Gymschoenen

hier gympjes met klittenband, zwart van rucanor. Ze waren 9.95.

Wat ik hoorde van de schoenzaak waar ik de schoen gehaald heb zei ze op de witte kunnen ze zelf met viltstiften op tekenen. Hun eigen schoen maken.

Vinden ze erg leuk.



Alleen heeft Lara dus de spijkerbroek blauwe en ja die zijn al gekleurd. :wall:

Bij ons op school is een kist met gymschoenen. Hier zitten gymschoenen in die ouders weg doen omdat ze te klein zijn e.d. en kunnen de andere kindjes dan weer aan.

Super geregeld en ik heb dus nog nooit gymschoenen hoeven te kopen :thumbup:

ieuw…



Dat zou ik dus niet fijn vinden… Mijn Niek en Mies zijn beide kindjes met enorme zweetpatatten… niet normaal.

Kweekschool voor bacterien dus die gymschoenen en ik zou het niet fijn vinden om een ander kindje te laten gymen op de oude gymschoenen van mijn kids.



voetschimmel is ook verkrijgbaar in maat 25 namelijk en eens cadeau gekregen kom je er maar moeilijk weer vanaf :shifty:



Hier gaan de gymschoenen dan ook niet door van kind naar kind.

Kan ook niet want ze kledderen ze helemaal onder met textielstiften… :mrgreen:

Bagger groot hun naam erop, hartjes, bloemen, auto’s en andere kindergraffiti…

Helemaal leuk en goed herkenbaar :thumbup:

Ik heb bij de bristol 2 paar van die gymschoentjes voor 8 euro!!! gekocht.

Daar graai ik echt in geen 2e handsbak voor.

iew nee dan geef ik idd liever 3/4 euro per paar uit, dat zal ons niet de kop gaan kosten de komende jaren denk ik.

Onze middelste heeft wel 1 stel aangehad dat de oudste ook heeft aangehad, aangezien die ze amper had gedragen. Nu hij eruit gegroeid is heb ik ze weg gemikt. De jongste krijgt straks in die maat wel nieuwe.



De middelste heeft dus net een nieuw stel en hij wou gewoon blauwe… witte vond hij niet leuk :lol:

@Madre wrote:

Ik heb bij de bristol 2 paar van die gymschoentjes voor 8 euro!!! gekocht.

Daar graai ik echt in geen 2e handsbak voor.




Die hebben we hier ook. Aan gymschoenen geeft ik zo weinig mogelijk uit, met een beetje geluk (…) koop je vier paar per jaar.

Er zit meestal 3 paar in de tas. 8) En dat weten medemoeders en zijn er soms heel blij mee :angel:

Weet je zeker of ze met schoenen aan gymen al?



Hier gymen ze nl. tot groep 3 met blote voeten.

@juulke wrote:

Weet je zeker of ze met schoenen aan gymen al?



Hier gymen ze nl. tot groep 3 met blote voeten.




de meeste scholen gaan toch echt voor gymschoentjes, ook in de kleutergroepen.

Handig topic :mrgreen: wij gaan zaterdag ook op zoek naar gymschoenen voor Jayden :inlove:

Wij hebben Nike schoentjes met klittenband gekocht voor T bij actiesport. Waren 20 euro.

@mamaMarije wrote:

@Bella wrote:
wel soms lastig dat hele ladingen dezelfde hebben in zijn klas dus het is soms wat zoeken welke van wie zijn.




Daarom moeten ze hier dus in een tasje dat kleuters zelf open en dicht kunnen doen :lol: En dan nog gaat het weleens mis hoor… ging eens kijken of ze nog goed pasten op school en ik zo… hé dat zijn gewoon 2 verschillende maten! Voor onze zoon maakte het niet zo heeeeel veel uit, maar dat andere jochie heeft dus paar keer op een te kleine schoen lopen gymen.




de naam erop! deze schoentjes zijn het meest prettig, voroal omdat ze geen veters hebben, makkelijk zijn in gebruik… Veters zijn zo verschrikkelijk, gaan vaak open en kosten veel moeite, met aan en uit doen, plus die knoop die erin komt… neeh… doe mij maar die goedkope van de schoenenreus, van haren of wat dan ook!



deze kan je ook gewoon wassen in de machine op 30 graden. We geven ze elke vakantie mee, met briefje, check ff of ze nog passen.



Als er geen gymschoentjes mee zijn, mogen ze bij ons niet op de wandrekken ivm de veiligheid. We geven 1 keer een briefje mee, en anders benaderen we zelf de ouders, en in het ergeste geval trekt de directeur aan de bel. Vaak is het na een briefje al voldoende.

wat apart. hier dus juist verplicht gymen op blote voeten in groep 1 en 2. omdat de kinderen dan goed met hun voeten de grond voelen en dat nodig is voor goede balans en houding.

juist erg belangrijk in de ontwikkeling voor kleuters aldus de vakkracht gym :think:

Hier zijn gympen ook verplicht. Ik zet de naam er op.

En een 2 grote stippen aan de binnenkant van de schoenen. Mijn zoon weet dat deze stippen elkaar een kus willen geven. Zo weet hij ook hoe zijn schoenen moeten staan. En heeft hij niet zijn linkerschoen aan zijn rechtervoet.



:lol:

Ook hier met blote voeten, geen gymschoentjes in groep 1/2. Pas vanaf groep 3. Nooit naar de waarom gevraagd eigenlijk. Ze gymen ook allemaal in hun ondergoed, ik vind het voorlopig wel prima, scheelt weer even gymschoentjes kopen :wink:

@mamaMarije wrote:

In een klas van meer dan 20 kinderen is het zelfs met de naam erop nog lang zoeken naar 2 bij elkaar passende schoentjes :wink:




Wij hebben onze kinderen in de klas aangeleerd om na de gymles hun schoentjes aan elkaar vast te maken. Dus het klttebandje van de ene schoen even onder het klittebandje van de ander halen en dan dicht plakken.

Ideaal, zo zitten alle paren bij elkaar :thumbup:

hier gewoon in een nylon tasje met van die koordjes eraan, ideaal!

ja en zelfs toen … met naam erop en in een tasje… is het dus wel gebeurd dat er dus 2 verschillende schoenen in 1 tasje zaten :lol: .



Echt ik wil niet weten hoe die kids zich aan het omkleden waren toen dat gebeurde.



In november mag ik weer op zoek naar een stel nieuwe … of kijken of ik nog toevallig maatje 26 in de kast heb liggen, dan gaat nummer 3 naar school.

Tasje erom en weer in de mand.



De oudste 2 slepen de zooi zelf mee naar gym inmiddels.

Gisteren een poging gedaan voor nieuwe maar allemaal uitverkocht dus!



Hier sporten ze sinds dit jaar (groep 3) zelfs in de sporthal waar ze met zijn allen heen lopen.

En ze moeten zelfs zelf douchen en afdrogen.

Nu kan ze dat wel maar had niet verwacht dat ze er al zoveel drukte van zouden maken in groep 3.

Hier gisteren geslaagd bij de bristol! Niet die ouderwetse genomen, maar toch wat stevigere, ook met klitteband en lichte zool. Waren nog eens 50% korting ook. Meten maat 28 en 29 meegenomen :angel: