Ons ventje heeft echt een prachtig bolletje vol blonde krullen :inlove:
Staat super schattig, maar eigenlijk toch ook wel weer lastig, want het gaat heel snel pluizen en er komen klitten in.
Heb wel anti-klit shampoo van Zwitsal gezien, helpt dat goed?
Als ik nu zijn haartjes gewassen heb, dan helpt dat nl op dat moment ook wel, maar 1 of 2 dagen later pluist en klit het toch weer (en ik was maar max 1 keer in de week zijn haren).
Bestaat er ook iets van eens soort haarconditioner ofzo voor baby’s/kindjes, of iets van een haarlotion die ik alleen hoef uit te kammen?
Ik was vanmorgen even bij de apotheek en zij zei dat je ook gewoon een haarmasker ofzo van jezelf kon gebruiken… ???
Groetjes, Marieke
(en ik was maar max 1 keer in de week zijn haren).
Daar komt het door.
Krullend haar moet vaker gewassen worden.
Vind voor jezelf uit hoelang zijn haar niet gewassen hoeft te worden voordat het zo erg klit.
Mijn (lange) krullende haar moet om de 2 dagen gewassen worden anders heb ik dreadlocks in mijn nek. Om de 2 a 3 dagen is wel zo'n beetje het gemiddelde.
NB Er bestaan ook antiklit sprays die je op droog of nat haar kunt spuiten.
Misschien bij het drogist te koop maar in ieder geval bij de kapper.
Oke, thanx, dat wist ik niet! :thumbup:
Ga het eens uitproberen!
yups… vaker wassen…
Hier 1 dochter met glijbaan haar, 1x in de week wassen is nog te veel… het duurt lang voor t vet word en dus 1x per 10 dagen ongeveer.
Zelf heb ik krulhaar en Mies ook en ook hier om de 2 dagen, anders heb ik echt knopen in mijn nek en achter mijn oren die ik er eigelijk alleen uit kan knippen.
Mies dito…
Dus vaker wassen en vanaf 1 jaar kun je ook gewoon een zachte iedere dag cremespoeling gebruiken, doen we bij Mies ook. Gewoon de Vital creme spoeling van Kruidvat, heeft meloengeur geloof ik.
En bij warm weer en meer zweet in t haar spray ik er anti klit spray van Etos op… werkt hier super :thumbup:
Mijn dochtertje heeft ook een flinke bos met krullen…
Ik gebruik het spul van andrelon .
Was het haar van mijn dochtertje om de dag, met shampoo van zwitsal, en daarna een drupje cremespoeling alleen in de punten, zodat ik het makkelijker kan uitkammen. Verder spray ik het elke morgen nat, en kam het dan pas uit.
Ben echt super tevreden over die creme, haar blijft ook superlang mooi en goed zitten, en het is absoluut niet vet !!
Ik gebruik cremespoeling van Urtekram voor mijn knulmetkrullen. Ik vind al die chemische zooi erin niet zo best, een keer per week wassen is hier altijd voldoende geweest. Alleen natmaken tijdens het douchen hielp ook al.
Hier gebruiken we spul van de Guhl, zal zo eens kijken voor een afbeelding. Werkt superrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Ik heb zelf krullen, en moet het elke dag wassen, anders wordt het viezig, en zeker de krullen zijn dan echt lelijk.
Mijn zoontjes haar was ik 3 x in de week ofzo, maar die heeft geen enkel slagje in zijn haar, en eigenlijk is het niet perse nodig, maar ik vind het altijd zo lekker ruiken en wel zo fris, want zo schoon blijft dat haar ook weer niet, met alle toetjes die erin gesmeerd worden enzo
Hier een mannetje met een dikke bos, wat inmiddels niet meer zo krult, maar wel een slag in zit.
Ik was zijn haar met andrelon (voor kinderen) en doe daarna conditioner van andrelon erin (glad en steil).
Verder doe ik er elke dag gel in, om er een goede coupe in te krijgen.
Ik was zijn haar om de twee dagen ongeveer.
Idd dat wat Romata plaats, andrelon krul controle creme :thumbup:
Ook was ik mijn dochter haar haren na met mijn eigen anti-klit spoeling. Als ik dat niet doe kom k met geen mogelijk heid door haar haren heen.
ik gebruik bij de meiden soms de andrelon krul controle
maar meestal heb ik een antiklit verstuiver van de toko
werkt perfect mijn jongste heeft fijne pijpenkrulletjes als je het uit trekt komt het tot haar kont en met dit spu kamt het heel makkelijk uit en het word niet pluizig
ze hebben van het zelfde merk ook shampoo en conditioner
Wij gebruiken de haarlotion van etos, werkt prima.
Zie op de avator een foto waar het helemaal plat gekamd is… maar hij heeft een enorm bos met krullen
Pas op met zwitsal/baby shampoos. De ph-waarde erin zorgt ervoor dat het haar gaat vervilten/klitten als je het vaak gebruikt. Mijn kapster geeft altijd het advies zo snel mogelijk over te gaan naar gewone shampoo. Niet als ze een baby zijn natuurlijk. Gewone shampoo is ook beter om berg te voorkomen.
Ik gebruik de anti klit spray van Jip en Janneke van de hema. Ideaal speciaal voor kinderhaartjes en het ruikt ook zo lekker. :mrgreen:
@astrid17 wrote:
Pas op met zwitsal/baby shampoos. De ph-waarde erin zorgt ervoor dat het haar gaat vervilten/klitten als je het vaak gebruikt. Mijn kapster geeft altijd het advies zo snel mogelijk over te gaan naar gewone shampoo. Niet als ze een baby zijn natuurlijk. Gewone shampoo is ook beter om berg te voorkomen.
Dat wist ik dus echt niet :think:, hier is de Zwitsal kids shampoo met Ariël op de fles favoriet! Mijn dochter heeft best wat slag in d’r haar en het is iedere morgen en avond drama om de klitten eruit te krijgen… Heb ook anti-klitspray van Schwarzkopf kids, dat werkt hier niet echt.
Als ik het goed begrijp moet ik het dus vaker wassen (doe het nu ong 1x pw omdat ze het niet echt leuk vindt) en shampoo en cremespoeling voor volwassenen gebruiken?
Zwitsal of andere shampoo is niet zo slecht hoor, zijn eerder erg mild. Er zitten alleen weinig echt reinigende bestanddelen in en is daarom minder geschikt als je kindje gevoelig is voor berg.
Gewoon vaker wassen en cremespoeling gebruiken is de oplossing. Eventueel nog een antiklit spray op het handdoekdroge haar doen.
ook hier een dochter met krulletjes.
Naast alle shampoo’s en anti klit spray helpt vooral…regelmatig (evt alleen puntjes) knippen
@astrid17 wrote:
kan dit berg voorkomen?
wij gebruiken alleen maar zwitsal, ivm allergieen, maar onze oudste heeft heeeeeel veel last van berg… (zo erg dat je het er niet af krijgt, en dat je hele plukken meetrekt als je het kamt… :oops: )
wij gebruiken alleen maar zwitsal, ivm allergieen, maar onze oudste heeft heeeeeel veel last van berg... (zo erg dat je het er niet af krijgt, en dat je hele plukken meetrekt als je het kamt.. )
Dan zou iik inderdaad overstapen op een andere, ph-neutrale, shampoo.
@Pitje27 wrote:
@astrid17 wrote:Pas op met zwitsal/baby shampoos. De ph-waarde erin zorgt ervoor dat het haar gaat vervilten/klitten als je het vaak gebruikt. Mijn kapster geeft altijd het advies zo snel mogelijk over te gaan naar gewone shampoo. Niet als ze een baby zijn natuurlijk. Gewone shampoo is ook beter om berg te voorkomen.
kan dit berg voorkomen?
wij gebruiken alleen maar zwitsal, ivm allergieen, maar onze oudste heeft heeeeeel veel last van berg… (zo erg dat je het er niet af krijgt, en dat je hele plukken meetrekt als je het kamt… :oops: )
Je oudste is 3 zie ik? Ik dacht dat met 3 jaar de meeste kinderen wel bergvrij zijn… Maar dat hoeft niet dus! Wat goed helpt is insmeren met babyolie en dan masseren en met je nagels het lospeuteren! Maar ik weet niet of een kindje van 3 dat nog wil…
Succes!