Hadden ze me moeten bellen

ik laat me vaak overrompelen of ben gewoon niet zo hard, hoe zeg je dat… gewoon subassertief…



mijn zoontje heeft 2 maandjes op school gezeten en is allemaal nog erg nieuw voor me.



dinsdag, dan werk ik, blijft ie over en gaat naar de nso en papa haalt m dan op (ik breng)…



toevallig haalde mijn sm J. op omdat manlief plots later moest blijven werken. op zich prima



maar nu bleek… ik weet niet hoe het precies gegaan is… maar J. zegt dat een jongetje uit de klas hem duwde tegen de bank… Zo’n dikke lip heb ik nog niet eerder bij iemand gezien. Zijn liptoompje (eh, hoe zeg je dat, wahaha) was volgens mij gescheurd en zijn tandvlees blauw en gescheurd… Hij praatte als iemand met een hazelip en wilde niet meer eten en drinken… op het kdv kende ze het jongetje wel en ook thuis onhandelbaar en treiterig…



Ik ben naar de juf gegaan om te vragen, zij gaf aan dat hij dat jongetje met iets ging nadoen, en dat het toen mis ging…



ik ben er niet bij en weet dus niet wat er precies is gebeurd. En J. zit nu ook een beetje in de jokfase, dus geloven kan ik m niet blindelings



Maarrrr, ik kwam er pas achter, toen ik m bij mijn sm ging ophalen…



De school heeft mij dus niet gebeld. Voor het zelfde geld had er gehecht moeten worden, of zijn tanden worden nagekeken, die deden hem erg zeer… en hij heeft al een zwarte tand gehad…





Wat moet ik hier nu mee… moet ik meer assertiever zijn in het welzijn van mijn kind en er op staan dat ze me bellen?? en dan???



de juf is verder een super lief en reageert adequaat, ook op kinderen die wat moeilijk te hanteren zijn, dus ik denk ook wel dat ie in goede handen is (heeft m natuurlijk gelijk verzorgd, koud gehouden etc…)



maar toch zit het me niet lekker… en voornamelijk omdat anderen in mijn omgeving mij hierop aanspreken (directe familie) van belachelijk dat ze je niet even bellen, en ik zou het eisen blablabla…



en ik word daar zo onzeker als de pest van… en heb dan gelijk weer zoiets van… mm… weer zo’n niet-zo’n-goede-moeder-actie…

Ik vind dat ze jou hadden moeten bellen. Al is het alleen maar om te zeggen dat ie gevallen is en een hele dikke lip heeft.

Dan schrik je namelijk ook niet zo als je hem ziet.





Ik werk zelf op een KDV en als er een kindje echt heel hard valt en een erg dikke bult/tand door lip/blauwe plek heeft bel ik ook om de ouders te waarschuwen en dat ze op de hoogte zijn van wat er met hun kind gebeurt is

daar ben ik het mee eens ze hadden je best even kunnen bellen over wat er is gebeurt dan had je aan de telefoon kunnen overleggen met kdv of je zou moeten komen en naar dokter of zo zou moeten gaanof niet dan ben je in ieder geval op de hoogte denk ikdan

Ik vind dat als er medishe hulp nodig is zoals huisarts of tandarts dat ze je moeten bellen.

Verder vind ik het niet nodig als hun de juiste zorg kunnen geven op dat moment als ze dan maar wel meteen met ophalen even naar je toe komen om alles uit te leggen.

Als bv een kind overgeeft en daarna verder gewoon lekker doorspeelt en dejuf het niet nodig vind dat dat kind word opgehaald hoeft er van mij ook niet gebeld te worden.



Als je niets kan doen en je weet het wel kan het juist ook weer een hoop onrust geven.



Echter is het moeilijk waar de grens ligt aangezien iedereen zijn inschatting anders is.

In dit geval had ik met mijn kind even langs de tandarts/ huisarts gewild en als je het dan pas uit school hoord is daar maar weinig tijd voor.



Maar wat vind je zelf! Als je gebeld had willen worden zou ik dat alsnog aan geven op school. Zo van dit is gebeurd en dit vind ik genoeg reden om mij even te bellen. Misschien heeft juf wel een goede verklaring waarom ze niet gebeld heeft.

Goh, bij Jinthe op school worden er voor zulke dingen niet gebeld. Als ze gehecht moeten worden of naar de dokter dan worden de ouders wel verwittigd.

Jinthe is 2 keer ziek geworden op school (overgeven) en toen hebben ze1 keer wel gebeld en de andere keer niet. De ene keer was ze ook echt ziek, de andere keer bleek er gewoon iets op haar maag te hebben gelegen en was het daarna over.

Bij Jinthe op school hangt het ook af van juf tot juf denk ik hoe snel die bellen…

Ik persoonlijk vind het niet nodig voor elke val of stomp te bellen.

Wel wil ik dat als er iets gebeurd is, de juf dat savonds ook even meldt, hebben al gehad dat ik thuis zag dat er een afdruk van een gebit in haar arm stond… vroeg de volgende dag aan de juf wat er gebeurd was… o ja, vergeten te melden dat ze gebeten was… daar hou ik dan niet van, dat wil ik wel weten.



Julian zijn lip en tanden lijkt me iets op het randgeval, denk dat ze beter wel gebeld hadden, lijkt me wel net iets serieuzer dan een blauwe plek of schram…moeilijk om zeggen… ben je uiteindelijk nog naar de dokter of tandarts geweest???

Ik werk op een BSO



Wij bellen de ouders niet als ze gewoon een dikke lip hebben.

Als wij inschatten dat ze of naar de huisarts of naar de tandarts moeten, dan bellen we ouders op.

We hebben bij ons allemaal een EHBO diploma een BHV en zelfs een cursus voor het AED apparaat gehad,



Bij ons vallen vaak kinderen, om dan elke keer de ouders te moeten bellen.

Gemiddeld hebben we 30 kinderen op de groep, dat zou geen doen zijn.

Ja, verschillend allemaal. Fijn om ook even verhalen van de andere zijde te horen (juffen, ook pb’s)… en tuurlijk snap ik ook dat je niet om elke zucht of scheet moet bellen… maar dit zag er echt zoo gehavend uit… en daarnaast… ik ben er nieuw mee, dat ik een kind heb dat zich zo lelijk kan verwonden, en zit net pas op school… dus is voor mij ook gewoon nieuwigheid



daarnaast word ik best gepushed vanuit mijn familie dat ik er op moet staan dat ze me bellen, en dat we zoweinig info van de school krijgen (geen klasselijsten e.d.)… maar ik word er gewoon onzeker van, maar aan de andere kant denk ik ook gewoon heel makkelijk… van het gaat toch allemaal prima en ik hoor het wel als er wat is…



maar mijn instinctt zelf zei ook al van nou, de juf heeft ingeschat dat het verder wel goed ging met m, andere jongen heeft kennelijk in de strafhoek gezeten…

Ik moest eerst even goed lezen waar het nu gebeurd is, maar de school had bij de overdracht aan de NSO-juf door moeten geven hoe/wat.

En deze had het weer aan jou SM moeten doorgeven.



Ik weet niet wat het protocol hier is op school van mijn zoon, maar denk dat ze hier ook niet bellen… :think:



Even off-topic.

Ik las dat jouw zoontje een zwarte tand heeft/had en mijn zoontje heeft dit ook sinds een paar dagen. Hij is keihard tegen de muur bij ons in huis gelopen en had een flinke bult op z’n kop. De volgende dag 's avonds zag ik ineens dat zijn tand wat zwart gekleurd is.

Wil morgen de tandarts hierover bellen, maar is er bij jouw zoontje iets aan gedaan??



Hoe is het nu met jouw zoon??

Dikke knuffel voor hem.

Jinthe heeft al twee keer een zwarte tande gehad, dat zwarte trekt na een tijd weg, kan ook weer grijzer worden daarna.

Jinthe haar ene tand zie je niet meer als je het niet weet, de andere iets verkleurd nog.

Ben met haar wel naar tandarts geweest omdat ze bleef klagen van pijn.

Je moet vooral in het oog houden dat er op het tandvlees boven de tand geen ontsteking ontstaat want dat tast de nieuwe onderliggende tand ook aan.

oh goed dat je dat even zegt jinthe… ga morgen gelijk ff bellen. Zit namelijk een witte streep, tandvlees is daar niet meer roze… shoot…



nou, julian was van de onderste traptrede gevallen en kreeg gelijk een zwarte tand. Omdat de tand verder niet los zat of geen pijn, hebben we niets gedaan… is ook eigenlijk weer bijna weggetrokken. Maar ja, als je er nog zo’n klap op krijgt…

@dietske wrote:

Jinthe heeft al twee keer een zwarte tande gehad, dat zwarte trekt na een tijd weg, kan ook weer grijzer worden daarna.

Jinthe haar ene tand zie je niet meer als je het niet weet, de andere iets verkleurd nog.

Ben met haar wel naar tandarts geweest omdat ze bleef klagen van pijn.

Je moet vooral in het oog houden dat er op het tandvlees boven de tand geen ontsteking ontstaat want dat tast de nieuwe onderliggende tand ook aan.




Sorry dat ik even jouw topic vervuil Snoesje, maar ik begrijp Dietske, dat ik de tandarts niet hoef te bellen hiervoor.

Zover ik weet is alles met z’n tandvlees goed.

Het leek vandaag ook wat minder zwart/grijs dan gisteren…



Maar hoe komt het dan dat het kleurt en weer weggaat? :think:



Sterkte met Julian.

Hopelijk valt het voor de rest mee en krijgt dit geen staartje met z’n tand.

Ik heb de reacties niet gelezen, maar mijn reactie als juf zijnde :wink:



De juf hoort te bellen wanneer er een ongelukje gebeurd op school. Het hoeft niet direct, alleen als er meer hulp nodig is van bijv. huisarts of tandarts, maar zeker wel zo snel mogelijk na school, of als het 's ochtends gebeurd in de pauze.

Ik vind het niet netjes dat je niet bent gebeld terwijl J. zich zo lelijk heeft bezeerd. Dus ja, ik zou gewoon netjes vragen aan de juf of zij jou met dit soort ongelukjes gewoon even wil bellen…

grappig toch verschillende ‘juf’ reacties…



ik ga toch morgen even de tandarts bellen om het even na te laten kijken… gaan ook straks een weekje weg… zal je net zitten zeg…



ik zal anders morgen ook vragen of ze me toch informatief kan bellen. Zeker op de dagen dat hij naar de nso gaat en ik m pas om 18.00 uur zie. Dan zou ik graag op de hoogte willen zijn over hoe en wat…



ik denk dat dat op zich wel netjes is. Nu ga je gissen, op het kdv gaan verhalen rond over dat andere kindje… terwijl het niet eens zo hoeft te zijn dat het zijn schuld is…

Miranda, als ik goed opgelet heb bij de tandarts is dit de uitleg : het donkerzwarte verkleuren is gestold bloed in de tand (van bloedvat in de tand dat springt, zoals een blauwe plek eigenlijk), dat verdwijnt na een tijd, de tand blijft dan grijzig of gelig omdat de tandzenuw is afgestorven.

kijk… dit is even zijn lip… dit is de dag daarna en is de lip gelukkig al weer geslonken… maar hij kon zowat zijn neus aantikken met zijn bovenlip… zo dik…

wat ziet Julian er anders uit dan anders op deze foto Snoes!!

Zou zeker zijn tandvlees wel inn het oog houden!!

En kan hij normaal eten en drinken met zijn lip??

geef hem maar, zachtjes, een dikke kus van me!!

dank je wel lieffie!!



nou, eerste twee dagen niet hoor… hij moest wel even proberen… drinken met een rietje… beker aan de ene mondhoek… en verder is het ook echt een man hoor, wahahaha…



nee, ga morgen nog even aan de juf vragen dat ze me bij dit soort dingen best mag bellen om even te informeren en verhalen de kop in te drukken, zeker als ik aan t werk ben en hij overgedragen wordt aan de nso… en den haalt j. ook nog eens op, dus ik weet het dan als laatste… nou, als ik dat toch beleeft zeg… is er toch niets mis mee?

tuurlijk mag je dat vragen!! Is ook niet gewoon even een duw en een schrammetje hé…

Jeetje, ik schrik ook wel even van deze foto.



Vind het maar raar, dat er niets is gecommuniceerd.



Is het ook niet besproken met de leidster van de NSO die hem op komt halen en die dit weer met jou had moeten communiceren.



Ik weet dat bij ons krijgen ze de info van de juf mee als er bijzonderheden zijn.





Dietske, dank je voor de info. :slight_smile:

nou, hub had wel iets gehoord, maar dat was deels van julian zelf, en deels van de nso, maar die wisten het eigenlijk ook niet, die dachten dat hij gevallen was…