Ik ben zwanger van mn tweede kindje en ben nu over de helft…
Ben natuurlijk hartstikke trots en blij :inlove:
Maar begin me soms best te ergeren aan sommige opmerkingen van wildvreemde vrouwen… Was laatst bij de bakker b.v, zegt ze oh wat een mooie buik hoelang moet je nog? dus ik zeg nog 4 maandjes… kijkt ze me heel zuur aan, ohh god nou poe dan krijg je het nog zwaar zegt ze… :?
dus ik vroeg hoezo denk je dat dan? zegt ze, nou je bent al zoooo dik, ik had dat niet hoor en mn zusje is nu op het eind en die is ook niet zo dik bij de buik…
pffffff :? en dat gaat soms zo de hele dag door… kan me er kapot aan ergeren… :doh:
ik ben van mezelf helemaal niet dik, mijn buik is wel groter als bij mn eerste dochter… maar zo extreem ook weer niet…
Ik ben heel trots en blij en voel me goed maar sommige mensen kunnen me soms wel op de kast krijgen met al die stomme opmerkingen pfff…
ligt het nou aan mij of?
Ik herken het maar dan al van de eerste…
Iedereen zei ook al lang van te voren dat ik de 40 weken niet zou halen want dat zagen ze wel aan mijn buik … Whawha ik ben uiteindelijk met 40+3 bevallen, ik heb ze wel even uitgelachen allemaal…
En of je het zeker weet dat het er wel 1 is… Nee tuurlijk weet ik dat niet zeker, want de vk en het echocentrum zeggen maar dat ik er 1 krijg dus het zullen er wel 2 zijn… :lol:
gr patricia
Ben net zwanger, maar al grote buik! Krijg nu al veel commentaar. De meeste mensen bedoelen het niet verkeerd.
Wat ik wel vervelend vind, en dat was bij de vorige twee ook al zo, is dat mensen, als je zwanger bent, ineens het idee hebben dat ze van álles over je lijf mogen zeggen:
Je loopt er al helemaal naar!
Je hebt wel een holle rug hè?!
HEb je zo’n grote buik, of laat je nu alles lekker hangen??
:wall: Lijf is nog steeds van mij én privé hoor…
Ohja die vragen kreeg ik ook, of ik wel zeker wist of het er 1 was… :o
oh verschrikkelijk hoor…
Bij Esmee had ik het ook wel maar maakte me er niet zo druk om toen, maar nu lijkt het heel anders te vallen al die stomme opmerkingen… grrrr…
heb mezelf voorgenomen dat als iemand nog een keer zoiets vraagt, hoelang ik nog moet dan zeg ik tot december :mrgreen: haha…
en of ik zeker weet dat het er 1 is? nee krijg een drieling… haha… gewoon stomme antwoorden terug geven… misschien lucht het op…
Gister ging ik wel bijna uit mn dak, maar heb me nog weten in te houden aangezien we op een bruiloft waren… :mrgreen:
ze zei ook zoiets van oh nou wat een dikke buik zeg die zal wel erg groot worden… toen zei ik tja niet elke vrouw heeft een zwangerschap zoals jou hoor… ze zei gelijk niets meer…
ik word er ook een beetje simpel van … met de 1e was ik al wally walrus en waggelde ik al behoorlijk en nu … nu ben ik weer zo .
alsof er standaart maten zijn voor een buik … je bent zoveel weken nou dan hoort je buik ook zo groot te zijn.
en het zomaar aanraken van me buik door vreemde… HE ! das mijn aura mijn buik … :naughty:
met de 1e zw kon ik me nog beheersen maar ik moet er nu echt iets over zeggen , ik voel me dan zo niet op me gemak als dat gebeurt.
@rosa75 wrote:
Ben net zwanger, maar al grote buik! Krijg nu al veel commentaar. De meeste mensen bedoelen het niet verkeerd.
Wat ik wel vervelend vind, en dat was bij de vorige twee ook al zo, is dat mensen, als je zwanger bent, ineens het idee hebben dat ze van álles over je lijf mogen zeggen:
Je loopt er al helemaal naar!
Je hebt wel een holle rug hè?!
HEb je zo’n grote buik, of laat je nu alles lekker hangen??
:wall: Lijf is nog steeds van mij én privé hoor…
ja ik begrijp wat je bedoeld hoor, erg vervelend…
je krijgt haast het gevoel dat je publiekelijk bezit bent ofzo…
Nou ik kan me van sommige mensen wel voorstellen dat het alleen goedbedoeld is maar er zitten er ook wat tussen die het erom doen hoor… altijd zichzelf ophemelen over hun zwangerschap, hoe weinig ze was aangekomen… hoe lang ze nog doorwerkte… hoe snel ze weer op de been was… wat een mooi bescheiden buikje ze had… en ga zo maar door…
dan wordt ik er echt wel een keer :twisted: van hoor… wat een gezeur…
Hihi herkenbaar… kreeg met 5 maanden diverse keren in een week te horen dat ik een buik van 7 maanden had… tot ik in diezelfde week van iemand hoorde: wat een bescheiden buikje heb jij… :think: .
En dat is nu nog, de een zegt wat een mooi buikje en de ander vind het een hele toeter. Als mijn schoonpa er wat van zegt vraag ik altijd of we even de centimeter er bij zullen pakken en meten wie verder is… is het weer stil.
Soms heb je eenmaal eerder irritatie van zulke opmerkingen dan anders. Bij mij hangt het er ook erg vanaf wie het zegt …
Heel herkenbaar. Of het geen tweeling was, of ik niet verder was.
Hallo, ik weet toch zelf wel hoe ver ik zwanger ben en dat er geen tweeling te zien was op de echo!
Uiteindelijk kwam ik 24 kilo aan en kreeg ik een 7,5 ponder met exact 40 weken. Nu, na 3 maanden, hoef ik nog maar 6 kilo tot mijn oorspronkelijke gewicht.
Dus het maakt helemaal niet uit als je wat dikker bent dan ‘normaal’, en zo extreem zwaar was het heus niet aan het eind. Meiden met bekkeninstabiliteit enzo hebben het vast veel zwaarder gehad als ik met die 24 kilo extra
Hier ook herkenning :mrgreen:
Al moet ik toegeven dat ik de laatste 2-3 weken echt gigantisch ben gegroeid(van bijna niks naar heel wat zeg maar ) dus mensen schrikken vooral van het verschil. Maar ik kan me nog herinneren dat dat bij Jasper ook zo was: dan weer kwam ik in een week of 2 2-3kg aan en dan weer 2-3 weken niks… :think: :eh:
En tja die ‘grote’/‘kleine’ buik: ik schuif het altijd op mijn lengte: ben maar 1,58m dus dan valt die buik natuurlijk extra op 8) :lol: :roll:
Oh, oh, oh, wat herkenbaar allemaal!
Ook ik word soms zo vrezelijk gestoord van die opmerkingen. Zelfs mijn eigen moeder zegt dat mijn buik echt enorm is! :roll: Nou sorry hoor, wat denk je van je eigen buik?! :evil: (Ze is namelijk nogal dik! :lol:)
Bij een 3e gaat het toch ook een stuk makkelijker? Met 8 weken kon ik mijn broeken niet meer dichtkrijgen zonder een elastiekje te gebruiken.
En iedereen roept maar: “O, wat ben je al dik!”
Nou ja… :wall: Dat roep ik toch ook niet tegen iedereen?
Behalve mijn fyisotherapeut. Ik kwam daar met 28 weken en zij zei: “Wat heb je een mooie bescheiden buik voor een 3e met 28 weken.”
Zo en die stak ik lekker in mijn zak. 8)
Dus MamavanEsmee, helaas ben je niet de enige!
Sterkte met de opmerkingen!
Heel irritant ja,
Ik vind het voornamelijk irritant dat mensen ineens het recht hebben om je uiterlijk te beoordelen. Ze zouden nooit iets van je buik durven zeggen als je niet zwanger zou zijn, en nu mag dat ineens wel?!
En ook irritant: als mensen met je aan het praten zijn en hun ogen telkens afdwalen naar je buik.
@Pé wrote:
En ook irritant: als mensen met je aan het praten zijn en hun ogen telkens afdwalen naar je buik.
Of je decolleté dat nu door de zwangerschap gewoon wat duidelijker aanwezig is :roll:
Inderdaad, Eisblume!!! :roll: :lol:
Echt heel herkenbaar allemaal!
Maar eigenlijk vind ik het ook nog wel leuk :oops:
Ik ben enorm trots op mijn enorme ( ) buik, dus vind het niet erg!
Na de zwangerschap/bevalling vind ik altijd erger… word ik weer een hangbuikzwijntje :? Toch een groot nadeel van een enorme buik…
Lekker lullig:
Een paar uur na de bevalling van mijn zoon zei mijn schoonvader (opa voor de 1e keer op dat moment!!!) heel ‘leuk’ “goh, zit er nog eentje in?” EIKEL!
Ik kreeg afgelopen weekend van mijn schoonzus de opmerking dat ze me zo ontzettend dik vond en zeker in vergelijking met haar…
Zij is dus écht een spijker zonder enig lichaamsvet. En ik ben dus echt nog niet dik hè.
Vond het maar een rare opmerking. Het lijkt soms wel een wedstrijd!
Wat jij dik?!?! :shock: Nou ja zeg. Dan ben ik een dichtgeslibd varken! :roll:
Ik heb gister toevallig een blogje geplaatst op mijn hyve, met al dit soort opmerkingen en de juiste reacties daarop… misschien leuk om eens te lezen… www.lindaatjuhhh1.hyves.nl
jee zeg… ik was afgelopen keer 7 weken zwanger en toen vroeg men of ik zwanger was ofzo… :? heb gewoon nog steeds last van zwangerschapsvet van Elise… maar ben NIET zwanger… ( was ik wel, maar hoefde niet iedereen te weten, achteraf maar goed ook, bleek helaas een MA) maar goed, mensen denken alles beter te weten… ze zien alleen wat ze willen zien joh. Lekker 1e oor in, andere uit en geniet van je zwangerschap, dat hij nog lang mag duren
groetjes,
Louise
Goh wat veel herkenbare reacties…
doet dus heel nederland wel van die stomme opmerkingen maken…
haha…
Net bij de drogist gebeurde het weer en toen zei zo’n vrouw, hoever ben je? heb gezegd dat het haar niks aangaat… :mrgreen: ze zat me stom aan te kijken… en liep weg…
zo sorry hoor maar daar had ik echt even behoefte aan na al dat gedram… hihi…
Ben ook enorm trots op mijn buik maar hoef me niet van alles te laten zeggen… :lol:
Ligt er inderdaad ook wel aan wie het zegt denk ik… want als het een oud mevrouwtje is die dat zegt op een leuke manier dan kan ik het wel weer hebben…
Ben ook niet erg dik ofzo… ben ongeveer 6 kilo aangekomen en blijven hangen op dat gewicht… was van mezelf voor de zwangerschap alweer 70 kilo en 1.80 lang… dus mssn zie je dat dan veel eerder ofzo… :think:
heb werkelijk geen idee waarom mensen zo doen… :think:
@Paco wrote:
Ik heb gister toevallig een blogje geplaatst op mijn hyve, met al dit soort opmerkingen en de juiste reacties daarop… misschien leuk om eens te lezen… www.lindaatjuhhh1.hyves.nl
Oh leuk zeg…
heb net gekeken maar kan het zo niet vinden…
misschien kijk ik er weer eens overheen?