hmm, die bijbedoelingen van die mensen worden niet anders doordat ze wel of geen naam weten. Als ze wat van plan zijn, doen ze dat toch wel, denk ik dan… helaas…
Ik heb er destijds niet zo over nagedacht. bij kai staat er de hele mikmak op, inclusief geboortedatum. Wij gebruiken 'm niet alleen op vakantie, ook als we bijv. even naar de supermarkt gaan of 'n dagje weg
Nee maar je kunt een onbekend kind wel aanspreken met de voornaam en dan wek je meteen een bepaald vertrouwen ( "ik ben een vriend van je vader"ofzo). Een kind zal eerder protesteren als het door een volstrekt vreemde meegenomen wordt. Nouja… dat was de beweegreden erachter. Wat ieder ermee doet mag hij zelf bepalen .
Ik denk dat er meer mensen zullen zijn die willen helpen dan kwaad willen doen in de wereld. ALs een kindje mama/papa kwijt is, is het ook gewoon prettig als diegene die je kind vind je kind een beetje kan geruststellen. De naam op de ketting lezen kan dus ook gewoon helpend zijn.
Je kan het van alle kanten bekijken. Ik denk dat het percentage dat je kind gevonden wordt door een hulpvaardig iemand groter is dan een engerd. Die neemt je kind dan toch wel mee, naam of niet.
hmm, die bijbedoelingen van die mensen worden niet anders doordat ze wel of geen naam weten. Als ze wat van plan zijn, doen ze dat toch wel, denk ik dan… helaas…
Ik heb er destijds niet zo over nagedacht. bij kai staat er de hele mikmak op, inclusief geboortedatum. Wij gebruiken 'm niet alleen op vakantie, ook als we bijv. even naar de supermarkt gaan of 'n dagje weg
Nee maar je kunt een onbekend kind wel aanspreken met de voornaam en dan wek je meteen een bepaald vertrouwen ( "ik ben een vriend van je vader"ofzo). Een kind zal eerder protesteren als het door een volstrekt vreemde meegenomen wordt. Nouja… dat was de beweegreden erachter. Wat ieder ermee doet mag hij zelf bepalen .
Ik denk dat er meer mensen zullen zijn die willen helpen dan kwaad willen doen in de wereld. ALs een kindje mama/papa kwijt is, is het ook gewoon prettig als diegene die je kind vind je kind een beetje kan geruststellen. De naam op de ketting lezen kan dus ook gewoon helpend zijn.
Je kan het van alle kanten bekijken. Ik denk dat het percentage dat je kind gevonden wordt door een hulpvaardig iemand groter is dan een engerd. Die neemt je kind dan toch wel mee, naam of niet.
van dattum. Ik word altijd een beetje kriegel als mensen zich zo door angst laten leiden dat ze kinderen geen shirts met hun naam meer gaan aandoen, of geen naam meer op zo’n plaatje zetten. Er zijn gelukkig maar heel weinig mensen met slechte bedoelingen, en die mensen nemen anders wel vijf minuten de tijd om te wachten tot ze een vriendje of zo de naam van een kind horen roepen…ik denk dat je slechte mensen niet op zo’n schijnmanier van je kinderen vandaan kunt houden.
ik zou er naam inclusief achternaam, mob vader en moeder en eventueel een huistelnummer van een 3de op zetten, idd in geval je ergens zit waar mobiel niet werkt/niet bij je hebt of zo. Adres lijkt me weinig toe voegen.
De kettinkjes zijn zo gemaakt dat ze bij druk breken. Jim en Sem hebben ze ook en de eerste van Jim was echt binnen de kortste keren stuk, dus wordt ook echt alleen gebruikt bij dagjes was. Maar nou gaat ie met de BSO ook nog wel eens op pad dus zou hem dan eigenlijk ook om moeten hebben… Maar bij spelen en blijven hangen of er aan trekken breekt ie heel snel. Verder hebben ze tegenwoordig van die randjes die je er omheen kunt doen, zodat de tag zelf niet scherp is.
Ik heb dus wel alles er op laten zetten voor- en achternaam, adres en mijn telefoonnummer, hub heeft alleen een zakelijk nummer dus dat kan nog wel eens veranderen ik neem mijn nummer steeds mee en heb mijn mobiel ook altijd bij me.