groep 1 of toch naar 2? Update 9-6 pag 2

@Bella wrote:

@Bambi wrote:
Dat moet ik ook niet doen. Maar ja, die piekerstand moet ik nog even kwijt zien te raken :roll:

Alles komt uiteindelijk goed!!

Kleine kinderen, kleine zorgen zeggen ze. Nou ik kan niet wachten tot ze groter zijn :mrgreen:

Bambi, je hebt een voordeel dat hij in een combi klas zit, want dan kunnen ze makkelijker het niveau vaak aanpassen voor je kind als het blijkt dat groep2 te hoog gegrepen is. Wij hebben die keuze helaas dan weer niet, want het zijn bij ons alleen maar gescheiden klassen.

Niet blijven piekeren, op school houden ze als het goed is echt rekening met elk kind, dus ook met jouw kind. :hug:

@Bambi wrote:

[q

Kleine kinderen, kleine zorgen zeggen ze. Nou ik kan niet wachten tot ze groter zijn :mrgreen:

Ik ook niet :roll: Aan lasse hebben we tot nu onze handen al aardig vol (hij is prachtig en heel leuk maar het gaat soms alle kanten op) en een brokken pilootje. Ik zei gisteren nog tegen mijn moeder, dat ik blij zal zijn als ik hem heelhuids en met een fijne opleiding kan afleveren tegen de tijd dat hij 20 is.

Maar ik vrees de nodige gesprekjes op school, zwemles, sport of wat dan ook en nog menig bezoek aan de EHBO post :shifty:

Dan hebben ze wel wat van elkaar weg want hier hebben we binnen een jaar ook al 2 gaten in het hoofd gehad en vliegt meneer alle kanten op, behalve de kant die wij willen :roll:

Volgens de juf is hij zeer eigengereid en niet te sturen…tja, dat wist ik al. Ik verwacht eigenlijk dat dat met het ouder worden allen maar sterker wordt.

Ach, het is ondertussen het allerliefste en leukste jongetje ter wereld, met een heel sterke eigen wil :inlove:

Hoi meiden

Wij hebben een dochter van vier we hebben vnv een ouderavond, de juf heeft het hele jaar geroepen dat ze beter nog 1x groep 1 kan gaan doen.

Ze is van 3 oktober en vindt eigenlijk als haar testen goed zijn dat ze gewoon door moet stromen naar groep 2. Als het emotioneel niet gaat om volgend jaar naar groep 3 tegaan dat zien we dan wel.Dan doet ze groep twee maar nog een keer.

Ze is al erg met schrijven en lezen :thumbup: haar vader heet Tom ze kwam er van het weekend achter als je er een S voor zet dat er stom staat, ze lachte haar vader uit geweldig :dance:

Jullie horen het vnv .

groetjes sjouz

Hoi,

Ze is door naar groep 2 :dance:

De juf was verbaasd dat ze de toetsen zo goed had gemaakt.

Ben trots op mijn kleine meisje

Sjouz, lekker dat ze door is naar groep 2 :thumbup:

De juf had er nog wel aan toegevoegt dat ze de spreektaal erg jong vondt :?

Maar wat juf niet weet is een vriendin logopedist :lol: ze gaat haar morgen testen , ik ben benieuwd.

gr sjouz

Wat zei je vriendin over de spreektaal?

Hoi Hoi

woordenschat zit ze op een

leeft eq 5,9 jaar

Zinsotwikkeling zit ze op een

leeftijds eq 6,3 jaar

Ze is 4 jaar en 9 maanden dus dan vraag ik me af wat een school wil !!!

Ik ben blij dat ze het goed gedaan heeft :inlove:

gr sjouz

@sjouz wrote:

Hoi Hoi

woordenschat zit ze op een

leeft eq 5,9 jaar

Zinsotwikkeling zit ze op een

leeftijds eq 6,3 jaar

Ze is 4 jaar en 9 maanden dus dan vraag ik me af wat een school wil !!!

Ik ben blij dat ze het goed gedaan heeft :inlove:

gr sjouz

Ik ben zo benieuwd op welke manier ze dit testen? Weet je dat ook?

Hoi Rijstkorrel

Ik heb erbij gezeten , het is een test waarbij je kind een boel na zegt wat de logepedist zegt.

En daarbij hoord hij /zij wat er wel goed gezegt wordt en wat niet.

En bepaalde verschillen moeten ze weten.

Bij voorbeeld een twee mannen een dikke man en dan moet ze weten dat de andere dun is.

Nog een voorbeeld dat een slak langzaam gaat en niet loopt mar kruipt enz enz .

Het was erg grappig om tezien wat ze wel wist en niet.

groetjes sjouz

Leuk zo’n test. Vooral als hij dan anders uitpakt dan school zegt. Goed van je meisje.