Wie heeft nog lekkere ideetjes of receptjes voor bij het gourmetten?
Wij willen nl op dochterlief dr verjaardag en met de kerst lekker gourmetten,maar ik heb alleen van die standaard dingen erbij(stokbrood,salades,vlees,groentes,friet).
Pannekoeken beslag! :thumbup: helemaal als er kids mee gourmetten…
Oh dit vind ik leuk, zat ook al te bedenken wat we gaan gourmetten.
Ik vind pannenkoekjes ook altijd leuk, en omelet kan ook heel goed.
Verder natuurlijk vlees en groente maar wie weet heeft iemand nog iets origineels.
ik zet hier altijd verschillende pannenkoekbeslagkommetjes neer; eentje met pesto erdoor, en mozerrella en zongedroogde tomaatjes, eentje me spinazie erdoorheen en geitenkaas en honing, en eentje aangemaakt met soyamelk en met kersjes door het beslag.
verder omeletjes, groentespiesjes, een bloembeslagje om bv plakjes courgette in te dippen waardoor er een lekker krokant laagje op komt als je het bakt. Champignonnetjes vullen met kruidenkaas en die vervolgens in aluminiumfolie inpakken en dan boven op de bakplaat leggen.
Wokgroenten in wokolie met sesamzaadjes is ook lekker, wort het heel oosters van.
uuuuh ik heb ineens heel erge zin om te gourmetten :drool:
tja orgineel niet denk ik…
ik snij altijd ui in ringen… paprika in stukjes en meer van dat soort ‘bakbare groenten’
daarnaast heb ik er altijd (misschien een beetje orgineel) wat fruit en rauwe eieren bij liggen…
je ziet de gekste creaties ontstaan…
eh gebakken eitje met stukje ananas of zoiets.
of roerbakei met paprika en ui… dit alles naast de gewone vleesjes.
je zou ook paneermeel ei en gehakt op tafel kunnen zetten… kun je ook met je handen zelf een soort hamburgertje kneden…
maar in dat ‘geklieder’ moet je net zin hebben natuurlijk
veel plezier!
:drool: :drool: :drool:
Fiep jij hebt lekkere ideeen!! jammmm
Hier altijd gorgonzola in plaats van gewone kaas om op een vleesje te leggen :drool:
En altijd zalm maar erg origineel is dat ook niet… (frikandel in stukjes snijden als er kinderen mee eten doet mijn vriendin altijd)
Zelf sateetjes maken van te voren op cocktailprikkertjes, kip er op, marineren en heerlijke sateetjes voor op de gourmet!
Vis (witvis, zalm, garnalen)
Spekblokjes voor bij de eieren (kwarteleitjes zijn een mooier maatje voor een eitje te bakken)
In de allerhande staan deze maand ook een paar lekker dingen voor de gourmet :drool:
sperzieboontjes omwikkeld met spek, garnalen, plakjes courgette
@fiep klophout wrote:
ik zet hier altijd verschillende pannenkoekbeslagkommetjes neer; eentje met pesto erdoor, en mozerrella en zongedroogde tomaatjes, eentje me spinazie erdoorheen en geitenkaas en honing, en eentje aangemaakt met soyamelk en met kersjes door het beslag.:drool: ik ook…ik zeg doe een gourmetmeeting :mrgreen:
verder omeletjes, groentespiesjes, een bloembeslagje om bv plakjes courgette in te dippen waardoor er een lekker krokant laagje op komt als je het bakt. Champignonnetjes vullen met kruidenkaas en die vervolgens in aluminiumfolie inpakken en dan boven op de bakplaat leggen.
Wokgroenten in wokolie met sesamzaadjes is ook lekker, wort het heel oosters van.
@renzosmam wrote:
@fiep klophout wrote:ik zet hier altijd verschillende pannenkoekbeslagkommetjes neer; eentje met pesto erdoor, en mozerrella en zongedroogde tomaatjes, eentje me spinazie erdoorheen en geitenkaas en honing, en eentje aangemaakt met soyamelk en met kersjes door het beslag.:drool: ik ook…ik zeg doe een gourmetmeeting :mrgreen:
Bij Fiep thuis? Krijg spontaan trek, I’m in :mrgreen:
@Affie wrote:
@renzosmam wrote:@fiep klophout wrote:ik zet hier altijd verschillende pannenkoekbeslagkommetjes neer; eentje met pesto erdoor, en mozerrella en zongedroogde tomaatjes, eentje me spinazie erdoorheen en geitenkaas en honing, en eentje aangemaakt met soyamelk en met kersjes door het beslag.:drool: ik ook…ik zeg doe een gourmetmeeting :mrgreen:
Bij Fiep thuis? Krijg spontaan trek, I’m in :mrgreen:
Jeetje, ik dacht precies hetzelfde… ik wil daaaaar eten, bij Fiep… :inlove:
Hier zijn pizzaatjes favoriet!
Van Danerolle (of ook AH, maar die vinden wij persoonlijk minder lekker) een doos pizzadeeg kopen, zit de tomatensaus bij.
Bodempjes uitsnijden in de vorm van de pannetjes, even voorbakken in de oven, en pizzabodems op tafel zetten met schaaltjes kaas, tomatensaus en tal van andere dingen die je op de pizza zou willen! :thumbup:
@Kim3e wrote:
Hier zijn pizzaatjes favoriet!
Van Danerolle (of ook AH, maar die vinden wij persoonlijk minder lekker) een doos pizzadeeg kopen, zit de tomatensaus bij.
Bodempjes uitsnijden in de vorm van de pannetjes, even voorbakken in de oven, en pizzabodems op tafel zetten met schaaltjes kaas, tomatensaus en tal van andere dingen die je op de pizza zou willen! :thumbup:
Hey das ook een leuk idee zeg :thumbup:
Wij bakken ook altijd van die mini kaassoufleetjes, er zitten 12 in 1 pak van bakker.
Heel handig er passen er precies 2 naast elkaar in een pannetje.
Fiep, leuke ideetjes zeg :thumbup: , jij maakt zelfs een vega gourmet leuk, helaas hoef ik er bij die vent van mij niet mee aan te komen, das net een holbewoner, die moet vlees hebben,
Maar voor de verandering eens wat van jouw receptjes erbij is weleens een leuke afwisseling.
Ik lees al heerlijk originele dingen.
wij hebben alleen niet zo’n grote tafel dus wij doen het met simpel een schaal vlees, pannekoeken beslag, groente, salade en rijst. En wat sausjes. Meestal is het allemaal passen en meten.
Ergens anders neerzetten vind ik geen optie, dan loopt die weer en dan die weer. Dat doen we bij een bbq wel weer
Pizza-tjes vind ik ook heel leuk idee! :thumbup:
Pannekoeken worden hier helaas niet gegeten,net als gebakken eieren.
Maar stuk voor stuk hebben jullie heerlijke ideeen!!
Bedankt!! hier kan ik zeker wat mee.
Ik had de pizzaatjes verzonnen toen vakantievrienden (na een vakantie in Italie) kwamen eten. Had ik een gourmet gemaakt met ALLEEN maar italiaanse hapjes. Italiaans gehakt, wat pasta, pizzaatjes… enz.
Was zeer geslaagd! :thumbup:
Vooral kinderen vinden pizza echt het allerleukste om te doen en het allerlekkerste om te eten!
Veel plezier en eet smakelijk alvast! :mrgreen:
Pizzatjes ga ik uitproberen
@Kim: wordt de bodem dan wel lekker knapperig?
Het klinkt lekker in ieder geval :drool: