@M&J wrote:
@Kim: wordt de bodem dan wel lekker knapperig?
Het klinkt lekker in ieder geval :drool:
Heeee Mascha!

Ja, omdat je de bodem voorbakt in de oven, zijn ze lekker. Knapperig niet ( niet als een koekje), maar zeker niet slap!
@M&J wrote:
@Kim: wordt de bodem dan wel lekker knapperig?
Het klinkt lekker in ieder geval :drool:
@faizaa wrote:
@Affie wrote:@renzosmam wrote:@fiep klophout wrote:ik zet hier altijd verschillende pannenkoekbeslagkommetjes neer; eentje met pesto erdoor, en mozerrella en zongedroogde tomaatjes, eentje me spinazie erdoorheen en geitenkaas en honing, en eentje aangemaakt met soyamelk en met kersjes door het beslag.:drool: ik ookā¦ik zeg doe een gourmetmeeting :mrgreen:
verder omeletjes, groentespiesjes, een bloembeslagje om bv plakjes courgette in te dippen waardoor er een lekker krokant laagje op komt als je het bakt. Champignonnetjes vullen met kruidenkaas en die vervolgens in aluminiumfolie inpakken en dan boven op de bakplaat leggen.
Wokgroenten in wokolie met sesamzaadjes is ook lekker, wort het heel oosters van.
uuuuh ik heb ineens heel erge zin om te gourmetten :drool:
Bij Fiep thuis? Krijg spontaan trek, Iām in :mrgreen:
Jeetje, ik dacht precies hetzelfde⦠ik wil daaaaar eten, bij Fiep⦠:inlove:
Hier ook altijd een aluminium pakketje met panga filet en garnalenā¦even kruiden,wat olie erover heen,dicht vouwen en op de plaat leggenā¦heerlijkā¦
Fiep!
Heb je nog meer tips?
Ik heb vandaag toevallig van Zwarte Piet (hij was hier in de AH) een gourmet/grill āgekregenā en die gaan we zaterdag natuurlijk uittestenā¦
Maar je maakt gewoon pannenkoekenbeslag en dan voeg je er nog wat extra ingredienten toe?
En waarom de ene mix met soya? Vanwege de smaak of vanwege allergie?
En heb je nog meer tips! :drool:
Brie in stukjes snijden, even een ei loskloppen, brie door het ei en dan paneermeel. Liefst nog een keer herhalen en dan op de gourmet. Hier altijd een topper.
@Marite wrote:
Fiep!
Heb je nog meer tips?
Ik heb vandaag toevallig van Zwarte Piet (hij was hier in de AH) een gourmet/grill āgekregenā en die gaan we zaterdag natuurlijk uittestenā¦
Maar je maakt gewoon pannenkoekenbeslag en dan voeg je er nog wat extra ingredienten toe?
En waarom de ene mix met soya? Vanwege de smaak of vanwege allergie?
En heb je nog meer tips! :drool:
@juudje wrote:
Brie in stukjes snijden, even een ei loskloppen, brie door het ei en dan paneermeel. Liefst nog een keer herhalen en dan op de gourmet. Hier altijd een topper.
Hey Kim,
Dat idee van de pizaatjes is echt leuk! Ga ik ook eens proberen. Alleen ik vraag me af, hoe doe je dat dan verder?? Ik bedoel, je bakt de bodempjes even voor (welke temperatuur en hoelang?) En dan?? Ik bedoel dan maak je op tafel je pizaatje, maar dat doe je dan? leg je die dan op de plaat? of IN het pannetje en dan onder de plaat zetten, zeg maar? Hoe gaat dat??
Alvast bedankt!
En wat een heerlijke ideeen, die ga ik onthouden voor bij de kerst-gourmet
Heeft iemand ooit wel eens Raclette op de gourmet gedaan? (te koop bij de AH??) Ik ben benieuwd hoe dat is.
Fiep,
Kan je vertellen hoe je dat doet? Die verschillende pannenkoekenbeslagjes maken?? Die met spinazie bv, gebruik je daar gesneden of verse of a la creme spinazie voor, en wat doe je er nog meer door??
En die met geitenkaas en honing, hoe doe je dat? gebruik je dan harde of zachte geitenkaas, want die zachte lijkt me moeilijk te mengen met het beslag.
Zou ik de recepten mogen? Klinkt namelijk echt super!
Maggy, ik zet de gebakken bodems op tafel. Die leg je dus IN je pannetje, belegt ze met saus, kaas en ingredienten en zet je onderin (niet op de plaat maar eronder dus). Dan komt het helemaal goed! :thumbup:
En raclette kaas is zalig! Met een gekookt aardappeltje en wat augurkjes⦠:drool:
Ik gebruik ook die van de AH! :thumbup:
heel simpel maar wel erg lekker: ananasschijven met een plakje smeltkaas erop in een pannetje onder het grillgedeelte doen :drool:
Ok;e ik ga gourmetten met kerstā¦
Heb al leuke ideetjes gepiktā¦ik wil meeeeeeeeeeeeer :mrgreen:
die pannenkoekjes he, die worden hier helemaal niet bruin of ook maar in de buurt van lekker-eetbaar-eruit-zien :roll:
doe ik iets verkeerd? de kinderen vonden ze de laatste keer dus helemaal niet lekker omdat ze niet echt gebakken waren
Fiep hoe verzin je het :drool:
Ik heb nog nooit iemand gehoord die van aparte dingen kan verzinnen voor een ordinaire gourmetmaaltijd :drool:
Normaal gewoon vlees, groente wat kruiden misschien erover en klaar :shifty:
Dus als je nog meer tips hebt, wij zitten hier allemaal te kwijlen :shifty: :drool: geloof ik :mrgreen:
FIEP!!!??
Beslagje van bloem??
Hoe maak ik dat
uh bloem, melk, beetje zout, beetje ei eventueel.Zorgen dat het dik genoeg is om ergens omheen te blijven zitten.
@fiep klophout wrote:
uh bloem, melk, beetje zout, beetje ei eventueel.Zorgen dat het dik genoeg is om ergens omheen te blijven zitten.:mrgreen: dat dacht ik al zoiets maar dacht toch even checken 8)
Oh enuh fijne dagen ook voor jullieā¦ook namens Dushi de draak
Het was een hit!!!
Ik zal alles even neertikken dan heb je een heel hoop receptjes bij elkaar.
Ik had gemaaktā¦
*Gevulde champinon met boursin en wat bosui in folie.
*Een grote champignon gevuld met gorgonzola en gehakte pijnboompitjes erbovenop,die kan zo op de plaat,erg lekker.
*Raclettekaas zo gekocht,viel ook in de smaak.
*Brie door de ei en dan door de paneermeel,dit 2x.Kan ook op de plaat,erg lekker.
*tijgergarnalen van de AH uit de diepvries.
*Pangafilet met een stukje gegrilde paprika erop (uit pot) lekkere combi!
*kabeljauw met provencaalse kruiden en katenspek erom vastzetten met een prikkertje.
*foliepakketjes met olijfolie knoflook en bosui daarop stukje pangafilet en dan een stukje mozzarella en snoeptomaatjes,dicht vouwen en kan zo op de plaat.
*foliepakketje met truffelolie kabeljauw en viskruiden en wat kleine stukje gourgette,dicht vouwen en zo op de plaat.
*Gerookte zalm gevuld met gehakte rivierkreeftjes en bosui dichtrollen en vast zetten met een prikker,hoeft maar heel even op de plaatā¦is mijn favoriet,zooo lekker :drool:
Dan had ik
*gourgette,winterpeen en paprika in stukjes/plakjes van een halve centimeter en een bloembeslagje in het midden van de schaal,dat was ook erg lekker erbij.
*Wokgroenten met sesamzaadjes en sesam soya met lenteui(potje)
*pannenkoekbeslag met geitenkaas/honing/spinazie
*pannenkoekbeslag met gedroogde tomaatjes/pesto/mozzarella
Dat moet je bakken in de pan onderop en even keren,zijn ze heeeeeeeerlijk!!Vooral de geitenkaas smaakte superrrr.
En natuurlijk wat vlees naturel had ik
*kogelbiefstuk en *ossehaas en dan op tafel een bakje met *teriyakisaus en die *sesamsoja en *oestersaus,kon je je vleesje doorheen halen en bakken,erg lekker.
En *varkenshaas in een marinade van paprikapoeder,olijfolie,oregano en knoflook.
En *tataar aangemaakt met basalmicoazijn,peper/zout en wat paneermeel.Eigelijk moet je dit bakken en dan draaien en dan aan de ene kant wat pesto smeren.
En *teriyakistokjes van de AH uit de diepvries.
We waren met zijn 6e en ik had gewoon alles in 6 voud gedaan zoān beetje dat iedereen alles kon proeven en zo ging het eigelijk ookā¦zelfs degene die niet altijd alles lusten waren erg enthousiast!!
Vooraf had ik een bouillon van kip met shi take paddenstoelen en kastanjechampignonen gebakken in truffelolie.Dit had ik 's morgens gemaakt en dan kon ik het in een kopje doen de rand met ei bestreken en een bladerdeegblaadje erop,die ook met ei gedaan en wat grove zeezout erop en zo 25 minuten in de oven,goed geluktā¦erg lekker!!
(ook de kids vonden dit lekker,bij hun had het in een theekopje gedaan want dat oortje koelt snel af en ik had gezorgt dat die 10 minuten eerder uit de oven kwamen dan die van ons)
klinkt goed! lekker uitgebreid, en een hoog fiepgehalte aan de kersttafel, daar ben ik een groot voorstander van