Heb laatst iemand gehoord over een schoteltje/schaaltje met (keuken)azijn de nacht na het gourmetten.
Geur was weg de dag erna…!
wij gaan dit jaar lekker intiem met ons 3tjes gourmetten
we hebben gelukkig goede afzuigsysteem maar ga dat schoteltje met gemalen koffie onthouden
kan altijd raampje open maar straks is het weer zo’n gevoels temp van -20 brrrrrrr
als je in de buurt van je keuken gourmet… pannetje water + azijn opzetten…
En bakje spiritus op de kast wil ook wel werken.
Wel opletten dat je dan niet natijd met spirituskringen op je kast zit :roll: maar absorbeerd ook geur.
De gemalen koffietip op een schotel heb ik ook vaker gelezen, ook voor opnemen verfluchtjes ed.
@Rooike wrote:
of zoek eens op lampe berger. Een uniek flesje met een lont er aan. Je steekt het enkele seconden aan en binnen een mum van tijd is de gourmet of rook geur verdwenen! Wel prijzig maar effectief.
Ja die zijn mooi, maar of ze ook echt werken weet ik niet.
De goedkooppste starterset is 37,95
Als de grijpgrage kinderhandjes wat groter zijn dan wil ik die.
Dat van de koffie heb ik ook wel eens gehoord, maar nooit geprobeerd.
Daarom kiezen wij inderdaad vaker voor fonduen dan voor gourmetten. Maar als we wel gourmetten steek ik daarna wierrook aan.
Laatst hebben wij ook thuis ge-gourmet. Zelfs onze hele vloer was vet… bleh…
Ja dat vind ik nou ook het grote nadeel van gourmetten. Die stank en alles is vettig na die tijd.
Ik doe het ook niet meer hier in huis. Een week later ruik ik het nog :doh:
@Femke Fataal wrote:
Daarom kiezen wij inderdaad vaker voor fonduen dan voor gourmetten. Maar als we wel gourmetten steek ik daarna wierrook aan.
Dan wordt alles minder vet ?
Maar ja voor de kinderen vind ik toch gourmetten leuker.
Minder vlees erop en meer andere dingen…, ik en de jongste eten ook veel andere dingen erbij, maar voornamelijk bij papa moet je daar niet mee aankomen, die vind dat gourmet met vlees is en dat andere hoeft van hem niet zo.Dus er komt in iedergeval veel vlees op

De andere tips ga ik zeker toepassen, desnoods alles tegelijk :lol: dan moet er wel iets zijn wat werkt.
Bedankt tot zo ver, maar meer tips zijn welkom hoor!
We gaan in iedergeval het gourmetstel buiten zetten na gebruik, buiten gourmetten is me te koud…misschien een idee voor in de zomer :thumbup: [/spoiler]
eij gaan dit jaar wel buiten gourmetten vuurkorven aan, open haard aan, echte kerstboom (kan binnen niet ivm allergie) en dan lekker onder de overkapping bij mijn ouders.
heb er nu al zin in! :dance: :dance:
@knipoogje1983 wrote:
eij gaan dit jaar wel buiten gourmettenvuurkorven aan, open haard aan, echte kerstboom (kan binnen niet ivm allergie) en dan lekker onder de overkapping bij mijn ouders.
Met die kou van nu… :shock: moet er niet aan denken, ben bang dat daar geen vuurtje tegen op kan…brrr. Ook kindjes erbij ?
pannetje water en azijn op het gas zetten werkt in elk geval bij het bakken van oliebollen.
Geen idee of dat met gourmetten ook zo werkt.
maar joh anders doe je net als mijn sm, gezellig vuilniszakken om de lampen! Hoef je die in elk geval niet schoon te maken na de tijd :roll:
@Douwine wrote:
pannetje water en azijn op het gas zetten werkt in elk geval bij het bakken van oliebollen.
Geen idee of dat met gourmetten ook zo werkt.
maar joh anders doe je net als mijn sm, gezellig vuilniszakken om de lampen! Hoef je die in elk geval niet schoon te maken na de tijd :roll:
Dat ziet er natuurlijk niet uit, maar ik denk dat ik dat wel ga doen bij een paar dingen hier in huis bv beeldscherm pc en tv :thumbup:
Wij gaan gourmetten in de keuken dus een pannetje water en azijn dat ga ik ook maar doen, als het werkt bij het oliebollen bakken dan verwacht ik ook wel dat het hier helpt. Zet ik in de kamer ook nog wat koffie neer…moet goed komen denk ik…
Maar hebben jullie serieus de tv en computer enz. vet na het gourmetten?
Dan doen wij toch iets verkeerd denk ik, want buiten de lucht hebben wij echt geen vette meubels oid.
@janet76 wrote:
@Femke Fataal wrote:Daarom kiezen wij inderdaad vaker voor fonduen dan voor gourmetten. Maar als we wel gourmetten steek ik daarna wierrook aan.
Dan wordt alles minder vet ?
Maar ja voor de kinderen vind ik toch gourmetten leuker.
We gebruiken vaak het chinese fondue-stel, en dan doe je er bouillon in, geeft trouwens ook best een lekker smaakje. Onze kinderen kunnen zelf hun vleesje toch nog niet bakken dus dat maakt niet uit.
@Tamma wrote:
Maar hebben jullie serieus de tv en computer enz. vet na het gourmetten?
Dan doen wij toch iets verkeerd denk ik, want buiten de lucht hebben wij echt geen vette meubels oid.
De laatste keer dat we geqourmet hebben is al echt heel erg lang geleden, tenminsten bij ons zelf in huis. en toen was echt volgens mij echt alles vet.
En de computer staat in de kamer direct naast de keuken, dus ja grote kans dat dat beeldscherm dan wel vet wordt. Maar nu dat ik dit typ bedenk ik me dat ik het beelscherm en toetsenbord gewoon even in de hal ga zetten, til je zo weg.
Maar alles wordt dus echt wel vet volgens mij, dat vind ik nou juist ook zo het nadeel.
uhm geen olijf olie of boter gebruiken maar rijsteolie… stinkt minder… en niet aan laten bakken…
als het aan mij ligt doe ik dit elke dag… lekker kleine porties per keer… krijg ik ook nog is wat binnen wat binnen blijft en ben gek op vlees
hier ook alleen vet op de tafel en de lampen boven de tafel… tja so be it… dat krijg ik wel weer schoon.
Vind zelf de geur idd wel behoooooorlijk penetrant.
Ga gewoon ook de koffie op schotel proberen een keertje :thumbup:
@janet76 wrote:
@knipoogje1983 wrote:eij gaan dit jaar wel buiten gourmettenvuurkorven aan, open haard aan, echte kerstboom (kan binnen niet ivm allergie) en dan lekker onder de overkapping bij mijn ouders.
Met die kou van nu… :shock: moet er niet aan denken, ben bang dat daar geen vuurtje tegen op kan…brrr. Ook kindjes erbij ?
ja ook kindjes erbij. maar je moet wel goed lezen he, er staat onder de overkappinig. en die is afgezet met zeil, dus prima te doen. helemaal met het vuurtje van de open haard aan, is het er echt lekker.

Misschien ligt het aan mij hoor, maar wij gourmetten eens in het half jaar ofzo en het is hier in huis nooit vet naderhand. Wel de tafel om het stel heen en natuurlijk het stel zelf, maar niet de rest van ons interieur.
Het geurt wel heel erg maar een nachtje het keukenraampje open en de volgende dag ruik je niets meer.
@Madre wrote:
Misschien ligt het aan mij hoor, maar wij gourmetten eens in het half jaar ofzo en het is hier in huis nooit vet naderhand. Wel de tafel om het stel heen en natuurlijk het stel zelf, maar niet de rest van ons interieur.
Het geurt wel heel erg maar een nachtje het keukenraampje open en de volgende dag ruik je niets meer.
hier hetzelfde hoor dus ligt niet aan jou