Grrr weer zo'n rot fase? wanneer houden ze eens op ? ;-)

Nu hebben we weer strijd met verschonen en aankleden… diepe zucht wat vermoeiend… Huilen gillen draaien krijsen…



Nog meer mama’s last van? En nog de gouden tip misschien? Iets geven in de handen is niet leuk en beland op de grond!

O ik weet precies hoe het is! Meestal ga ik gewoon het “gevecht” aan maar heel soms leg ik hem beneden voor de tv (Bumba ofzo) en verschoon hem dan. Dan is hij helemaal ontspannen.

:oops: :oops:



Natuurlijk niet echt pedagogisch verantwoord volgens de boekjes maar als ik zelf erg moe ben (of misselijk) dan maar wat minder verantwoord.

Nou volgens mij gaat dit helemaal niet meer over :shock:, dat gaat hier zo al maanden :wall:



Iets in de handjes geven gaat indd gewoon hup op de grond.

Vaak helpt papa mee, of ik help papa mee.

Hier ook. Ik word er GEK van :shifty:



Maar ik lees nu dat het de leeftijd is. Wat een opluchting :mrgreen:

Hier is het voornamelijk bij verschonen, geloof dat ze haar buiten kunnen horen, alles wat ze in handen krijgt vliegt me om de oren, dus dan maar effe heel snel onder dwang een nieuwe luier.



En als ze dan klaar is, en weer is aangekleed zet ik haar recht op op schoot en vraag ik, was t leuk ?? En dan heeft ze de grootste lol :roll:



Gek kind :wink:

Hier ook weer drama om’t verschonen, dus of’t de leeftijd is :think: het helpt overigens om plasluiers iig staand te verschonen :roll: hij vindt zichzelf gewoon te groot om te worden verschoond :eh:

whaha wat een herkenbaarheid hier :shock:



Jayden werpt zich vaak als ik naar de commode loop meteen in de banaanhouding… dus zelfs neerleggen gaat af en toe al moeilijk… dacht dat ik de enige was die er problemen mee had, niet dus…



of wat denk je van het draaien als hij lekker heeft gepoept… wil vaak dan niet op zijn ruggetje blijven liggen, hop op de buik, lekker met die stront kont… :sick:

@Amy82 wrote:





of wat denk je van het draaien als hij lekker heeft gepoept… wil vaak dan niet op zijn ruggetje blijven liggen, hop op de buik, lekker met die stront kont… :sick:




Hahaha, ja hier nog zo een, of wat ook heel leuk is de poep luier wegtrekken en ermee naar mama gooien :roll: :eh:

@Tamara30 wrote:

@Amy82 wrote:




of wat denk je van het draaien als hij lekker heeft gepoept… wil vaak dan niet op zijn ruggetje blijven liggen, hop op de buik, lekker met die stront kont… :sick:




Hahaha, ja hier nog zo een, of wat ook heel leuk is de poep luier wegtrekken en ermee naar mama gooien :roll: :eh:




whahahahaha!



ja of als zijn piemeltje ook onder de poep zit lekker aan zijn piemeltje trekken :eh:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:







Doet Stan noooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiitttttttt…







































:liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar:





Elke keer probeer ik iets anders…

  • zingen
  • iets in de handen geven
  • rustig praten: “als je nu even rustig blijft liggen, dan is mama sneller klaar en kan jij weer spelen. Goed?”
  • boos worden en streng toespreken
  • papa erbij roepen om af te leiden
  • papa erbij roepen om in de houtgreep vast te houden



    Dat laatste vaak bij een poepluier… :angel:





    En af en toe werkt het één, dan weer het ander… dan weer helemaal niets… :lol: :lol: :lol:

oh ja… wat bij mij het vaakst werkt…



Stan op de commode leggen.

Een lapje over zijn gezichtje gooien en “kiekeboe” spelen… dus lapje op zijn gezicht en dan hem zelf laten wegtrekken… En dan weer op zijn gezicht en hem weer laten wegtrekken… :thumbup:



Na 5x zijn ze dat zat, maar is de luier verschoond! Of is iig de poep weg…

hahaha die Noor! :mrgreen: :mrgreen:



wat hebben we toch een boefjes he :inlove: :inlove: :inlove:

ha ha ha nou grappig ik dacht dat het gewoon aan mijn tempramentvolle mannetje lag… Maar niet dus… Wat een gedoe is het iedere keer weer… En bijna iedereen keer zit er wel een hakje onder de poep of een vinger… Of hij trapt die luier van de commode :evil: En inderdaad soms zing ik heel hard… Of ik doe gek… Of wat dan ook, maar heel vaak helpt het maar even…



Staand verschonen vind ik echt een kriem!!! Hij moet gewoon luisteren die kleine draak…



Maar ben iig blij dat ik / wij niet de enige zijn… Hopelijk snel weer voorbij deze oh zo leuke fase :shifty:

daantjuh, en over een jaar en ehh 10 weken ofzo heb je dit nog eens 3x :silenced:

Ach nee joh…





Dan zet je KB in, die gaat dan gek doen en springen en liggen die 3 helemaal in een deuk en heb je zo de luiers verschoond… :thumbup:

Hier ook heeeeeeel herkenbaar pppppppffffffffff wordt er echt gek van af en toe :wall: :wall: :wall:



Ze krijst en gilt zo hard dat heel de straat kan mee genieten dat ze verschoond moet worden.



Heel vaak ga ik gewoon met haar de strijd aan maar als het effe kan komt Nancy haar vasthouden vooral als ze gepoept heeft ook proberen te draaien schoppen dingen op de grond gooien.



En dit is al meer dan 1 jaar houd het ooit op???

Echt al meer dan een jaar!!! Ga je niet menen… Dan heb ik nog een aantal maanden te gaan… Dacht dat het altijd maar een korte fase was… zucht



En wat betreft het 3-tal gelukkig duurt dat sowieso nog ruim een jaar voordat hun deze fase krijgen… Maar hopelijk slaan ze hem gewoon over :wink:

k heb een tijdje staant verschoont, met de plasluier was dat makkelijki, maar met poepluiers moet ze echt liggen.



tja… k doe et maar op de laminaat, dat is makkelijk te reinigen! :lol:

@Daantjuh wrote:

Echt al meer dan een jaar!!! Ga je niet menen… Dan heb ik nog een aantal maanden te gaan… Dacht dat het altijd maar een korte fase was… zucht



En wat betreft het 3-tal gelukkig duurt dat sowieso nog ruim een jaar voordat hun deze fase krijgen… Maar hopelijk slaan ze hem gewoon over :wink:




Yep wordt er soms ook een beetje moedeloos van en Nancy ook maar ja er moet verschoond worden en helaas moet het echt bij de commode gebeuren. Door mijn handicap kan ik haar niet overal zomaar verschonen :silenced:

Hier ook eentje die in dezelfde leeftijd zit en niet verschoond wil worden.



Met een poepluier en dan trekken aan het piemeltje met als resultaat dat de poep overal zit.



Ik kies af en toe ook voor het verschonen voor de televisie (Dora). Dan kan ik rustig een schone luier aan doen. Soms maar voor iets makkelijker kiezen. :smiley: