Gymschoenen

Wat hebben jullie voor jullie kindjes? Jim gaat op school in principe bij slecht weer elke dag even gymen, anders buiten spelen. Maar wat voor gymschoentjes zijn nou goed? Er mogen geen veters in zitten want dat kan ie nog niet zelf maar verder?

kan het topic niet vinden, maar is eerder een vraag over geweest…

Gewoon van die hele simpelen van bijv de schoenereus. 3 of 4 euro.

Zijn er met klittenband of met een elastieken band over de voet heen.

Volgens mij zijn dat de meeste gebruikte gymschoentjes in de kleutergroepen en denk ook nog wel in groep 3/4.

Oh thanx die lelijke dingen die ik vroegah dus zelf ook aan heb gehad :mrgreen: . Hier geen schoenenreus maar wel een Piet Kerkhof en Van Haren ga ik daar vanmiddag even kijken.

@Tante Soesa wrote:

Oh thanx die lelijke dingen die ik vroegah dus zelf ook aan heb gehad :mrgreen: . Hier geen schoenenreus maar wel een Piet Kerkhof en Van Haren ga ik daar vanmiddag even kijken.




ja die lelijke dingen ja :lol:

Ze verdienen geen schoonheidsprijs, maar ze werken wel… kleuters kunnen ze makkelijk zelf aan doen en ze hebben ook nog aardig gevoel met de grond.



Van Haren heeft ze ook wel.

Bij ons mogen alleen de "stevige"dus met een echt zool. En die moet iedereen hebben. Anders doen de kinderen met de stevige zool de kindjes met de “balerina schoentjes” pijn met het op de tenen staan.



Dat zei de juf. Ik dacht toen waarom niet iedereen een “balerina schoentjes”, maar ze zei ook dat met klimmen op de muur en over toestellen ze dan meer grip hebben en ze voor de stevige zool hebben gekozen.

@samara wrote:

Bij ons mogen alleen de "stevige"dus met een echt zool. En die moet iedereen hebben. Anders doen de kinderen met de stevige zool de kindjes met de “balerina schoentjes” pijn met het op de tenen staan.



Dat zei de juf. Ik dacht toen waarom niet iedereen een “balerina schoentjes”, maar ze zei ook dat met klimmen op de muur en over toestellen ze dan meer grip hebben en ze voor de stevige zool hebben gekozen.




deze hebben wel een stevig zooltje hoor.

Zijn niet van die ‘turn/ ballet’ schoentjes.

Maar de zolen zijn een stuk minder dik als bijv. ‘echte’ sportschoenen.

@mamaMarije wrote:

@samara wrote:
Bij ons mogen alleen de "stevige"dus met een echt zool. En die moet iedereen hebben. Anders doen de kinderen met de stevige zool de kindjes met de “balerina schoentjes” pijn met het op de tenen staan.



Dat zei de juf. Ik dacht toen waarom niet iedereen een “balerina schoentjes”, maar ze zei ook dat met klimmen op de muur en over toestellen ze dan meer grip hebben en ze voor de stevige zool hebben gekozen.




deze hebben wel een stevig zooltje hoor.

Zijn niet van die ‘turn/ ballet’ schoentjes.

Maar de zolen zijn een stuk minder dik als bijv. ‘echte’ sportschoenen.




Ja die ja niet heel dik , die- inderdaad zo heten ze- turnschoentjes zijn heel dun.

@samara wrote:

Bij ons mogen alleen de "stevige"dus met een echt zool. En die moet iedereen hebben. Anders doen de kinderen met de stevige zool de kindjes met de “balerina schoentjes” pijn met het op de tenen staan.





:shifty: oei... daar heb je wel een punt... in Deann d'r tas zitten nog wel van die 'ballerina'schoentjes maar denk dat ik van de week toch even met iets hardere zool ga halen!
(ze heeft ze tot nu toe nog niet nodig gehad, het was steeds buiten spelen, maar met de regen nu... wordt het vast binnen gymmen!)

Hier dezelfde als mama marije en dan idd met klittenband…

Die met elastiek krijgen ze moeilijk aan en slippen snel uit.



Wij schrijven op de rubber neus de naam en hier mogen ballerina schoenen ook niet.

Ik ben even bij Van Haren geweest en die wisten vast dat het schooljaar weer begonnen was, er stond gewoon zo’n rek met schoenen voor de deur op me te wachten :mrgreen: . Ze hadden witte en zwarte en roze. Heb maar witte gekocht alhoewel Jim best van roze houdt lijkt wit me een betere keuze 8) . Best nog stevige van Victory voor 5,95 met twee rijtjes klittenband en uiteraard de oh zo belangrijke witte zool.

@Tante Soesa wrote:

Ik ben even bij Van Haren geweest en die wisten vast dat het schooljaar weer begonnen was, er stond gewoon zo’n rek met schoenen voor de deur op me te wachten :mrgreen: . Ze hadden witte en zwarte en roze. Heb maar witte gekocht alhoewel Jim best van roze houdt lijkt wit me een betere keuze 8) . Best nog stevige van Victory voor 5,95 met twee rijtjes klittenband en uiteraard de oh zo belangrijke witte zool.




Die hebben wij ook gekocht! Maar dan de zwarte. Ik heb hem ook maar bij het roze rek vandaan gehouden :wink:

En dan heb je ze gelijk ook voor Sem straks wat die dingen gaan wel een paar kids mee zeg maar.



Hier moet ik voor lasse weer een volgende maat hebben, dus ook ik duik binnenkort weer in zo’n bak bij schoenenreus of scapino.



wel soms lastig dat hele ladingen dezelfde hebben in zijn klas dus het is soms wat zoeken welke van wie zijn.

@Bella wrote:

wel soms lastig dat hele ladingen dezelfde hebben in zijn klas dus het is soms wat zoeken welke van wie zijn.




Daarom moeten ze hier dus in een tasje dat kleuters zelf open en dicht kunnen doen :lol: En dan nog gaat het weleens mis hoor… ging eens kijken of ze nog goed pasten op school en ik zo… hé dat zijn gewoon 2 verschillende maten! Voor onze zoon maakte het niet zo heeeeel veel uit, maar dat andere jochie heeft dus paar keer op een te kleine schoen lopen gymen.

Op zulke goedkope schoenen zou ik gewoon schrijven. :angel:

@Madre wrote:

Op zulke goedkope schoenen zou ik gewoon schrijven. :angel:




Dat is hier ook gebeurt hoor :lol:

Maar dan nog graag in een tasje. In een klas van meer dan 20 kinderen is het zelfs met de naam erop nog lang zoeken naar 2 bij elkaar passende schoentjes :wink: . Dus naam erop en dan in een tasje.

@mamaMarije wrote:

@Madre wrote:
Op zulke goedkope schoenen zou ik gewoon schrijven. :angel:




Dat is hier ook gebeurt hoor :lol:

Maar dan nog graag in een tasje. In een klas van meer dan 20 kinderen is het zelfs met de naam erop nog lang zoeken naar 2 bij elkaar passende schoentjes :wink: . Dus naam erop en dan in een tasje.




Ja maar hier dragen ze ze ook als ze bijvoorbeeld na het buitenspelen weer naar binnen moeten etc.

Lekker vaag antwoord. Daarbij bedoel ik dat ze ze op een dag vaak aan en uit doen en dan is zo’n tasje wat omslachtig. Hier staan ze dus op een ‘randje’.

oké ja dat is wel anders idd.

Wel lekker schoon in de klas dat er dus niet met buitenschoenen in de klas gelopen wordt :thumbup:

Hier kunnen ze niet eens over naar de andere want ik geloof dat Sem zijn broer voorbij gaat groeien. Jim zit in 25 en Sem zit al in 24.



Ik had Jim dus een tasje met een broekje en shirtje en schoentjes meegegeven, maar ik kreeg gisteren een info dingetje en daarop staat dat ze in hun ondergoed gymen. Kan ik me ook wel voorstellen dat aan- en uitkleden kunnen ze niet allemaal even goed natuurlijk, maar ik vind het ook weer niks die vieze onderbroeken met remsporen :mrgreen: . Hier gymen ze dus dagelijks bij slecht weer en dan ook 2x per dag op de lange schooldagen.

Hier ook de goedkope schoenen en dat als kind van een gymjuf :stuck_out_tongue: Die schoentjes zijn goed genoeg voor de korte tijd dat ze ze aan hebben. En idd die harde en niet die zachte. Hoevaak ik al heb gehad dat die kindjes uitglijden (met zachte zool) of pijn hebben bij tikkertje als er iemand op hun tenen gaat staan :frowning:



Wij hebben ze trouwens vandaag weer gekleurd. Bjorn mag ze zelf inkleuren gewoon met stift en dan ziet hij snel ook welke van hem zijn