetzelfde als koortslip (herpes)… en als kenner weet ik dat het wordt veroorzaakt door het entero- of coxsackie virus 8)
Daarom zei ik ook dat het dezelfde soort virus was 8)
Nee klopt, het is wel vervelend voor die ukkies hoor, helemaal bij sommigen waarvan de moind gewoon bijna een grote blaar is wij hadden een x een baby van 4,5 mnd met gewoon een mondje vol blaren, die kreeg dus amper nog wat binnen, en bleef maar huilen, zo vreselijk zielig!!
Ik ben er niet mee naar de ha geweest. Sam bleef dan ook redelijk eten en drinken. Er is dus ook nix tegen. Dus moet vanzelf overgaan. Maar lijkt me dat je dat inschat per kindje, hoe erg het virus aankomt zeg maar.
Maar moet je er nu wel of niet mee naar de huisarts (krijg je er dus iets voor voorgeschreven of komen ze er vanzelf overheen)?
Meeste HA’s geven er niets voor, maar met enig aandringen schrijven ze soms wel een zalfje voor in de mond voor, wat het eten vergemakkelijkt! Wel sturen wij als kdv zijnde kinderen langs de HA, maar dat ik omdat het vastgesteld moet worden zodat wij ze mogen/moeten weren.
Ja het geeft geen immuniteit als je het gehad hebt, en kan altijd wel weer opspelen. Is trouwens niet helemaal hetzelfde als koortslip (herpes)… en als kenner weet ik dat het wordt veroorzaakt door het entero- of coxsackie virus 8)
Oh het kwartje valt… je bedoelt ze hebben hetzelfde effect zeg maar! 8)
Oh het kwartje valt… je bedoelt ze hebben hetzelfde effect zeg maar! 8)
Precies :thumbup: Niet duidelijk genoeg blijkbaar :shifty: Ach gelukkig hebben we ook een echte expert in de buurt :mrgreen: :thumbup:
Maar moet je er nu wel of niet mee naar de huisarts (krijg je er dus iets voor voorgeschreven of komen ze er vanzelf overheen)?
Meeste HA’s geven er niets voor, maar met enig aandringen schrijven ze soms wel een zalfje voor in de mond voor, wat het eten vergemakkelijkt! Wel sturen wij als kdv zijnde kinderen langs de HA, maar dat ik omdat het vastgesteld moet worden zodat wij ze mogen/moeten weren.
Ik moest van het kdv ook langs de ha, vooral omdat we in het begin nog niet zeker wisten of het de waterpokken waren of de hmv-ziekte :think: Ik heb hem toen die dag thuis gehouden(was een vrijdag) en dinsdag is ie weer naar het kdv(had toen nergens meer last van). Wij hebben toen overigens wel met calendulan van vsm gesmeerd(is eigenlijk tegen waterpokken, maar schijnt elke soort van jeuk te verhelpen :mrgreen: ), maar daar zijn we na 1 dag ook mee gestopt omdat ik niet de indruk had dat hij jeuk had :think:
gelukkig niet… mijn lieffie had dit vorig jaar (alleen een muts van een ha die dit niet herkende) en daardoor heeft de jongste (toen 3 mnd) het coxsakivirus opgelopen en heeft een week in het zkh gelegen met een hersenvliesontsteking.
Weet iemand of er risico’s zijn bij een zwangerschap? (kleine man hier heeft er last van )
Ben ik weer :mrgreen: Geen risico voor zwangerschap!
Ik heb gistermiddag mijn HA toch nog even gebeld en die gaf aan, dat er alleen een risico voor de zwangere vrouw is, als ze zelf besmet wordt… Inmiddels maakt dat bij mij niet meer uit… omdat ik vrijdag gecurreteerd moet worden