Goede diepvriesproducten...

Ik vind de kwaliteit van veel diepvriesproducten hier in NL vaak tegenvallen :think: Mijn moeder had vroeger altijd meerdere soorten groentemix en zo in de vriezer voor als ze een keer geen tijd/zin had om boodschappen te doen. Ik vond dat altijd reuze handig :thumbup: en ze zijn best lekker, niet zo karton-achtig als de voorgesneden diepvriesgroenten van de AH. Maar nu heb ik al heel wat diepvriesproducten geprobeerd, maar het enig lekkere zijn tuinboontjes extra fijn van IGLO en doperwten(liefst de biologische van AH of de extra fijne van IGLO).

Maar er moet toch meer zijn dat lekker is? Ool vis(en dan niet alleen vissticks) en vleesproducten zou ik graag in de vriezer hebben voor ‘noodgevallen’… Zit er zelfs aan te denken om eens bij bovrost van spullen te bestellen, maar weet niet of dat wat is. Iemand nog tips? :shifty:

hoi,

ik heb regelmatig van bofrost complete maaltijden of andere producten en ik moet zeggen dat het wel lekker is.

alleen de prijs is wel aan de maat vindt ik :?

lidl heeft ook beste lekkere dingen zoals de kant en klare paste en dan doe ik er zelf nog wel wat dingen aan toevoegen maar ideaal als je eens laat van werk thuis komt ofzo

Ik gebruik diepvriesgroente eigenlijk zelden en als ik het gebruik alleen in sauzen etc, dus dan hoeft voor mij de smaak niet super te zijn. Dat zijn dan meestal roerbakmixen of doperwten (gewoon huismerk of van de aldi).

Ik vries overigens ook wel vers vlees in om het een week later ofzo op te eten. Heel af en toe vries ik ook verse groenten in.

Ik vind het allemaal tegen vallen. Heb wel eens wokgroenten ingevroren, maar ik vond het niet lekker smaken daarna.

c1000 heeft een grote assortiment diepvriesgroenten. Paprika, champignons, uien en normale groenten. Wel eens wat van geprobeerd, niet lekker en een nadeel is dat het veel ruimte in beslag neemt.

Vlees, brood, krieltjes etc vries ik wel in. Geen problemen mee.

Het enige wat ik echt lekker vind uit de diepvries is spinazie, boerenkool en doperwten.

Overige groenten zijn vers toch altijd velemale lekkerder.

Ik maak hier voor het gemak en omdat het toch goedkoper is weleens diepvries snijboontjes klaar of zo’n pak gemengde groente hollandse of franse, daar zit dan al een klont kruidenboter in voor de smaak.

Dat gaat dan nog wel, maar vers is altijd beter.

Oja ik heb wel altijd pakken diepvries bomen in de vriezer voor Yari (brocolie :wink: ) Hij eet bijna niets anders en dat is wel handig om in huis te hebben.

je kan natuurlijk ook zelf je diepvries groente maken

dat deden we vroeger thuis al

we hadden een grote moestuin waar we vanalles op verbouwden

en mijn moeder blancheerde dan de groente , lied ze afkoelen en deed ze dan in diepvries zakken zo de vriezer in

vroeger hadden we geen sealer maar die kun je tegenwoordig ook voor weinig aanschaffen of zakjes met van die dichtknijp randjes

maar het werkte hier altijd

doet me denken dat ik dat straks ook best weer kan doen

ik vind het ook niet echt super de diepvries groentes

ik maak wel al bakjes met bijv. macaroni ofzo die ik invries

maak meestal een grote pan en dan vries ik een paar bakjes in en de rest eten we diezelfde avond

dit kan ook makkelijk met stampotten

worsten kun je ook op voorraad hebben en een beetje jus is ook zo gemaakt dus altijd makkelijk binnen een paar min op tafel staan

Het is idd voor als ik laat thuis kom van mijn werk en er toevallig geen /de verkeerde boodschappen gedaan zijn(door mij of vriendlief). Maar ik zoek eigenlijk vooral basisproducten en omdat mijn oudste geen sausjes lust eten we ze vaak ‘naturel’ :wink: en ja dan moet het wel een beetje smaken natuurlijk.

Heb een keer gehoord dat diepvriesmaiskorrels best lekker zijn, maar ik heb ze nog nooit ergens gezien… :think:

Toch maar eens bij Bofrost kijken :slight_smile:

Wij eten alleen de spinazie en de rode kool uit de diepvries qua groenten, de rest vind ik ook niet lekker.

Heb voor reserve ook vaak een pot rode bieten in de kast staan, die vinden we ook wel lekker, maar verder altijd vers eigenlijk.

Ook vers gesneden boerenkool eerst in de diepvries doen is heel lekker en makkelijk om in huis te hebben.

@eisblume wrote:

Heb een keer gehoord dat diepvriesmaiskorrels best lekker zijn, maar ik heb ze nog nooit ergens gezien… :think:

Toch maar eens bij Bofrost kijken :slight_smile:

diepvriesmais hebben ze bij de C1000, maar die zijn, volgens mijn dochter, niet lekker… te zoet vindt ze. (Ze eet wel in d’r eentje altijd zo’n blikje van Bonduelle op, dus ze lust wel mais :wink: )

Wij hebben 1 la van de vriezer vol Bofrost-groente liggen :oops: hebben altijd wel gesneden uitjes, broccoli, boontjes, champignons (alleen lekker door een sausje!!), erwtjes en wortels liggen.

't Is op zich wat aan de prijzige kant, maar aan de andere kant: als ik bij de groenteboer 1 broccoli koop gooi ik daar ook nog een groot deel van weg… alles wat er in de diepvrieszak zit is bruikbaar.

Kan geen kwaad om een keer 2 of 3 verschillende groente te proberen toch? Owja, en de boontjes zijn écht zo goed als draadvrij :wink:

Zou idd geen kwaad kunnen, maar ze bezorgen niet bij ons :? had ik natuurlijk eerst moeten checken :wall:

Ik vind de zakken groente van LIDL erg lekker. OOk in de diepvries.

Bijv. broccoli mix

ijspaleis is ook zoiets eisblume, misschien bezorgen hun wel bij jou thuis.

Bedankt voor de tip :thumbup: Heb er meteen een bestelling geplaatst, nou eens kijken hoe’t bevalt :wink: Heb kippenbouten, tuinbonen, mex. groentenmix, aardappelassortiment, sperciebonen besteld, van alles wat dus :mrgreen:

Hier hebben we eigenlijk alleen spinazie uit de diepvries (eigenlijk ook omdat ik het een gedoe vind om die zelf schoon te maken :oops: ) Overigens wel zonder bloeb :lol: Dat hoeft niet zo van ons.

Het nadeel van vlees is dat je het niet vaker moet invriezen. Het vlees wat je bij veel supermarkten koopt is vaak al eens ingevroren geweest. Niets mis mee, behalve als je het zelf ook weer gaat invriezen.

Bij ons in de supermarkt (c1000) ligt het nog weleens bevroren in het koelvak. En dan gooi ik het thuis snel weer in het vriesvak :thumbup:

Als er een portie eten over is, stampot, pasta prut (macaroni of spagetti is zo gemaakt) wil ik dat ook nog wel invriezen.

En als ik het invries, probeer ik het vaak wel per portie in te vriezen (soms heb ik er geen zin in :oops: met als gevolg dat ik laatst veel te veel had ontdooit en daarna alsnog kon weggooien)

Tipje die ik laatst hoorde: geraspte kaas in porties invriezen. In de koelkast wordt het zo snel groen :sick: zonde.

Aldi en Lidl hebben ook vaak goede diepvriesproducten liggen. :thumbup:

Echter verse groenten koop ik toch het liefst, eventueel voorgesneden.

:think: Verse Kruiden kun je ook goed invriezen meen ik. Tenminste dat heb ik vaker gehoord, maar eigenlijk nooit geprobeerd. Althans, de groene pepers liggen er denk ik nog :lol: (ik kreeg groene pepers uit de tuin van mijn buuf, maar eigenlijk gebruiken we die nooit. En als ik het gebruik dan de rode ivm de kleur :wink: en lijkt mij ook lekkerder :eh: )

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Aangezien wij ivm. de voedselvoorkeur van de oudste bijna nooit iets ‘pappigs/ of met saus’ eten, zijn restjes geen optie om in te vriezen… Uiteraard heb ik ‘standaard’ zelfgemaakte pastasaus en soms ook Lasagna in de vriezer, maar dat lust J dus niet, dus voor hem moet ik dan toch nog iets aparts regelen. En eigenlijk vertik ik het om dubbel te koken, dus eten wij dan Lasagne en J meestal gewoon een restje van de vorige dag.

Uiteraard vind ik ook verse groenten veel lekkerder, maar soms loopt het anders dan anders en dan is het gewoon handig als je wat reserve in de vriezer hebt liggen :wink: Zo had ik donderdag bijv. bedacht dat we lekker poffertjes zouden eten, want ik wist dat ik laat thuis zou zijn en dan zijn de jongens gewoon snel aan eten toe en ik te moe om nog uitgebreid te koken(vriend was aan het werk).

Maar nou bleek dat er een leidster op het kdv jarig was en voor de lunch op poffertjes getrakteerd had :roll: :lol: Twee keer poffertjes op een dag was toch wat veel van het goede dus ik was blij dat ik nog wat in de vriezer had liggen, maar de mixgroenten waren gewoon vies :sick: vandaar dat ik dit topic ben begonnen :wink:

@ilsederooy wrote:

hoi,

ik heb regelmatig van bofrost complete maaltijden of andere producten en ik moet zeggen dat het wel lekker is.

alleen de prijs is wel aan de maat vindt ik :?

lidl heeft ook beste lekkere dingen zoals de kant en klare paste en dan doe ik er zelf nog wel wat dingen aan toevoegen maar ideaal als je eens laat van werk

Klopt, daarom heb ik Bofrost vaarwel gezegd omdat veel van die produkten bij de Lidl ook in de vakken liggen, voor de helft minder en net zo lekker!!!

Zelf snijden en dan in de vriezer.

@ollie wrote:

Zelf snijden en dan in de vriezer.

Als ik ooit een moestuintje heb wil ik dat heel graag doen, maar om nou eerst groenten te kopen, die te snijden en dan te blancheren om ze vervolgens in te vriezen, gaat mij op dit moment iets te ver :wink: Het ging tenslotte vooral om het gemak :slight_smile:

ik ben benieuwd naar je bestelling! Ik kende dus alleen maar ijspaleis. Moest eerst bofrost googelen :oops:

Enige diepvries wat we eten is spinazie a la creme… De rest vers!