Glassex of spons en zeem

Even een poll over iets totaal onzinnigs…



Wat gebruik jij als je de ramen lapt…???



Ik gebruik binnen altijd glassex met een theedoek of wonderdoekje, maar buiten doe ik altijd met een spons en een zeem…

Ligt eraan hoe ik me voel eigenlijk :oops:

Als ik het echt goed wil doen dan met een spons en een zeem maar als ik me niet top voel dan ben ik een makkelijke huisvrouw en gebruik ik Glassex…

Als ik de ramen lap gebruik is spons en zeem. (vanbinnen doe ik de ramen niet zo vaak)

Van buiten doet de glazen wasser.

Ã?ls ik de ramen al lap (een bijzonder zeldzaam fenomeen :wink: ), dan doe ik dat met een spons en een zeem…Maarja, glassex werkt dan ook echt niet voldoende. :smiley: Er hangen gordijnen voor en de zon schijnt niet vaak…

Van binnen en buiten met spons en zeem en speciaal spul in het water. Glassex wordt hier enkel gebruikt voor spiegels en de buitenkant van de combimagnetron.

Anders, namelijk: dat glazenwasserspul van HG. IS echt :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Vroeger deed ik het met water en scheut spiritus erin, maar tegenwoordig dus met die spray!

allebei…

Voor de ramen (binnen en buiten) gewoon met spons en zeem.



Spiegels, kast, tafels e.d. doe ik tussendoor altijd met glassex

Binnen en buiten met zeem en spons! Scheut spiritus erin! :thumbup:



Ramen/fotolijstjes etc met iets van glassex! Of gewoon natte lap en nawrijven met een theedoek!

Ik koop die ene soort ‘glassex’ van de LIDL, w5 of zoiets, vind het super.

Ik spuit dan wat op de ramen, ga nog met een spons er overheen zodat hij goed verdeeld en dan schemen maar …



Ben er erg blij mee, want het is heel gemakkelijk en wordt lekker schoon !

Ik zal het eens aan Marco vragen wat hij gebruikt :mrgreen:

Ik heb een raamreiniger van Hara. Echt ideaal :thumbup: . Een paar drupjes Hara-reiniger erop of alleen schoon water.

@Renee74 wrote:

Ik heb een raamreiniger van Hara. Echt ideaal :thumbup: . Een paar drupjes Hara-reiniger erop of alleen schoon water.




Hier precies hetzelfde! Ben er zoooo blij mee. Je ben dan echt in een zucht en een scheet klaar :wink:

afwasmiddel 8)

ik heb zoon sponsdoek en trekker in 1

sponsdoek natmaken druppeltje dreft wafwasmiddel erop

over het hele raam verdelen en dan met de trekker afhalen

de ramen zijn dan super schoon :mrgreen:



en over schoon gesproken :oops: :oops: :oops: ze moeten nodig weer :oops: :oops:

@mama van anne wrote:

Van binnen en buiten met spons en zeem en speciaal spul in het water. Glassex wordt hier enkel gebruikt voor spiegels en de buitenkant van de combimagnetron.




Yep hier ook, maar ik gebruik altijd Lustra van Ajax voor de ramen, erg fijn spul :thumbup:

@TaMa wrote:

Ligt eraan hoe ik me voel eigenlijk :oops:

Als ik het echt goed wil doen dan met een spons en een zeem maar als ik me niet top voel dan ben ik een makkelijke huisvrouw en gebruik ik Glassex…




Ik sluit me hierbij aan :mrgreen:

Mijn man is glazenwasser = erg handig :mrgreen:

Hier gewoon afwas in het water, van glassex worden je ramen blauw

Warm water met drupje afwasmiddel. Werkt super. Evt bij strepen napoetsen met een oude krant. En je ramen glimmen weer. :thumbup:

Oi hier best wel uitgebreid, buiten eerst afwasmiddel en water, als dat eraf is ga ik na met een bak water met azijn erin. Drogen ze streeploos op. Binnen meestal alleen azijn en water omdat het daar niet zo ranzig zanderig wordt.

gebruik altijd spons en trekker.

heb een keer glassex geprobeert maar daar krijg je de kattepootafdrukken niet goed mee weg.