graag jullie mening

Het lastige is dat je de klemtoon, als je de naam leest, niet kunt zien. Dat wekt verwarring. Zoals ik het lees vind ik het toch meer een meisjesnaam.

Ik vind het een meisjesnaam, waar de klemtoon ook ligt. :oops:

en léan…?

Rian dan. :think: :inlove:

Ken diverse jongens die zo heten, en ik vind het een leuke jongensnaam. (en niet uitgesproken als Raaien, wat ook leuk is, maar echt riejan) Voor de duidelijkheid :wink:

@hanneke wrote:

Ken diverse jongens die zo heten, en ik vind het een leuke jongensnaam. (en niet uitgesproken als Raaien, wat ook leuk is, maar echt riejan) Voor de duidelijkheid :wink:

dat vind ik dan weer min of meer hetzelfde als rianne…ook meisjesnaam dus, in mijn beleving.

@fiep klophout wrote:

@hanneke wrote:

dat vind ik dan weer min of meer hetzelfde als rianne…ook meisjesnaam dus, in mijn beleving.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook had toen ik de naam voor het eerst hoorde. Waarschijnlijk veranderde dat voor mij toen er meerdere mannelijke Rians in mijn leven kwamen :smiley: Ik vind het nu voor beide geslachten een leuke naam.

Ik vind het beide, net als sommige voorgaande zeggen ligt er op hoe je de klank er in verwerkt.

ik vind ryan absoluut niet klinken als een meisjesnaam, kheb hem zelfs nog nooit als meisjesnaam gehoord…alleen als jongensnaam…

mmaarr…nee ik vind m niet zo… :frowning:

ik heb alle namenboeken nu al tigg keer doorgespit…het internet afgepluisd… volgens mij zijn we bestemd om weer een meisje te krijgen hihihi de vorige keer konden we ook al niet uit de jongensnaam komen, en de meisjesnaam was easy…

maarja we willen niet van te voren weten wat het gaat worden, dus we moeten wel 2 namen hebben… :smiley:

grt drea

Léan is ook wel mooi!

Bij ons in de straat woonde vroeger een jongen en die heette Leander :thumbup:

Lyon, Leon, Leander, Leandro

iets in die richting?

ik hou zelf helemaal niet van uniseks namen of namen waardoor je gaat twijfelen over het geslacht :oops: maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik vind het zelf ook meer een meisjesnaam, maar als jullie de naam mooi vinden voor een jongen, waarom niet?

Er zijn ook namen zoals: Dominique, Robin, Sascha, Jaimy etc wat voor een jongen en een meisje kunnen.

Lyan is een meisjes naam want de a moet uitgesproken worden al een e en dan klinkt het toch echt wel meisjeachtig hoor :slight_smile:

Bij Liam spreek je de a ook als een e uit, en geloof me dat wordt heeeeeel vaak niet gedaan :wink:

Ik zie het als een Liejan en een Liejam, iig, ik ken een Liejam haha :mrgreen:

@dragon wrote:

Bij Liam spreek je de a ook als een e uit, en geloof me dat wordt heeeeeel vaak niet gedaan :wink:
Hoe spreek je zijn naam dan uit? Ik probeer het maar het lukt niet echt

Ik ken 2 kindjes waarbij je de naam geschreven word als Liam maar de ene is echt Lie-am en de andere is Lei-jam

Li-em?

@ dragon: tja, uitspraak kan bij iedere naam anders zijn hoor…vind ik dan…

ik spreek lyan uit als liE-jan en niet als liejen…ben meer van de nederlandse uitspraken…

en ik denk dat de meeste het juist uit zullen spreken als a dan als e…

…ja tuurlijk moeten we een naam uitkiezen die we zelf mooi vinden, maar ik vind het wel fijn om het te ‘testen’ ik zou niet graag dat mn kindje straks gepest word met de naam…

dilemma’s dilemma’s haha lijken wel een stuk erger nu met die hormonen hihi

Persoonlijk vindt ik dat dus echt afschuwlijk :oops:

In NL zijn er steeds meer kindjes die een buitenlandse naam krijgen omdat we dat mooier en orgineler vinden maar dan spreken we het wel gewoon op de oer Hollandse manier uit? :eh:

ik vindt dat dus persoonlijk echt echt heel vreselijk klinken en zo dus ook bij mijn zoon :wink:

Het is geen Li-Jam (dat vindt ik in mijn oren dus echt tenenkromend klinken) maar Lie-jem, de e spreek je plat uit en er niet te veel over na denken dan heb je hem zo :wink: en de naam niet in 2e splitsen maar gewoon vloeiend uitspreken.

Maar eigenlijk moet je het gewoon horen :slight_smile:

Wij hebben Ierse vrienden en als ik hoor hoe die L.ia.m uitspreken denk ik echt ja smelt zo hoort het :inlove:

…Bij Liam kun je daar idd over discussieren, maar Lyan zou ik in de eerste plaats toch ook echt nederlands uitspreken, anders krijg je iets wat erg klinkt als het engelse “Lion” oftewel leeuw…

…en ik deel echt jouw mening wel dat je een buitenlandse naam ook buitenlands dient uit te spreken (en ik daarom dus ook niet voor een buitenlandse naam zou kiezen, omdat het hier in NL er dan niet mooier op zou worden…) maar in het engels heb ik de naam Lyan nog nooit gehoord…

Drea80, ik vind dat je gewoon (in de redelijkheid qua pesten dan, ok) moet kiezen wat je mooi vindt! Over smaak valt niet te twisten…

@lily: thanxx…ik kon het niet beter typen… de naam lijk je dan idd uit te spreken als wraauwww leeuw!

en ook ik vind lyan een nederlandse naam… die je als nederlands moet uitspreken…

idd moet ik doen wat we zelf leuk vinden, maar ik ben wel blij dat ik de meningen van andere moeders heb kunnen pijlen…

we gaan sowieso nog wel ff doorzoeken.

gr drea