Er zullen ongetwijfeld al veel topics over zijn maar ik en de zoekmachine op dit forum gaan niet zo goed samen :oops: .
Ik ben voor mijn dochter op zoek naar goede schoenen, ze begint erg naar binnen te zakken dus ik zit te denken aan een halfhoge schoen in maat 25/26.
Op dit moment in de winkels nog niet geslaagd en ook online kan ik het nog niet zo vinden, ik vind het namelijk erg belangrijk dat het of een veter of klittenband schoen is zodat hij goed aansluit.
Heeft iemand tips?
Ik ga gewoon altijd naar een goede schoenenwinkel waar ze haar voetjes opmeten etc.
Inderdaad niet zelf beginnen, zeker niet met online bestellen. Ga naar een goede schoenenzaak en laat de voetjes opmeten. Daar weten ze precies hoe een merk valt, welke maat ze het beste kan hebben, enz. Genoeg keus in stevige schoentjes met veters of leuke laarsjes met een rits. Succes!
Ik vind niet elke schoenenzaak goed advies geven, dus wat is een betere schoenenzaak?
J heeft ook wat moeilijke voeten. Ik (en de kinderarts en orthopedisch schoenmaker die hem bekeken heeft tot nu toe ook) ben erg tevreden over Ecco’s. Er zullen meer merken zo zijn. Maar waar ik op moest letten was een stevige hiel, dus dat de achterkant van de schoen niet induwbaar is maar echt goede steun geeft. En een flexibele zool. In de flexibiliteit van de zool is echt een groot verschil, ook bij goed aangeschreven merken.
Misschien eens bij een schoenenzaak binnenlopen en aan verschillende schoenen “” voelen"" zodat je een beetje verschil gaat voelen en zo een betere keus kan maken?
Ik heb 1 maal dure schoenen gekocht bij een echt goede schoenenzaak, die achteraf veel te stug waren in het afrollen en niet zoveel steun gaven aan de hiel, terwijl het perfecte schoenen leken (hoog, klittenband) en van een goed merk.
Voordeel van de Ecco’s is dat er een uitneembare zool in zit bij de meeste modellen. Als er evt. zooltjes inmoeten wegens platvoetjes, dan kan dat makkelijk in deze schoenen.
Succes met kiezen en je laten adviseren.
Ik zou naar Ziengs gaan en daar dr voeten laten opmeten…
Ze zijn daar heel kundig en geven goede adviezen
ondanks dat sommige het niet vinden, vind ik juist bij dolcis dat ze goed advies kunnen geven.
ben naar een speciaalzaak voor kinderenschoenen geweest en daar hebben ze het dus juist heel slech op gemeten, ze hadden mij veterschoenen verkocht, kind huilen en huilen als je ze aan wilde doen… bleek toen ze de zool eruit haalde dat ze bij de teen nog een 0.5 cm over had en aan de zijkant viel de voet eroverheen… nou wat een goed advies… :thumbdown:
Clarks vind ik ook een heel goed merk, vergelijkbaar met ecco.
Hier naar een sxhoenwinkel waar ook een podoloog in dienst is. Ze bekijkt altijds eerst het schoentje wat de ouders willen kopen. Vind het een prettige winkeln toen ik met mijn zoon schoentjes gign kopen kwam hij uit op een halve maat, dus 20,5. Ze gaf aan voor nu maat 20 maar dan moest ik over vier maand weer. Dus heeft ze mij 21 verkocht omdat het toen nog zomer was en hij meer nog op blote voetjes.zou lopen dan op schoentjes.
Onze dochter heeft een heel smalle voet,.dus gaan we direct als.er bericht.komt van de winkel daar heen om schoenen te halen. Zo hebben wij half augustus al winterschoenenmaar de schoenwinkel houdt daar ook rekening mee. Erg prettig!!!
@San 27 wrote:
Ik zou naar Ziengs gaan en daar dr voeten laten opmeten…
O echt?
Wij zijn daar ooit tijdens een meting de winkel uitgelopen.
Hun methode?
Zooltje uit schoen halen en daar het kindervoetje opzetten om vervolgens met een meetlint te meten hoeveel millimeter er nog is. :eh:
Er werken daar m.i. mensen die totaal geen kennis van zaken hebben.
Wij hadden toen een scholier die hoogstens weet welke kleur schoen mooi matcht bij je handtas…
Maar ook het oudere winkelpersoneel hangt altijd maar een beetje tegen de toonbank en zullen nooit initiatief tonen en op je af komen.
Was een eenmalige ervaring.
Ik ga altijd naar House of Shoes, daar worden de voeten elektronisch opgemeten. Ze kijken daar ook goed naar de breedte van de voet en de wreef.
En het zijn gewoon volwassen mensen waarbij ik het gevoel heb dat ze de juiste kennis hebben.
Maar wellicht ervaart iedereen dat anders.
Hier tijd na een afdeling van quist schoenen. Oom de garantie is goed. Ze zijn van mening daar dat een kinderschoen een seizoen mee moet gaan, dus als het stuk is halverwege het seizoen, wordt het gerepareert. Overigens wel bij normaal gebruik.
Je zegt dat ze naar binnen begint te zakken en daar zou ik zelf toch wel evn naar laten kijken eigenlijk.
Ik heb een kind met platvoeten en koop voor hem altijd timberlands op advies vd podotherapeut, op zich voor de meeste kinderen eenveel te stugge schoen, voor hem juist goed.
@Anneke wrote:
@San 27 wrote:Ik zou naar Ziengs gaan en daar dr voeten laten opmeten…
O echt?
Wij zijn daar ooit tijdens een meting de winkel uitgelopen.
Hun methode?
Zooltje uit schoen halen en daar het kindervoetje opzetten om vervolgens met een meetlint te meten hoeveel millimeter er nog is. :eh:
Er werken daar m.i. mensen die totaal geen kennis van zaken hebben.
Wij hadden toen een scholier die hoogstens weet welke kleur schoen mooi matcht bij je handtas…
Maar ook het oudere winkelpersoneel hangt altijd maar een beetje tegen de toonbank en zullen nooit initiatief tonen en op je af komen.
Was een eenmalige ervaring.
Ik ga altijd naar House of Shoes, daar worden de voeten elektronisch opgemeten. Ze kijken daar ook goed naar de breedte van de voet en de wreef.
En het zijn gewoon volwassen mensen waarbij ik het gevoel heb dat ze de juiste kennis hebben.
Maar wellicht ervaart iedereen dat anders.
Hier niet hier prima geholpen
Gewoon schoen uit en voet op de meetlat…
Ik heb ook 2 dochters met moeilijke voeten… Wij gaan daarom altijd naar een goede schoenenzaak hier in de stad. Na een uitgebreide meting word mij niet gevraagd welke schoenen ik mooi vind voor de kids, nee ze lopen naar achteren, komenerug met een aantal dozen schoenen waarvan zij denkt dat die goed gaan zitten, vervolgens worden ze gepast en mag ik uiteindelijk kiezen uit de 2 of drie paar schoenen die haar goed zitten :mrgreen:
En zo hoort het ook te gaan vind ik…
Ecco’s zijn inderdaad goede en degelijke schoentjes en niet overdreven duur.
Maar ook die kun je beter niet zomaar op de bonnefooi kopen zonder eerst de voetjes goed te hebben laten opmeten.
@Zeemeermin wrote:
@~Claudia28~ wrote:Ik heb ook 2 dochters met moeilijke voeten… Wij gaan daarom altijd naar een goede schoenenzaak hier in de stad. Na een uitgebreide meting word mij niet gevraagd welke schoenen ik mooi vind voor de kids, nee ze lopen naar achteren, komenerug met een aantal dozen schoenen waarvan zij denkt dat die goed gaan zitten, vervolgens worden ze gepast en mag ik uiteindelijk kiezen uit de 2 of drie paar schoenen die haar goed zitten :mrgreen:
Deze ervaring heb ik ook en de meest juiste :thumbup: denk ik…
en ook hier. Laatst vroeg wel de verkoopster wat ik in de gedachten had, dus een enkellaarsje of een knielaars, zodat ze gerichter kon zoeken> Voor meisjes op deze leeftijd is het aanbod enorm! helaas bleef er weinig keus over, mega smalle voet, dus kon ik nog kiezen uit twee kleuren, bruin en zwart… de grijze was, al ondanks dat ik er zo snel bij was, niet meer in haar maat.
@~Claudia28~ wrote:
Ik heb ook 2 dochters met moeilijke voeten… Wij gaan daarom altijd naar een goede schoenenzaak hier in de stad. Na een uitgebreide meting word mij niet gevraagd welke schoenen ik mooi vind voor de kids, nee ze lopen naar achteren, komenerug met een aantal dozen schoenen waarvan zij denkt dat die goed gaan zitten, vervolgens worden ze gepast en mag ik uiteindelijk kiezen uit de 2 of drie paar schoenen die haar goed zitten :mrgreen:
Hier gaat het andersom, maar eigenlijk hetzelfde.
Ik kies schoenen uit die ik mooi vind, en daar selecteren zij modellen uit die bij de voet passen.
Dan kom ik ook vaak op 2 of 3 paar en kies dan welke het worden.
In mijn ogen ook de juiste manier.
Zeker omdat ze ook weleens schoenen weghalen die bijvoorbeeld het duurste zijn.
Dat geeft voor mij ook aan dat het belang van de juiste schoen voorop staat en niet de omzet die ze willen halen.
Bedankt voor alle tips. We gaan maar eens haar voetjes goed laten meten bij een podoloog ofzo. Ik denk dat dat wel het beste is.
@~Claudia28~ wrote:
Echt…?
Hier zit 1 goede kinderschoenenzaak en die ben ik toen we hier net woonden om deze reden bijna uitgerent en ik ben er nooit meer terug geweest. Ik zag, eindelijk eindelijk, een leuke schoen, vroeg of ze de voeten van mn kind wilden opmeten omdat ik die schoen graag zou willen proberen en toen was het ‘nou jongedame (ja echt), zo werkt dat hier niet. We zullen de voetjes opmeten en dan bepalen wij welke schoenen erbij passen’… Nou danku vriendelijk meneer :roll:
Ik kom niet naar een zaak speciaal om NU schoenen te kopen, ik wil graag leuke en vind ook nog eens veel niet leuk…
Maar je hoeft ze dan toch niet te kopen als je ze niet leuk vind?
Je ziet in ieder geval welke geschikt zijn.
Ik heb ook weleens overgeslagen hoor toen ik zag wat het uiteindelijke resultaat was, ben toen toch verder gaan kijken.
Maar zou je dan wel die hele leuke zelf uitgezochte schoen kopen terwijl zij aangeven dat die niet geschikt is?
Of zij ze nu uitzoeken, of jij zoekt zelf uit en zij geven aan welke wel of niet geschikt zijn, uiteindelijk blijven dezelfde modellen over.
zeker en die leuke schoenen die niet passen koop ik dus ook niet. Ik denk dat de houding van dze meneer ook wel eea verpestte
ik hoef bij onze jongste echt geen schoenen te kopen die ze niet fijn vind of mooi…
ze is pas 2.5 maar wel al een eigen willetje… en tja zij voelt ook zelf of iets fijn zit of niet…