Goed gelabelt

Ik wil voor Ivan in de vakantie een hanger (zoiets als militairen heben) mocht hij weglopen.

Ik heb 5 regels maar wat is belangrijk om er op te zetten

behalve zijn naam , en onze mobiele nummers

Adres?

Misschien allergiegegevens.

Ik zou adres juist niet erop zetten…maar dat is misschien mijn achterdochtige ik :think:

vergeet niet dat als je naar het buitenland gaat er +31 voor te zetten anders kunnen mensen je nog niet bereiken!

@kaya wrote:

vergeet niet dat als je naar het buitenland gaat er +31 voor te zetten anders kunnen mensen je nog niet bereiken!

dat is wel een goede hihi

+31612345789? zo toch

Yep, daar gingen wij de fout in :doh: .

verder gewoon voor en achternaam + eventueel jullie namen er op?

@Madre wrote:

Adres?

Misschien allergiegegevens.

Ik twijfel beetje over adres eigenlijk waarom weet ik eigenlijk niet

Wij hadden geen adres er op want ik vond het geen meerwaarde, als ik in Italie mijn kind kwijt raak dan hebben ze niets aan mijn adres in nederland.

evt allergiegegevens is wel een goede denk ik (als het van toepassing is)

Wij hebben

Naam, Telefoonnummer, postcode + huisnummer evt allergie.

@Mandala wrote:

Ik zou adres juist niet erop zetten…maar dat is misschien mijn achterdochtige ik :think:

Waarom niet dan?

Wij hebben ooit met schoolreizen de tip gekregen juist niet de naam op labels te zetten.

Mensen met verkeerde bedoelingen (helaas, die zijn er) kunnen dan het kind met de voornaam aanspreken en zo een bepaald vertrouwen kweken.

Ik zou of het adres, of als dat ook niet prettig voelt meerdere telefoonnummers erop zetten.

@marietje wrote:

Wij hebben ooit met schoolreizen de tip gekregen juist niet de naam op labels te zetten.

Mensen met verkeerde bedoelingen (helaas, die zijn er) kunnen dan het kind met de voornaam aanspreken en zo een bepaald vertrouwen kweken.

Ik zou of het adres, of als dat ook niet prettig voelt meerdere telefoonnummers erop zetten.

Hmmm daar zit natuurlijk ook wat in

adres is ook niet handig als je verhuisd.

Ik schrijf met een stift of balpen altijd mijn mobiele nummer op zijn hand (en het nummer van oma/oppas als hij daarmee een dagje uit gaat). Dan kan je ook andere telefoonnummers gebruiken.

Wij hebbende naam en dan onze mobiele nummers erop staan;

papa +316123456

mama +316123456

dan hebben ze meer kans om iemand te bereiken…

Wij alleen de voorletter en achternaam

Dan ons postcode en huisnummer (is voor NL voldoende en in buitenland voegt een adres niets toe)

Dan papa: mobielnummer

Mama: mobielnummer.

Medische info past er niet op, maar Peet heeft ook een SOS armband van chirurgisch staal en op de dogtags staat wel een verwijzing een +: sos band

Naam doe ik ook niet volledig ivm vertrouwen en adres is in Nederland met postcode en huisnummer zo te achterhalen.

Misschien een vast nummer in NL van opa en oma ofzo, als om wat voor reden dan ook jullie mobiele nummers niet werken (geen bereik, kapot, gestolen, kwijt etc).

hmm, die bijbedoelingen van die mensen worden niet anders doordat ze wel of geen naam weten. Als ze wat van plan zijn, doen ze dat toch wel, denk ik dan… helaas…

Ik heb er destijds niet zo over nagedacht. bij kai staat er de hele mikmak op, inclusief geboortedatum. Wij gebruiken 'm niet alleen op vakantie, ook als we bijv. even naar de supermarkt gaan of 'n dagje weg :wink:

@Kaatjes wrote:

hmm, die bijbedoelingen van die mensen worden niet anders doordat ze wel of geen naam weten. Als ze wat van plan zijn, doen ze dat toch wel, denk ik dan… helaas…

Ik heb er destijds niet zo over nagedacht. bij kai staat er de hele mikmak op, inclusief geboortedatum. Wij gebruiken 'm niet alleen op vakantie, ook als we bijv. even naar de supermarkt gaan of 'n dagje weg :wink:

Nee maar je kunt een onbekend kind wel aanspreken met de voornaam en dan wek je meteen een bepaald vertrouwen ( "ik ben een vriend van je vader"ofzo). Een kind zal eerder protesteren als het door een volstrekt vreemde meegenomen wordt. Nouja… dat was de beweegreden erachter. Wat ieder ermee doet mag hij zelf bepalen :wink: .

Ik zou zelf niet zo snel zo’n ketting doen, mijn vader heeft nog steeds een enorm litteken op zijn voorhoofd van zo’n plaatje, toen hij als klein jongetje viel en dat ding in zijn hoofd kreeg.

Ik zou eerder een 06 op zijn hand schrijven, elke dag weer. Een adres heeft toch weinig zin, denk ik. Het gaat er toch om dat iemand jullie kan bereiken.

Ik heb er vorig jaar ook over nagedacht, wat handig zou zijn. Zo’n plaatje om zijn nek vind ik op de een of andere manier dus niks :oops: . (Vooral ook omdat Mika het heel leuk vind om met alles te zwaaien :roll: ).

Ik wilde een armbandje kopen totdat ik er een won van kidsos. Hierop staat een nummer die is doorgelinkt naar een 06 en deze kan je zelf online invullen. Verder kan je ook je vakantiegegegevens online invullen.

Maar dat vroeg je niet (sorry :wink: ), ik zou er sowieso je telefoonnummer opzetten.