hallo allemaal,
ik heb een vraag… ik vind de naam Lyan erg leuk voor een jongen…nu word deze naam alleen ook erg vaak aangegeven in boeken en sites als meisjesnaam…al vind ik hem meer 'jongensachtig’klinken…
wat vinden jullie? vinden jullie het een 'leuke’jongensnaam?
dank jullie wel alvast
nog even ter verduidelijking: de klemtoon ligt op de LY…
dus LY-an… en niet ly-AN
grtz drea
Ik vind het ook meer een meisjesnaam en absoluut geen naam voor een jongen.
Ik ook :shifty:
Liam is jongens…of Lyam dan…
Lian is een meisjesnaam
Liam een jongensnaam
ik vind het op schrift prima kunnen als een jongensnaam. Maar als ik hem uitspreek, klinkt het toch wel erg richting lianne, wat toch onbetwistbaar een meisjesnaam is…
Lyan vind ik ook een meisjesnaam…
Mijn zusje heet Lyan, vind het echt totaal geen jongensnaam… Denk je niet dan je later dan met pesterijen van doen krijgt? Ik bedoel gezien het in het algemeen dus als meisjesnaam gezien wordt…dat ie dan later niet ‘Lianne’ genoemd wordt o.i.d.?
Ik vind het ook een meiden naam maar Lyon vind ik wel weer een stoere jongens naam scheelt maar een letter maar het klinkt meteen anders.
zonder twijfel een meisjesnaam.
Maak er dan Lyam van, of Liam…
dank je wel voor jullie eerlijke reacties!
ik wil namelijk niet dat mijn kind straks gepest word met een ‘meisjesnaam’
ik begon al te twijfelen toen ik de naam steeds meer tussen de meisjeslijst tegenkwam .en ja waar kun je nu beter je vraag stellen als bij medemama’s? hihiih
jullie hebben me nu de doorslag wel gegeven, dus hier weer even flink aan het denken aan voor een jongensnaam! en die vinden we al zo moeilijk ppfff
kan gewoon geen leuke naam vinden…erg he?
…Ik vind het eigenlijk wel als jongensnaam kunnen als je de nadruk legt op de eerste helft van de naam…
Ik heb namelijk een fantasy boekenreeks (De sage van de spiegel) waarbij de mannelijke held (op sokken) Llian heet… (LIE-an dus ipv lie-AN)
Maar ik kan me wel voorstellen dat er snel verwarring zal ontstaan en het wordt aangezien voor een meisjesnaam…dusja…
@Lily2006 wrote:
…Ik vind het eigenlijk wel als jongensnaam kunnen als je de nadruk legt op de eerste helft van de naam…
Ik heb namelijk een fantasy boekenreeks (De sage van de spiegel) waarbij de mannelijke held (op sokken) Llian heet… (LIE-an dus ipv lie-AN)
Maar ik kan me wel voorstellen dat er snel verwarring zal ontstaan en het wordt aangezien voor een meisjesnaam…dusja…
dit wou ik ook precies zeggen. klemtoon is bepalend.
ja, de klemtoon ligt bij onze intentie ook op de LY… en niet op de an.
als je het andersom uitspreekt klinkt het zowieso als een meisjesnaam…
ben benieuwd of er nu nog meer mensen zijn die er anders over denken…
En wat vind je van Kyan?
mmmm…op een of ander manier 'bekt’die niet zo lekker bij mij…
@drea80 wrote:
mmmm…op een of ander manier 'bekt’die niet zo lekker bij mij…spreek je toch hetzelfde uit Lyan=Lie-jen Kyan =Kie-jen
Of Dyon??
we willen het dan graag op zijn nederlands uitspreken… dus lie-jan…ipv lie-jen.
en tis net de k niet niet zo lekker klinkt…vind ik dan hoor…
jeetje wat is het toch wat he? die namen…?
dyon…mmm die moet ik ff op me in laten werken sommige namen moet je echt een paar keer uitspreken voor je en mening kan vormen
ik wil wel even zeggen, dat ik het super fijn vind dat jullie reageren en met me ‘meedenken’
ik ben al over ontzettend veel dingen onzeker deze zwangerschap, dan is het wel prettig wanneer je hier 'hulp’mee krijgt
Ik ken 2 jongetjes die Kyran heten dat zou ook nog kunnen
Maar Dyon vond ik ook wel leuk klinken. Op een ander forum waar ik mee lees heet een kindje Zyon