grrr

@ruud wrote:

Ik heb net even gebeld gelukkig maken wij zelf niet zo heel vaak schade…



Waarborgfonds is geen optie bij ons omdat ik geen getuigen heb dat ik de auto schadevrij geparkeerd heb. Die getuigen kan ik wel verzinnen maar dan verlaag ik me tot het niveau van de niet briefjes achterlaters en dat doen we niet. :mrgreen:



De auto wordt gemaakt en het kost mij niets mits ik tussen nu en april 2010 geen schade rij. Dus doen jullie een beetje extra voorzichtig tot die tijd als ik in de buurt ben. :wink:




Fijn dat het zo opgelost is :thumbup: :thumbup:



Hier belt hub na zijn werk naar de verzekering, ik ben wel benieuwd.



Konijn: nee ik heb niet zelf een paaltje geraakt, anders had ik dat gewoon gezegd.

De verzekering vergoed het dus niet omdat we niet all risk verzekerd ben.



We hebben nu aangifte gedaan, dat gaf hij ons wel als tip als we waarborgfonds willen gebruiken.

Ik ben assurantie-adviseur van beroep en mijn vraag is: hebben jullie getuigen? Zo nee, dan heb je weinig kans op het waarborgfonds.

Dit zijn de voorwaarden:



Voorwaarden:



Uw schade is in ALLE gevallen veroorzaakt door een motorvoertuig of een daaraan gekoppelde aanhanger;

Het staat vast dat niet u, maar een tegenpartij aansprakelijk gesteld kan worden voor de schade;

U moet zich aantoonbaar ingespannen hebben om de identiteit van de veroorzaker te achterhalen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een politieaangifte, een buurtonderzoek of een advertentie. Deze acties moeten uiteraard zo snel mogelijk na de schadegebeurtenis worden uitgevoerd. Wacht u daar te lang mee (langer dan 14 dagen), dan vergoedt het Waarborgfonds uw schade niet. Heeft u het ongeval zien gebeuren, dan noteert u natuurlijk direct het kenteken van de veroorzaker, of probeert dat te achterhalen en informeert u de politie gelijk;

Is de tegenpartij bekend (een onverzekerde) dan moet u deze schriftelijk aansprakelijk stellen en een kopie van die brief aan ons sturen, samen met uw verzoek om schadevergoeding;

Er moet bewijs zijn van de schadegebeurtenis. Alleen uw eigen verklaring is onvoldoende bewijs. U moet dus getuigenverklaringen kunnen overleggen van getuigen die uiteraard bereid moeten zijn hun verklaring onder ede te herhalen.



Enne Ruud, je hebt je schade keurig afgehandeld, chapeau :thumbup:



Ik word namelijk behoorlijk opstandig over enkele berichten hiervoor, waarin gewoon regelrechte fraude wordt aangeraden.

En maar klagen dat de autopremies zo hoog worden. Hoe zou dat nu komen :roll:

Ow ennuh, het eigen risico van het waarborgfonds is overigens 250 euro.

hmzz weinig kans dan, ik kwam er thuis pas achter dat er zo’n kras op zat dus collega’s hebben niets gezien. Wel dat de auto nog heel was, maar niet de kras erna. :think:

maar goed, anders laten we het zo, al is het wel zonde maja ik heb geen zin om opnieuw mijn spaargeld weer in een auto te stoppen.

@Judith75 wrote:

Ow ennuh, het eigen risico van het waarborgfonds is overigens 250 euro.




:smiley: Da’s dus nog steeds 250 meer dan ik nu heb. Ik moet tot april maar extra very special voorzichtig zijn dus.

@ruud wrote:

Ik heb net even gebeld gelukkig maken wij zelf niet zo heel vaak schade…



Waarborgfonds is geen optie bij ons omdat ik geen getuigen heb dat ik de auto schadevrij geparkeerd heb. Die getuigen kan ik wel verzinnen maar dan verlaag ik me tot het niveau van de niet briefjes achterlaters en dat doen we niet. :mrgreen:

De auto wordt gemaakt en het kost mij niets mits ik tussen nu en april 2010 geen schade rij. Dus doen jullie een beetje extra voorzichtig tot die tijd als ik in de buurt ben. :wink:




Tja, maar eigenlijk vraagt zo’n verzekering er wel om dat je je zo gaat verlagen :wink: Je betaald je blauw aan verzekeringen en als je ze nodig hebt, gaan ze lastig doen.

Ik heb daar niet zo’n last van hoor. Ik wil mezelf recht in de spiegel aan kunnen kijken 's morgens.



Uiteraard baal ik er wel van maar ik ga me niet tot datzelfde niveau verlagen.

wow :shock: wij hadden het laatst ook, denk je een ‘klein’ krasje te hebben maar het koste toch nog 1400 euro! Gelukkig hadden wij wel een briefje maar tis en blijft gewoon vervelend en ik kan me niet voorstellen dat je dit niet gemerkt hebt :o

ruud ben het met je eens, ik hou ook niet van dat ‘oplichten’.

ik wil ook eerlijk zijn, dan maar met schade rondrijden en zelf er wat proberen te doen.

We hebben al een keer helemaal zonder auto gestaan, toen was de hele auto gestolen dus we 'hebben erger gebaald. Toen waren we er echt ziek van. Dit is ook balen, grr baal nog steeds, maar kan altijd erger.



en ik zou de auto lekker laten staan tot april ruud :mrgreen: :mrgreen:

Tot april niet in DIE auto? :think: :think:





Naahhh da’s geen optie. :mrgreen: dan krijg ik ruzie.

@ruud wrote:

Ik heb daar niet zo’n last van hoor. Ik wil mezelf recht in de spiegel aan kunnen kijken 's morgens.



Uiteraard baal ik er wel van maar ik ga me niet tot datzelfde niveau verlagen.




:thumbup: :thumbup:



Zo hoort het!



Als je je verlaagd tot fraude ben je in mijn ogen geen haar beter als diegenen die geen briefje op de auto achterlaten :snooty:

Wij kregen 3 weken geleden last van aquaplaning. De schade die bij jouw auto te zien is, zat bij onze auto ook van voor tot achter. Gelukkig was er de vangrail zullen we maar zeggen.



En geloof me: dat hoor/merk/voel je echt wel!

Erg laag dat ze dan geen briefje achter laten, hopelijk kun je de auto nog spotten.



Kun je het niet goedkoper laten repareren? Wij hebben een zwager die kan uitdeuken, onderdelen vervangen en overspuiten. Dat scheelt echt stukken.

Sterkte ermee. :hug:

Nou ja zeg, dat moet je toch merken lijkt me. Vind het ronduit onbeschoft dat ze niet eens een briefje hebben achter gelaten. Ik zou me kapot generen.



ik hoop dat jullie het toch nog ergens uit vergoed kunnen krijgen, of achterhalen kunnen wie er jullie auto geschramd heeft want dit is toch niet netjes.