Glazen Huis dit jaar in Groningen!!!!!!!!!!

Glazen Huis dit jaar in Groningen!



HILVERSUM - Het Glazen Huis van 3FM komt dit jaar in Groningen te staan. Dat heeft de radiozender woensdag bekendgemaakt.



De noordelijke stad werd gekozen uit een shortlist van vijf steden. Naast Groningen stonden Enschede, Tilburg, Eindhoven en Rotterdam stonden op de nominatie om de populaire goededoelenactie binnen te halen.



Vanaf 19 december betrekken drie dj’s het Glazen Huis op de Grote Markt van Groningen. Ze blijven daar dagenlang zitten voor een nog nader te bepalen goed doel dat in samenwerking met het Rode Kruis wordt gekozen.







De presentatoren eten voorafgaand aan de kerstdagen zes dagen niet en maken met z’n drieën 24 uur per dag radio en televisie.





Utrecht



De Glazen Huis-actie beleefde de eerste edities in Utrecht. Toen het Rode Kruis wegens een jubileum de actie naar het Plein in Den Haag haalde werd de organisatie duidelijk dat een populaire reizende attractie was geboren.



Verleden jaar was de eer aan Breda. De organisatie maakt steeds vroeger bekend welke stad het evenement krijgt, zodat de betreffende gemeente vooraf kan inspelen op de toekomstige actie.



Sommige genomineerden stelden bijvoorbeeld voor om een deel van de kermisopbrengst te doneren.





Initiatieven



3FM-zendermanager Florent Luyckx looft de initiatieven en plannen die de gemeenten dit jaar indienden. ‘‘Het is indrukwekkend om te ervaren wat deze steden de afgelopen dagen georganiseerd hebben om Serious Request dit jaar te ontvangen."



“We hebben vijf steden bezocht die allemaal van Serious Request een groot feest kunnen maken. Helaas kan het Glazen Huis maar in één stad staan.”



"De keuze is dit jaar op Groningen gevallen, vanwege de perfecte locatie die de stad het Glazen Huis biedt en het uitstekende plan van de gemeente om de regio Groningen te mobiliseren voor Serious Request.’’

:dance: :dance: :dance: :dance: een mooiere stad is er ook niet

Groningen is een hele leuke stad, we gaan er als we er in de buurt op vakantie zijn altijd winkelen, maar ik vind het wel erg ver weg.

Ben er ooit 1x vanuit Breda met de trein naar toe gegaan (toen mijn OV nog geldig was) en we hebben er 4 uur over gedaan enkele reis :shock:

Voor zo’n campagne als het glazen huis moeten ze het juist van de bezoekers hebben dus ik vraag me wel af of het daarvoor een goede locatie is.



Vorig jaar was het in Breda en toen ben ik er ook even naar toe geweest, was wel snel weer weg want het was er mega druk :wink:

Leuk





Tja Grunn blijft de leukste stad

jeetje tis geen uithoek hoor :naughty: Groningen trekt heel veel bezoekers en vanuit a’dam is het 1,5 uur, zwolle 1 uur utrecht 2 uurtjes met de trein dusss

Heeee jaaaaaaaaaaaaaaaa dat wordt gezellig!


Groningen is een hele leuke stad, we gaan er als we er in de buurt op vakantie zijn altijd winkelen, maar ik vind het wel erg ver weg.
Ben er ooit 1x vanuit Breda met de trein naar toe gegaan (toen mijn OV nog geldig was) en we hebben er 4 uur over gedaan enkele reis Geschokt
Voor zo'n campagne als het glazen huis moeten ze het juist van de bezoekers hebben dus ik vraag me wel af of het daarvoor een goede locatie is.

Vorig jaar was het in Breda en toen ben ik er ook even naar toe geweest, was wel snel weer weg want het was er mega druk Knipoog


Ehm Groningen ver weg?? nee joh Breda, daar doe ik dan weer 4 uur enkele reis over dus dat het daar zo druk was.... :think: :mrgreen:

Nee geintje hoor, er wonen genoeg mensen wel in de buurt van groningen waardoor het hier ook een feestje zal zijn! :dance:

@Mama_jeanet wrote:

Groningen is een hele leuke stad, we gaan er als we er in de buurt op vakantie zijn altijd winkelen, maar ik vind het wel erg ver weg.

Ben er ooit 1x vanuit Breda met de trein naar toe gegaan (toen mijn OV nog geldig was) en we hebben er 4 uur over gedaan enkele reis :shock:

Voor zo’n campagne als het glazen huis moeten ze het juist van de bezoekers hebben dus ik vraag me wel af of het daarvoor een goede locatie is.



Vorig jaar was het in Breda en toen ben ik er ook even naar toe geweest, was wel snel weer weg want het was er mega druk :wink:




:lol: :lol:

In Groningen wonen ook mensen hoor :wink:

En Groningen is goed bereikbaar vanaf Friesland en Drenthe, en daar wonen ook mensen 8)



Hoe komt het toch dat mensen het noorden altijd zo ver weg lijken te vinden?

@Karin1981 wrote:

jeetje tis geen uithoek hoor :naughty: Groningen trekt heel veel bezoekers en vanuit a’dam is het 1,5 uur, zwolle 1 uur utrecht 2 uurtjes met de trein dusss
Als je op de nederlandse landkaart kijkt is Groningen wel een uithoek hoor :wink:





.



Ik vond juist utrecht een goede locatie dat was gewoon midden nederland maar ja ik snap ook wel dat ze elk jaar ergens anders heen willen

@lydia wrote:

@Mama_jeanet wrote:
Groningen is een hele leuke stad, we gaan er als we er in de buurt op vakantie zijn altijd winkelen, maar ik vind het wel erg ver weg.

Ben er ooit 1x vanuit Breda met de trein naar toe gegaan (toen mijn OV nog geldig was) en we hebben er 4 uur over gedaan enkele reis :shock:

Voor zo’n campagne als het glazen huis moeten ze het juist van de bezoekers hebben dus ik vraag me wel af of het daarvoor een goede locatie is.



Vorig jaar was het in Breda en toen ben ik er ook even naar toe geweest, was wel snel weer weg want het was er mega druk :wink:




:lol: :lol:

In Groningen wonen ook mensen hoor :wink:

En Groningen is goed bereikbaar vanaf Friesland en Drenthe, en daar wonen ook mensen 8)



Hoe komt het toch dat mensen het noorden altijd zo ver weg lijken te vinden?


Ik snap dat er boven in het land ook mensen wonen, jeetje zeg mag ik ook niet eens iets zeggen, bah



Het noorden is ook gewoon ver weg voor de meeste mensen kijk maar op de landkaart zoals ik net al zei. En zwolle zou ook nog centraal zijn.

@Mama_jeanet wrote:

@Karin1981 wrote:
jeetje tis geen uithoek hoor :naughty: Groningen trekt heel veel bezoekers en vanuit a’dam is het 1,5 uur, zwolle 1 uur utrecht 2 uurtjes met de trein dusss
Als je op de nederlandse landkaart kijkt is Groningen wel een uithoek hoor :wink:



Ik vond juist utrecht een goede locatie dat was gewoon midden nederland maar ja ik snap ook wel dat ze elk jaar ergens anders heen willen.




en waar sta jij dan als je kijkt ;-)?

@lydia wrote:

@Mama_jeanet wrote:
@Karin1981 wrote:
jeetje tis geen uithoek hoor :naughty: Groningen trekt heel veel bezoekers en vanuit a’dam is het 1,5 uur, zwolle 1 uur utrecht 2 uurtjes met de trein dusss
Als je op de nederlandse landkaart kijkt is Groningen wel een uithoek hoor :wink:



Ik vond juist utrecht een goede locatie dat was gewoon midden nederland maar ja ik snap ook wel dat ze elk jaar ergens anders heen willen.




en waar sta jij dan als je kijkt ;-)?


tussen Breda en roosendaal :mrgreen:

@Mama_jeanet wrote:

@Karin1981 wrote:
jeetje tis geen uithoek hoor :naughty: Groningen trekt heel veel bezoekers en vanuit a’dam is het 1,5 uur, zwolle 1 uur utrecht 2 uurtjes met de trein dusss
Als je op de nederlandse landkaart kijkt is Groningen wel een uithoek hoor :wink:



Ik vond juist utrecht een goede locatie dat was gewoon midden nederland maar ja ik snap ook wel dat ze elk jaar ergens anders heen willen.




Maar het is echt wel goed bereikbaar, en het zal echt wel mensen trekken om er naar toe te gaan.

Tjaa als je op de landkaart kijkt is Den haag ook een uithoek voor ons dan of limburg

af en toe heb ik het gevoel dat men in het westen denkt dat hier nog met paard en wagens word gereden ,



we gingen met de bus opvakantie naar hongarije, opstap plaats was zwolle, mensen uit deventer die vroegen waar wij vandaan kwamen nou groningen dus jemig hoe vroeg je moest wel niet op en dat is het eind weg , (het is nog geen uur rijden )

@Karin1981 wrote:

af en toe heb ik het gevoel dat men in het westen denkt dat hier nog met paard en wagens word gereden ,


Komt dat mooi uit dat ik uit het zuiden kom dan ;)

Maar even een andere vraag aan jullie , zijn jullie wel naar het glazen huis in Utrecht, Den Haag of Breda geweest dan?

Karin??? hebben jullie al paard en wagens?? :shock:





Nederland is zo klein er is eigenlijk niets verweg vind ik. Ik ga gerust op zondag bij vrienden die in de buurt van calais wonen op de koffie. Da’s dus verder dan Groningen.

@Karin1981 wrote:

af en toe heb ik het gevoel dat men in het westen denkt dat hier nog met paard en wagens word gereden ,



we gingen met de bus opvakantie naar hongarije, opstap plaats was zwolle, mensen uit deventer die vroegen waar wij vandaan kwamen nou groningen dus jemig hoe vroeg je moest wel niet op en dat is het eind weg , (het is nog geen uur rijden )




Nou woon ik zelf 10 jaar in het Noorden, en voor die tijd dacht ik echt dat er geen leven boven Zwolle was hoor :oops:



Maar inmiddels weet ik wel dat het van het Noorden korter reizen is naar het westen dan andersom :wink:

Denk maar aan het plannen van verjaardagen, maar ook van meetings etc.



Het noorden is altijd verder lijkt het. Maar dat zal voor het zuiden ook wel zo gelden denk ik?

@Karin1981 wrote:

af en toe heb ik het gevoel dat men in het westen denkt dat hier nog met paard en wagens word gereden ,



we gingen met de bus opvakantie naar hongarije, opstap plaats was zwolle, mensen uit deventer die vroegen waar wij vandaan kwamen nou groningen dus jemig hoe vroeg je moest wel niet op en dat is het eind weg , (het is nog geen uur rijden )




Oh zooooooooooo herkenbaar…



Ik ben van oorsprong haagse en woon dus in Groningen!



Als er daar iets is bij familie of vrienden is het altijd: ooooooh dan kom je toch gewoon ff hierheen…maar andersom: HET IS ZOOOOOOOOOOOOOOOOO VER WEG!!!



Alsof het de ene kant op verder rijden is dan andersom! :wall:

@Mama_jeanet wrote:

@Karin1981 wrote:
af en toe heb ik het gevoel dat men in het westen denkt dat hier nog met paard en wagens word gereden ,


Komt dat mooi uit dat ik uit het zuiden kom dan ;)

Maar even een andere vraag aan jullie , zijn jullie wel naar het glazen huis in Utrecht, Den Haag of Breda geweest dan?


NEe, en tóch was het altijd durk ondanks dat al die groningse mensen niet kwamen :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: :lol: Jeanet, ik denk dat ze bedoelen dat er echt ALTIJD zo gereageerd wordt, ze bedoelen het niet boos hoor!



We merken alleen dat alles beneden de rivieren zeg maar het noorden zien als Achterland :wink: Ik moest laatst nog een Amsterdammer van de schrik laten bekomen toen ik vertelde dat ik uit Drenthe kwam en dat wij geen boerderij hadden :lol: Ja echt die mensen zijn er echt nog! Ook vertel ik regelmatig mensen dat wij niet op trekkers rijden, dat de postkoets ook hier verleden tijd is en dat wij internet kennen! hahahahahaha





Ik snap jou beredenering wel hoor, Groningen is erg noordelijk. Maar een reizende attractie als het glazen huis zal wel degelijk heel veel mensen trekken in Groningen! :lol:

Er komen heeeeeeel veel toeristen hier naar toe en Utrecht zal hij ook zeker gaan komen! :wink:

Breda - Groningen is net zo ver weg als Groningen - Breda :wink:



Ik vind zooooooo leuk dat het Glazen Huis komt!!

Ik ga er ook zeker met mijn meisje heen :dance: