Gourmetten...maar daarna..

@knipoogje1983 wrote:

@Madre wrote:
Misschien ligt het aan mij hoor, maar wij gourmetten eens in het half jaar ofzo en het is hier in huis nooit vet naderhand. Wel de tafel om het stel heen en natuurlijk het stel zelf, maar niet de rest van ons interieur.

Het geurt wel heel erg maar een nachtje het keukenraampje open en de volgende dag ruik je niets meer.

hier hetzelfde hoor dus ligt niet aan jou :wink:

En ook hier is dat zo…

Toen ik las dat mensen er vette tv’s en een vette vloer van krijgen, kon ik me ook niet voorstellen hoe die mensen gourmetten :wink:

Hier is niet alles vet hoor, maar de geur hangt er de dag erna nog wel. Ook als het raam de hele nacht open gestaan heeft. Pannetje met azijn heb ik geprobeerd, maar had hier niet het gewenste resultaat. Gemalen koffie kan ik nog eens proberen. Moet ik alleen wel even wat koffiepads openknippen :shifty:

@Tamma wrote:

Maar hebben jullie serieus de tv en computer enz. vet na het gourmetten?

Dan doen wij toch iets verkeerd denk ik, want buiten de lucht hebben wij echt geen vette meubels oid.

Wij ook niet maar goed…

Alleen de tafel eromheen is wat vettig, verder niets.

Mijn hemel doen wij dan zo gek met gourmetten…? :o :lol:

Ik zou me bijna gaan schamen :oops:

Hier ook geen hele vette bedoening. Ja, op tafel is het nadien chaos en de lamp boven de tafel neem ik ff af, misschien wat vette handen op de stoelen, maar verder herken ik er weinig van. Met uitzondering van de lucht; koffie in een schaaltje neerzetten, schuifpui even open voor we slapen gaan en dan is het prima te doen.

@cees77 wrote:

Hier is niet alles vet hoor, maar de geur hangt er de dag erna nog wel. Ook als het raam de hele nacht open gestaan heeft. Pannetje met azijn heb ik geprobeerd, maar had hier niet het gewenste resultaat. Gemalen koffie kan ik nog eens proberen. Moet ik alleen wel even wat koffiepads openknippen :shifty:

of even een goedkoop pak gefilterde koffie van de Aldi ofzo halen :wink:

na het steengrillen is hier de vloer baggervet, maar goed 1x dweilen en klaar weer.

dé tip: op vakantie gourmetten, de laatste avond :mrgreen:

ik vind het ook vies en glibberig worden, alles vet etc. Doen het thuis nooit eigenlijk, maar iedere vakantie sluiten we af met een gourmetavond :drool:

@Emma wrote:

dé tip: op vakantie gourmetten, de laatste avond :mrgreen:

ik vind het ook vies en glibberig worden, alles vet etc. Doen het thuis nooit eigenlijk, maar iedere vakantie sluiten we af met een gourmetavond :drool:

In een huisje ?

En dan dat je het huisje niet zelf hoeft schoon te maken ? Sorry, maar dat vind ik best aso eigelijk…

nou landal verhuurt die dingen zelf dus dat is dan toch een beetje dom van ze :wink: Als dat aso zou zijn zullen ze het niet zelf verhuren en aanbieden lijkt me :wink:

te veel moeite om alles te lezen, dus wellicht is de tip al gegeven…

afzuigkap flink aan, ramen op een kiertje, en… een pannetje met een flinke laag natuurazijn al dan niet met een kruidnageltje erin opzetten en laten sudderen gedurende de gourmet.

Doen wij ook als we frituren en/of oliebollen bakken… helpt hier prima.

Nadien gewoon alles even soppen met citronella of na het gewone schoonmaken een schaaltje met citroensap of melk met een kruidnageltje neerzetten… dat absorbeert ook nog weer geur… :thumbup:

oh enne… de keuze van vlees scheelt ook.

Wij doen veel kip en vis, geen biefstuk of hamburgers, met name die 2 geven een heel penetrante vleesgeur.

Ik maak kipsateetjes, kip cajun en kip knoflook. Dan wat witvis, gamba of tijgergarnalen, pannenkoekbeslag en ei en soms nog iets van varkenshaas in plakjes.

Maar echt geen biefstuk of runderhamburgers… rundvlees op de gourmet is een garantie voor enorme stank… maar dat heb ik ook al als we gewoon biefstuk bakken… dat ruikt net zo erg :shifty:

Ik gourmet met waar ik zin in heb om mee te gourmetten.

Ik ga niet iets laten omdat het misschien gaan stinken, die stank vervliegt echt wel weer.

@Madre wrote:

Ik ga niet iets laten omdat het misschien gaan stinken, die stank vervliegt echt wel weer.

Wij ook hoor… maar Ruud houdt niet van rundvlees en al helemaal niet van biefstuk… blijft hem altijd fijn tussen de tandties hangen he :mrgreen:

maar gezien janet echt vroeg wat te doen tegen geur… nou geen rundvlees erop helpt wel als je je eerder helemaal onthield van gourmetten ivm stank :wink:

Ik maak me daar ook nooit zo druk om en mijn hele huis vet heb ik echt geen last van… dus ik vraag me echt af wat voor taferelen er bij sommige afspelen onder het gourmetten… :mrgreen:

@Cell wrote:

@Madre wrote:

Wij ook hoor… maar Ruud houdt niet van rundvlees en al helemaal niet van biefstuk… blijft hem altijd fijn tussen de tandties hangen he :mrgreen:

maar gezien janet echt vroeg wat te doen tegen geur… nou geen rundvlees erop helpt wel als je je eerder helemaal onthield van gourmetten ivm stank :wink:

Ik maak me daar ook nooit zo druk om en mijn hele huis vet heb ik echt geen last van… dus ik vraag me echt af wat voor taferelen er bij sommige afspelen onder het gourmetten… :mrgreen:

Ja je hebt gelijk, dat was natuurlijk de vraag.

@Cell wrote:

Moet ik deze reactie echt serieus nemen of is het jou frustratie over een reactie van mij in een ander topic… ? Want nee Cell ik kan me totaal niet druk maken om die 10 cent, maar wel om dat mijn huis nog dagen blijft stinken.

Bedankt voor alle tips, heb veel dingen gezien en denk dus dat we het nog maar eens gaan proberen.

1e kerstdag gaan wij gourmetten! :drool: :slight_smile:

eh… sorry :think:

Zo steek ik niet in elkaar hoor… maar er zijn er meer dan ALLEEN jij die aangaven tv’s en dergelijke weg te gaan zetten enzo omdat die vet worden… dus het is oprechte verwondering van mijn kant… OF ik heb nooit ECHT gegourmet of de anderen doen het veel buitensporiger dan ik… want ik heb die ervaring dus niet.

10 ct aanhalen uit een echt totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal ander topic, nog niets eens what so ever te linken aan dit topic… slaat werkelijk helemaal nergens op…

Ben je soms zwanger ofzo… je hebt je tenen nog verder uitsteken dan doorgaans… trappen er nu wel heullll snel op… :shifty: jemig mens,relaxxxxxxx Daar zou ik me dan weer niet druk om maken… die 10 ct daarentegen :lol:

@Cell wrote:

eh… sorry :think:

Zo steek ik niet in elkaar hoor… maar er zijn er meer dan ALLEEN jij die aangaven tv’s en dergelijke weg te gaan zetten enzo omdat die vet worden… dus het is oprechte verwondering van mijn kant… OF ik heb nooit ECHT gegourmet of de anderen doen het veel buitensporiger dan ik… want ik heb die ervaring dus niet.

10 ct aanhalen uit een echt totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal ander topic, nog niets eens what so ever te linken aan dit topic… slaat werkelijk helemaal nergens op…

Ben je soms zwanger ofzo… je hebt je tenen nog verder uitsteken dan doorgaans… trappen er nu wel heullll snel op… :shifty: jemig mens,relaxxxxxxx Daar zou ik me dan weer niet druk om maken… die 10 ct daarentegen :lol:

Vond je reactie nogal raar overkomen, terwijl je eerder al een reactie plaatste die op mij anders en wel serieus over kwamen. Maar dan begrijp ik je blijkbaar verkeerd, neem me niet kwalijk.

En nee voor zover ik weet ben ik niet zwanger…

he gezellig gourmetten…

(ff gezellig houden he :wink: )

hier geen last van vettig heid… gewoon niet teveel boter en olie der op smeren… als je een goeie gourmet/gril stel hebt is dat helemaal niet nodig… en tafel zeil helpt ook prima…

en een hond die gewoon de vloer lekker schoon likt