Ik zie nu een topic over gourmetten met kerst, leuk denk ik weer! (zoals iedere jaar, maar we doen het nooit) Ik vind het zo’n stinkboel in huis worden dan, wat ook nog tijden in huis blijft hangen en alles vet :thumbdown:
Hoe doen jullie dat, hoe krijg je die geur weet uit je huis of wat doe je zodat dat wat minder is?
Ik hoop op DE tip, misschien dat we dan toch dit jaar met kerst bij ons thuis gaan gourmetten.
Wij zetten altijd heel even de deuren tegenover elkaar open. Dat scheelt echt heel veel. En na het eten meteen het gourmetstel naar buiten. Kan daar af gaan koelen en zijn geur achterlaten.
Hier kan niet alles tegen elkaar open, maar de afzuigkap aan en de balkondeur open. En hier gaat ook het gourmetstel naar buiten!
Mijn ouders zetten vroeger ook alles tegen elkaar open…
@Tigru wrote:
Mijn ouders zetten vroeger ook alles tegen elkaar open…
Wij doen dat ook na van mijn ouders

@janet76 wrote:
Hoe doen jullie dat, hoe krijg je die geur weet uit je huis of wat doe je zodat dat wat minder is?
Ik hoop op DE tip, misschien dat we dan toch dit jaar met kerst bij ons thuis gaan gourmetten.
geen vlees… :silenced:

@fiep klophout wrote:
@janet76 wrote:
geen vlees… :silenced:![]()
Heel flauw, maar moet er wel erg om lachen :lol: :lol:
En idd dan heb je geen vette stink boel. Maar nee toch wel graag vlees, zeker met kerst! :inlove:
wat eten jij en je zoontje eigelijk met kerst ?
ramen op een kier tijdens het gourmetten, en daarna alles lekker open!
@janet76 wrote:
@fiep klophout wrote:@janet76 wrote:
geen vlees… :silenced:![]()
Heel flauw, maar moet er wel erg om lachen :lol: :lol:
En idd dan heb je geen vette stink boel. Maar nee toch wel graag vlees, zeker met kerst! :inlove:
wat eten jij en je zoontje eigelijk met kerst ?
droog brood. tja, het blijft een zielige situatie natuurlijk

(nee, ik maak elk jaar voor de hele familie (ja allemaal vega’s, ben zelf ook zo mishandeld vroeger) een 4 of 5 gangen menu, dit jaar ook, maar nog niet bezig geweest met hoe of wat.)
wij hebben een mini wok ipv gourmet.
dat stinkt ook absoluut niet, en vind wokken altijd leuk, dus zou nooit meer anders willen
Wierook branden na de gourmet.
En ind let gourmetstel buiten laten afkoelen buiten.
En ramn een kiertje open tegenover elkaar.
@fiep klophout wrote:
droog brood. tja, het blijft een zielige situatie natuurlijk
(nee, ik maak elk jaar voor de hele familie (ja allemaal vega’s, ben zelf ook zo mishandeld vroeger) een 4 of 5 gangen menu, dit jaar ook, maar nog niet bezig geweest met hoe of wat.)
Waar slaat dat nou weer op?
Je kan ook door blijven miepen zeg… (moet je naam niet Miep zijn ipv Fiep?)
Oh ja het slaat zeker niet op het topic van euhm… “vlees en zielige kindjes en appelmoes?” :roll:
Back on topic:
Helpt niet veel meer aan de stank he, om na het gourmetten je stel buiten te zetten?
Dan is het leed toch al geleden?
Ik denk niet dat je er veel aan kan doen, deur en raampjes openzetten en de afzuigkap.
En later idd een wierrookje.
@Rooike wrote:
@fiep klophout wrote:droog brood. tja, het blijft een zielige situatie natuurlijk
Waar slaat dat nou weer op?
Je kan ook door blijven miepen zeg… (moet je naam niet Miep zijn ipv Fiep?)
Oh ja het slaat zeker niet op het topic van euhm… “vlees en zielige kindjes en appelmoes?” :roll:
rooike, doe eens even relaxed joh. denk aan je bloeddruk.
Die is prima in orde, maar je kan ook gewoon een keer niet doordrammen over een onderwerp… Je bent nu wel duidelijk geweest hoor.
@Rooike wrote:
Die is prima in orde, maar je kan ook gewoon een keer niet doordrammen over een onderwerp… Je bent nu wel duidelijk geweest hoor.
het was een grápje rooike, zelfs janet kon er om lachen…
ik heb me in dat andere topic ook netjes teruggetrokken omdat ik vond dat er intussen wel erg werd doorgedramd over mij en wat ik mijn zoon al dan niet aan zou doen.
en nee, ik ga niet mijn excuses aan je aanbieden dat ik het niet kon laten er hier een kwinkslag over te maken. het was niet eens tegen jou, maar gewoon een reactie op janets vraag.
Was er niet iets met losse koffie in een schaaltje doen ofzo? Of heb ik weer last van een gevalletje klok-klepel?
Ladiessss chilll het gaat over kerst nota bene. :mrgreen:
Oplossing… buiten gourmetten, geen stank en de gemoederen blijven koel. :mrgreen:
Wij eten wel vlees als we gourmetten, maar ik denk dat dat eenderde is van wat er op de plaat gaat, misschien soms de helft. Dat scheelt ook al heeeel erg veel. Als we even een raam openzetten ruikt het gewoon alweer fris.
Ik vraag toch niet om excuus?
Niemand hoeft sorry te zeggen, doe ik ook niet hoor!
Maargoed…
Terug naar topic onderwerp:
Geur verdrijven met gemalen koffie.
Nare geurtjes raak je kwijt met koffie op een schoteltje.
Zelfs een gourmet-lucht wordt verdreven!
Zeggen ze… :mrgreen:
@D. wrote:
Was er niet iets met losse koffie in een schaaltje doen ofzo? Of heb ik weer last van een gevalletje klok-klepel?![]()
Ja, zoiets heb ik ook… :think: Allebei bedoel ik… :think: Steelpannetje koffie zachtjes laten koken op fornuis??? Zoiets??? Offe… is dit ook klok-lepel :lol:
Zet een schaaltje gemalen koffie op de tafel tijdens het gourmetten. Koffie absorbeert geur.
Tip voor je kleding:
Je kleding kun je het best even in de stoom in de badkamer hangen. Daarna even laten drogen, luchten voor een raam dat op de ventilatiestand openstaat.
of zoek eens op lampe berger. Een uniek flesje met een lont er aan. Je steekt het enkele seconden aan en binnen een mum van tijd is de gourmet of rook geur verdwenen! Wel prijzig maar effectief.