Hadden jullie een positiejas?

Mijn vriendin gaat in mei bevallen.

Dus ze heeft nu al een flinke buik.

Jas gaat bijna niet meer dicht.

Wat deden jullie die laatste maanden?

Positiejas kopen, voor een paar maanden of hadden jullie een andere tip?

Ik kan me van mezelf niet herrinneren dat ik een positiejas heb gekocht, maar weet niet wat ik dan deed.

Volgens mij een dik vest sjaal en de jas open ofzo.

Ben op het moment 29 weken zwanger en ik heb GEEN positiejas! Gewoon omdat ik het belachelijk duur vind. 75 euro voor een jas die ik even aankan en wie zegt dat ik rond hetzelfde tijdstip eventueel van een 2e zwanger ben.

Ik had een korte jas en nee, die kan niet meer dicht. Heb nu een lange jas gekocht die voorlopig nog net dichtkan. En ik ga nu heel hard duimen dat het mooi weer wordt in de komende weken.

Heb ik overigens drukknopen met houtje-touwtje. Nu kan alles nog dicht, kan nog overstappen naar enkel houtje-touwtje.

hier ook in mei uitgerekend en al een filnke buik…maar ik ga geen positiejas aanschaffen, vind ik niet nodig. Mijn eigen jas is al best groot en nu knappen soms de knoopjes open :lol: maar heb dr geen last van, omdat ik er een sjaal onder heb…

Ik was bij onze zoon in januari uitgerekend, maar gewoon een lekkere trui eronder gedaan, en jas open. Ik fietste gewoon niet meer, omdat dat te koud was.

Nu ben ik in juni uitgerekend, en heb ik toevallig een jas met knopen, die gaan nu nog dicht, maar binnenkort niet meer, maar dan doe ik de bovenste 3 dicht, de rest open laten, en eventueel een sjaal om mijn buik ofzo als ik echt wil fietsen of wandelen en het is heel koud. Maar de auto staat voor de deur, dus pak ik die dan wat sneller. Ik vind een positiejas ook echt te duur voor die hele korte periode.

hier ook nooit aparte jas aangeschaft hoor.

En was 3x op mijn dikst in de winter (zo ook nu :mrgreen: ).

Deze zw.schap is de enige dat ik mijn eigen jas nog (net!) dicht krijg… afgelopen week schoot 1x de rist van onderaf open, dus moet nu niet meer doorgroeien haha.

Vorige 2 winterzw.schappen heb ik een groot ski-jack van mijn vader geleend waar ik me prima mee redde.

In voor en najaar droeg ik gewoon lekker een dikker vest, ging prima.

Mijn jas past nu nog net, maar als deze toch niet meer mocht passen tot het einde van de winter, dan kan ik van een collega een jas lenen in een grotere maat :thumbup:

Ik had een positiejas besteld via Wehkamp, maar die heb ik teruggestuurd omdat hij echt is voor de laatste maanden. Veel te ruim dus nog bij mij. En nu het toch nog maar 2 maanden of zo is, doe ik het wel met m’n leenjas :wink:

Ik had een gewone winterjas gekocht met maar drie knopen, de laagste knoop zat boven mijn buik. Hij was aardig aan de prijs (100 euro), maar ik kan hem nu ook gewoon nog aan als nette jas.

dik vest van manlief aan als jas met een leuke sjaal

Ik kan mijn jas nu al niet meer dicht doen.

Ik doe de 2 bovenste knopen dicht en de laatste laat ik open met een lekkere lange sjaal eroverheen.

Koud heb ik het niet hoor… :mrgreen:

Ik ga geen positiejas kopen…

Ik heb toen ik 5 maanden zwanger was van mijn dochter een positiejas gekocht. Ik vond het een erg leuke jas en heb hem toen ik zwanger was van mijn zoon ook vaak gedragen. Tijdens de zwangerschap van mijn zoon droeg ik ter afwisseling ook nog een gewone lange jas met 3 knopen. Nadeel van die jas was dat hij niet lekker zat als ik een dikke trui aan had en dat is niet handig als je hoogzwanger bent in de winter. Mijn positiejas zat wel lekker als ik een dikke trui aan had.

Ik heb er ook nooit 1 gehad, vond ik zo zonde :eh:

Ik had wel een jas met een rits van boen naar beneden en van beneden naar boven. Dan kon ik de onderkant evt wat open laten. Ook wel eens een jas van hub gebruikt :thumbup:

bij tygo was ik in de winter net zwanger dus kon me jas gewoon dicht doen

toen einde lente op mindere dagen had ik een jas met rits en knopen

toen die niet meer dicht ging deed ik alleen de bovenste 2 a 3 knopen dicht en de rest open

mijn zus had hartje winter een enorme toeter en die heeft wel een jas aangeschaft toen

misschien als er een brusje komt en ik loop in de kou met een toeter kan ik de jas van haar overnemen… we hebben nu gelukkig aardig dezelfde maat

tenminste van boven wel :mrgreen:

Bij Sal had ik die wel.

Een mooie knalrode, maar dat was een zomerjas…

Gedragen vanaf het voorjaar tot in het najaar, het was te warm voor mijn winterjas die toch niet meer dicht kon en te koud voor dikke vesten.

Nee,maar ik heb een grote maat dus daar paste de tummie gewoon in.

Ik heb toendertijd een grote maat winterjas bij zeeman gekocht :mrgreen:

ik ben blij dat ik aan mijn kapstok nog een jas vodn waar mijn buik tot op de dag van vandaag nog steeds in past. Zou een positiejas echt zonde geld vinden…en dan idd eerder kiezen voor een prachtige zeemanjas of zoiets sufs.

@fiep klophout wrote:

ik ben blij dat ik aan mijn kapstok nog een jas vodn waar mijn buik tot op de dag van vandaag nog steeds in past. Zou een positiejas echt zonde geld vinden…en dan idd eerder kiezen voor een prachtige zeemanjas of zoiets sufs.

het is dat ik hem heb uitgeleend aan een echt zwangere, anders zou ik hem namelijk nu gewoon dragen. Het is een raar ding. Als je zwanger bent snapt die jas dat en als je niet zwanger bent kleedt het ding af.

Dat zei die mevrouw al en toen was ik vatbaar voor verkooppraat, maar ze had nog gelijk ook.

Van de oudste was ik uitgerekend in december. Geen haar op m’n hoofd die er aan gedacht heeft om een positie jas te kopen. Gewoonweg omdat ik zonde van het geld vind/vond. Ik heb gewoon een oud jack van zolder gehaald en deze aan gedaan.

Tijdens de zwangerschap van de jongste heb ik ook geen positiejas gekocht. Mijn winterjas paste ik in mei nog net. En mijn zomerjas korte tijd later liet ik gewoon open

Hier ook geen positiejas. Zonde geld idd. Mijn gewone jas past al een paar weken niet meer, dus heb voor 20 euro een wijduitlopende jas bij vogele mode gekocht. Zit nu nog prima en hoop dat tegen de tijd dat ie niet meer dicht kan het weer wat beter is, zodat ik 'm open kan dragen of over kan op de dikke vesten oid.

hier bij Elise geen speciale jas, ik was nog redelijk te doen in de winter en in de zomer bevallen…

Bij Jesse paste op een gegeven moment mijn jas toch echt niet meer en toen bij de C&A een jas gekocht op de groei, 2 maten te groot. 35 euro. Heb hem denk ik 6 maanden gedragen, na de bevalling ook nog met jesse in de draagdoek.