glazen huis

Sorry maar ik kan er ook niet bij om de situatie hier in Nederland te vergelijken met daar…

Oké hier hebben mensen het ook niet makkelijk maar denk dat mensen daar met liefde willen ruilen

Niet iedereen vergelijkt… het gaat toch niet alleen om vergelijken… alleen geef ik mijn geld liever aan doelen die meer aan lange termijn oplossingen doen.

En ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven, dan gaat het naar doelen waar ik meer achter sta.

Iedereen moet helemaal zelf weten waar zijn geld aan doneerd

Je moet het dan zeker doen achter een doel waar achter staat

Maar er wordt En niet alleen in dit topic wel gauw gezegd tegenwoordig

“laat het geld maar hier in Ned. Blijven wij hebben het OOK slecht”

En daar kan ik niet bij…maar goed daar hoeft niemand het mee eens te zijn

Het is puur mijn gevoel

En ik ben misschien nu met SR wel extra beïnvloedbaar omdat ik in de situatie

Zit waar het doel om ging en ik wel weet dat er alles aan gedaan gaat worden om mijn kindje veilig op de wereld te zetten en er zoveel back up is aan middelen en mensen en vind ht vreselijk dat hun dat niet hebben

Dan is deze donatie die ik gedaan heb het minste wat ik kan doen…

ik vind dat in dezen iedereen zelf moet weten waaraan hij/zij schenkt/ doneert.

iedereen maakt zijn eigen keuzes daarin.

en ook iedereen heeft een ander budget om te doneren.

ik geef aan alle collectes die aan de deur komen, altijd een paar centen, (we hebben een bakje in de meterkast staan met kleingeld.)

ook sr heb ik nu gedoneert het grijpt me namelijk echt aan dit doel. We hebben niet veel gedoneert, maar wel iets, ook omdat het nu zo dicht bij huis was (glazen huis) en we onze kinderen dit hebben uitgelegd en er heen zijn geweest, en we iets doen voor de medemens ook in andere landen.

Zo merken de kinderen dat wij het hier goed hebben, ook ondanks dat ze niet altijd alles kunnen krijgen wat ze willen en dat ze ergens voor moeten sparen.

ook ben ik mij er erg bewust van, dat als wij de goede middelen niet hadden gehad, wij onze prachtige kinderen ook niet hadden gehad en ik er hoogstwaarschijnlijk ook niet meer was geweest. Ik ben daarom erg dankbaar in een zon welvarend land te mogen leven

@babs83 wrote:

Sorry maar ik kan er ook niet bij om de situatie hier in Nederland te vergelijken met daar…

Oké hier hebben mensen het ook niet makkelijk maar denk dat mensen daar met liefde willen ruilen

:thumbup:

@Cell wrote:

Niet iedereen vergelijkt… het gaat toch niet alleen om vergelijken… alleen geef ik mijn geld liever aan doelen die meer aan lange termijn oplossingen doen.

En ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven, dan gaat het naar doelen waar ik meer achter sta.

Maar zij kiezen per jaar een onderwerp uit en nu is heb babysterfte. Ze kunnen toch niet alles tegelijk doen.

En ze doen ook aan scholing, nl die van verloskundigen enzo. En betere bevallingsklinieken. Dus wel degelijk het net voor de visser. WIj gaan daar niet helpen met bevallen.

Maar ja ze kunnen niet een hele economie van een land aanpakken.