GTST

:lol: :lol: Dat is ook herkenbaar hier. De commentaren overal op.



Heb er wel eens een blog erover geschreven, in de tijd dat hij af en toe nog cynisch meekeek: :lol:



‘Ga jij morgenavond maar even wat anders doen’

Mijn vaste prik ‘s avonds met tv is GTST. Tja heel cliché, maar het is voor mij echt even ontspannen. Niet nadenken, maar kijken. Ik probeer dan ook altijd om 8 uur klaar te zitten. (Of half 8… op rtl lounge als ik het de dag ervoor niet heb kunnen zien)



Jh vind het maar helemaal niets maar kijkt soms wel mee. Het gaat er dan zo aan toe:



Jh: ‘Tjongejonge zeg wat is het allemaal toch voorspelbare onzin, die hele gtst’

Ik: ’ Ja en, alsof je alles van te voren kunt weten’

Jh: ‘Ik wel’

Ik: ‘Als je het maar denkt en niet hardop zegt’



Tijdje stil, reclame



Jh: ‘Zucht gaan we weer’

Ik: ‘Stil nou eens!’

Jh: ‘Oh ik weet nu al hoe het af gaat lopen’

Ik: ’ STTTTTTTTTTTTTTTTTT’

Jh: ’ Ja, dan stapt Ludo straks in de auto en och jee rijd hij Noud aan’

Ik: ’ Nouhou, zeg nou niets’

Jh: ‘Ik wil het wel wedden, dat kun je toch zo zien? Net zoals toen Charlie met Danny vreemd ging, dat kon je al weken van te voren indenken’

Ik: ’ Dat is knap, je kijkt niet eens elke dag’

Jh: ’ Moet je nagaan!’



*** aan het einde ***



Jh: ’ Ik zei het je, zie zie zie!! Ik heb een vooruitziende blik’

Ik: ‘Zucht, ga jij morgenavond maar even wat anders doen’

Mutsie heerlijke blog van je. Heb even lekker gelachen. Zo zou mijn vriend dus ook reageren :mrgreen:

Ik ga tegenwoordig ook maar lekker boven op bed kijken, hoor ik het ook allemaal niet, dat geklaag :mrgreen:

Het is weer maandag we kunnen weer kijken vanavond!!!



:inlove:









Lieke van Lexmond verlaat GTST



AMSTERDAM - Lieke van Lexmond (29) heeft ontslag genomen bij Goede Tijden, Slechte Tijden. Met het onverwachte vertrek van de actrice verliest Neerlands langstlopende soap één van haar populairste characters.





De spontane brunette heeft haar grote stap niet voor zich weten te houden. Hoewel de gesprekken tussen de actrice en omroep RTL nog in volle gang zijn, verklapte Lieke vrijdag in het Amsterdamse uitgaansleven haar op handen zijnde vertrek. Diezelfde dag had ze al geheimzinnig getwitterd: “Dit is een dag die voor altijd in mijn geheugen gegrift staat!”



Net nu Babette van Veen (gescheiden veertiger) heeft laten weten mede vanwege de regelmatige werktijden dolgraag te willen terugkeren in GTST, gaat Lieke (single twintiger) de serie verlaten. De actrice is namelijk ook volop in ontwikkeling als presentatrice en heeft besloten haar ‘overdagbaan’ op te geven. In haar geval GTST…



Exact een jaar nadat Victoria Koblenko afscheid nam van GTST —in een hartverscheurende scène waarin haar karakter Isabella stierf in het bijzijn van haar soapdochtertje— wordt bekend dat ook Lieke de soap verlaat. Voor de fans is haar vertrek uiteraard een grote teleurstelling, maar geen verrassing. Eerder liet de geboren IJsselsteinse immers al weten voor haar carrière te gaan. „Mijn focus ligt momenteel volledig bij mijn werk. Dit is voor mij hét moment om carrière te maken. Ik kan volledig aan mezelf denken en me ontwikkelen als mens en presentatrice. Het geeft veel energie als je iets doet waarvan je altijd hebt gedroomd. Ik zie het als een groot avontuur.�



Nierproblemen



In de herfst van 2002 was Lieke voor het eerst als Charlie op tv te zien. De actrice mocht Aukje van Ginneken twee maanden vervangen, die vanwege nierproblemen verstek moest laten gaan. Nadat begin 2001 Goudkust plotseling van de buis werd gehaald, had Lieke niet meer in een serie gespeeld en genoot ervan om weer op een soapset te staan.



Een jaar later kwam ze voor vast in Goede tijden. Daarover vertelde ze destijds: „Toen Aukje besloot te stoppen, dacht ik dat de rol van Charlie zou ophouden. Maar ze vroegen mij. Super natuurlijk, want ik had een erg leuke tijd gehad op de set.�



Niet veel later vertelde ze ook: „Zonder dit werk zou ik mezelf niet zijn. Wat ook scheelt is dat ik er van GTST gewoon dingen naast mag doen. Maar dat is nooit heel veel, gezien mijn drang naar perfectionisme. Zo heb ik zelf ’nee’ gezegd tegen de rol van prinses Madeleine in Hamelen. Dat vond ik net iets te groot om er bij te doen.� Maar inmiddels is Lieke dus klaar voor een nieuwe stap!



Baby



De altijd goedgehumeurde Utrechtse mocht destijds bij het grote publiek nog onbekend zijn, toch was ze vanaf de luiers al met televisie bezig. Eerder vertelde ze op deze pagina: „In een krantenadvertentie werden lachende baby’s gevraagd. Mijn opa riep direct ’dat is iets voor onze altijd vrolijke Lieke!’ Op onze foto kregen we nooit een reactie, maar wat gebeurde er? Vijf jaar later overleed mijn opa, en een week later werden mijn ouders door het castingbureau gebeld. Of hun kind nog net zo vrolijk lachte als toen ze een baby was? En zo geschiedde dat ik als een hummel van vijf voor een televisiereclame van Royco lachend de stukjes taugé uit de soep viste.�



Tot haar twaalfde deed Lieke veel reclamespotjes, daarna volgde fotomodellenwerk en haar debuut in een film met o.a. Loes Luca en Huub Stapel volgde. Hoewel die film wegens geldgebrek nooit is afgemaakt, wist Lieke daardoor wel zeker dat ze actrice wilde worden. Na de havo gaf ze zich op voor een vooropleiding voor de Toneelschool, maar voltooide die niet; het castingbureau waar ze zich had ingeschreven vroeg haar voor Goudkust. Toen die serie plotseling stopte was ze nog maar achttien. Daarna speelde ze verschillende gastrollen en in de film Volle maan. En als het aan lieke ligt, wordt haar CV nog veel langer.



Een woordvoerster van RTL reageert lichtelijk verbaasd: „Ik kan haar ontslag bevestigen noch ontkennen. Er zijn inderdaad gesprekken gaande. Maar over hoe en wanneer Lieke de serie verlaat is nog niets bekend.�

Uiteindelijk had Charlie ook geen rol meer… Het enige waar haar rol over gaat is om de relatie van Rik en Rickie… Saai dus! Maar ook wel jammer dat ze weggaat. :?

Toch vind ik de rol van charlie nog wel leuk.



Ik vraag me meer af wat Laura nog in Meerdijk te maken heeft. :think: Daar kunnen ze ook weinig meer voor verzinnen. :lol:

@Mutsie86 wrote:

Toch vind ik de rol van charlie nog wel leuk.



Ik vraag me meer af wat Laura nog in Meerdijk te maken heeft. :think: Daar kunnen ze ook weinig meer voor verzinnen. :lol:




Ja maar Laura zit er al vanaf de allereerste aflevering in.

Die schrijf je niet zo snel meer uit.



De rol van Charlie lijkt voor nu mischien saai, maar zo is het toch altijd.

Niet ieder personage staat continue op de voorgrond.

Ze kabbelen ook weleens in wat rustiger vaarwater.

Aangezien Lucas de serie uit moet voor 4 maanden…

Zou hij iets uitvreten dan op de cliffhanger? :think:

@Rooike wrote:

Aangezien Lucas de serie uit moet voor 4 maanden…

Zou hij iets uitvreten dan op de cliffhanger? :think:




Ik denk dat Lucas 4 maandjes naar New York gaat :mrgreen:

ah ik kan niet zonder Lucas hoor. Schiet elke keer nog in de lach om zijn rare oorlelletjes :lol: (en vind het gewoon een heerlijke personage en een leuke jongen die hem speelt!)

@Mutsie86 wrote:

ah ik kan niet zonder Lucas hoor. Schiet elke keer nog in de lach om zijn rare oorlelletjes :lol: (en vind het gewoon een heerlijke personage en een leuke jongen die hem speelt!)




Ik vind 'm ook zo grappig :smiley:



Ik weet trouwens niet eens waarom ik op mijn 35e nog steeds naar GTEST kijk, dat is op zijn minst te bestempelen als twijfelachtig :wink:

Laat ik het erop houden dat het mijn 1e momentje van benen in de lucht is als gastouder. Alhoewel ik soms nog met één oog bij de tv ben en met één oog de wc sta te boenen na een fonteindemonstratie van een vijfjarig oppaskindje…

Karin: ook al ben je 70, lekker blijven kijken :mrgreen: en heerlijk ontspannen na een drukke dag!



Hebben jullie al gemerkt dat de begintune is veranderd? Nou niet het liedje… maar de foto’s. Ze waren eerst heel wazig en nu heel duidelijk. :thumbup:

Het kan gekker mijn OPA is 76 en die kijkt elke avond :lol: :lol:

@Sennapen wrote:

Het kan gekker mijn OPA is 76 en die kijkt elke avond :lol: :lol:




Leuk toch :mrgreen: :lol:

@Sennapen wrote:

Het kan gekker mijn OPA is 76 en die kijkt elke avond :lol: :lol:




Geweldig!!



Maakt helemaal niks uit hoe oud je bent. Ik zie het zelf ook als even een rustpuntje voor mezelf :mrgreen: Lekker zonder teveel te hoeven nadenken eventjes een half uurtje GTST :mrgreen:

@Mutsie86 wrote:

Hebben jullie al gemerkt dat de begintune is veranderd? Nou niet het liedje… maar de foto’s. Ze waren eerst heel wazig en nu heel duidelijk. :thumbup:




Ja was mij ook al opgevallen :thumbup:

Volgens mij beloofd het een hele spannende week te worden!

Volgens mij komt Jack vanavond ergens achter omtreft Jef…

Vandaag nog en dan is volgende week het laatste weekje, ik baal altijd zo van de zomerstop, wat moet je dna kijken om 8 uur :think: :mrgreen:

@Sennapen wrote:

Vandaag nog en dan is volgende week het laatste weekje, ik baal altijd zo van de zomerstop, wat moet je dna kijken om 8 uur :think: :mrgreen:
dat heb ik al sinds Onderweg naar Morgen is gestopt :wink: wat moet ik nu om 19.00 uur kijken?

Ik kom bij je eten kijken wij dan.

Maar ben altijd weer blij als de zomerstop voorbij is!



Hoezo verslaafd :lol:

@Amy82 wrote:

@Sennapen wrote:
Vandaag nog en dan is volgende week het laatste weekje, ik baal altijd zo van de zomerstop, wat moet je dna kijken om 8 uur :think: :mrgreen:
dat heb ik al sinds Onderweg naar Morgen is gestopt :wink: wat moet ik nu om 19.00 uur kijken?




Haha dat keek ik nooit, ik ben rond die tijd altijd nog wel druk of even tijd voor mezelf achter de pc. Half 8 het nieuws en dan gtst.



Vind de zomer sowieso niks aan qua tv, komt er altijd weinig voor.



Owja ik kom bij je eten, maar dat vind ik niet zo :thumbdown: