@Wicky wrote:
@Pitje27 wrote:@astrid17 wrote:Pas op met zwitsal/baby shampoos. De ph-waarde erin zorgt ervoor dat het haar gaat vervilten/klitten als je het vaak gebruikt. Mijn kapster geeft altijd het advies zo snel mogelijk over te gaan naar gewone shampoo. Niet als ze een baby zijn natuurlijk. Gewone shampoo is ook beter om berg te voorkomen.
kan dit berg voorkomen?
wij gebruiken alleen maar zwitsal, ivm allergieen, maar onze oudste heeft heeeeeel veel last van berg… (zo erg dat je het er niet af krijgt, en dat je hele plukken meetrekt als je het kamt… :oops: )
Je oudste is 3 zie ik? Ik dacht dat met 3 jaar de meeste kinderen wel bergvrij zijn… Maar dat hoeft niet dus! Wat goed helpt is insmeren met babyolie en dan masseren en met je nagels het lospeuteren! Maar ik weet niet of een kindje van 3 dat nog wil…
Succes!
klopt ze is al 3 jaar. het is ook een moeilijke qua haren wassen… olie werkt helaas niet meer omdat de haren te lang zijn en zij niet van dat gepruts houdt…
heb zelfs shampoo van de kinderarts (jongste heeft er ook last van, maar heel weinig) en heb dit gebruikt, maar helpt niet… en stinkt ontzettend… :sick: