Glassex of spons en zeem

Jullie moeten toch dat HG raam en spiegelspray proberen hoor! 5 minuten voor de hele benedenverdieping! :thumbup:



:smiley: :smiley: :smiley:



En nee, ik heb daar geen aandelen :mrgreen:

BTW aangezien we toch vertellen wat we in het water doen :wink: …ik gebruik een drupje Hara in het water…je doet echt kei lang met zo n fles. :mrgreen:

@Rhiannon wrote:

Oi hier best wel uitgebreid, buiten eerst afwasmiddel en water, als dat eraf is ga ik na met een bak water met azijn erin. Drogen ze streeploos op. Binnen meestal alleen azijn en water omdat het daar niet zo ranzig zanderig wordt.




Mocht je je een keer vervelen :roll: Ik heb er zo’n hekel aan, maar de glazenwasser voor buiten doet het niet naar volle tevredenheid. :wink:

Ik heb geen spons en zeem, ook geen glassex.



Ik gebruik deze van leifheit dus:



en deze wisser:





Ik heb er ook zo’n telescoopsteel bij, dus ik hoef ook niet op ee ntrapje te klauteren ofzo.

Allebei kunnen ze “zwenken” en ik krijg er naderhand geen droge handen van. Ik ben zo klaar, ondanks dat ik ramen zemen leuk werk vind. :mrgreen:



Verder heb ik een beetje Dubro in het water en een scheut azijn. Daar krijg je geen blauwe gloed van, net zoals met spititus.

Ik heb een raamreiniger van Hara. Echt ideaal


Ik hoor wel vaker goede dingen over Hara; weet iemand waar je dat kunt krijgen, en is het erg duur?
*misschien ga ik die van Hg ook maar eens proberen... ben in een schoonmaak-freak-periode dus daar moet ik gebruik van maken :wink: :mrgreen: *

@Renee74 wrote:

Ik heb een raamreiniger van Hara. Echt ideaal :thumbup: . Een paar drupjes Hara-reiniger erop of alleen schoon water.




Ik ook ! Is helemaal :thumbup: :thumbup:

er komt ook een soort glad laagje op de ruit, waardoor vuil niet zo snel hecht (bij de volgende regenbui, heb je dus nog wel iets eer van je werk :smiley: ).



Voor mij niets anders meer! (ook autoruiten :thumbup: )

@Nicje wrote:

Ik zal het eens aan Marco vragen wat hij gebruikt :mrgreen:




:mrgreen: :mrgreen: You go girl!!!

spons en zeem miep hier…buiten dat je volgens mij een hele fles glassex nodig hebt om je ramen te wassen,waar ik het gewoon te duur voor vind,vind ik het ook smerig spul.het stinkt,en droogt streperig op.

gewoon een emmer kokend heet water,dreft erin(klein beetje) en een flinke scheut spiritus of amonia…de ramen glimmen als een tierelier :mrgreen:

Ik was bijna elke 2 weken de ramen van binnnen en buiten heb een hekel aan vieze ramen.

Ik doe het altijd met spons en zeem en ik gebruik als schoonmaak middel meestal schoonmaakazijn.

Als ik de ramen was dan met afwasmiddel en glassex, spons en zeem.

Ben alleen nog op zoek naar een juiste wisser want heb een hekel aan schone ramen met strepen maar ben net niet gek genoeg om met een krant er achteraan te gaan, moet wel in 1x goed gaan :mrgreen:

Spons, trekker en droge doek :wink:

spons en zeem met een beetje schoonmaakazijn.



soms effies met Glassex als Jens met het raam heeft staan zoenen :wink:



spiegels en fotolijstjes doe ik ook met Glassex.

Ok ik heb net de ramen gezeemd met spons, trekker en idd. een droge doek. Maar waar gebruik je nou in godsnaam de zeem eigenlijk voor? :oops:

Overigens zijn mijn ramen niet streeploos geworden zucht ik kan niet ramen zemen :roll:

@GroeneVrouw wrote:

Ik heb een raamreiniger van Hara. Echt ideaal




Ik hoor wel vaker goede dingen over Hara; weet iemand waar je dat kunt krijgen, en is het erg duur?

*misschien ga ik die van Hg ook maar eens proberen… ben in een schoonmaak-freak-periode dus daar moet ik gebruik van maken :wink: :mrgreen: *




Hara kan je alleen kopen bij speciale verkooppunten, vaak bij mensen thuis…hm ik kom toch niet op de naam. Mijn fles heb ik al 6 jaar…hihi zo weinig gebruik ik ervan…dus ik heb geeeen idee wat het kost…misschien even googelen.

Mijn vriend is glazenwasser, en die gebruikt altijd gewoon een sopje met afwasmiddel!

@Femke, mama van Jelle wrote:

Ik koop die ene soort ‘glassex’ van de LIDL, w5 of zoiets, vind het super.

Ik spuit dan wat op de ramen, ga nog met een spons er overheen zodat hij goed verdeeld en dan schemen maar …



Ben er erg blij mee, want het is heel gemakkelijk en wordt lekker schoon !




idem!

Gewoon spons, zeem en trekker. Van Glassex worden ze vettig vind ik :?

@mama van anne wrote:

@GroeneVrouw wrote:
Ik heb een raamreiniger van Hara. Echt ideaal




Ik hoor wel vaker goede dingen over Hara; weet iemand waar je dat kunt krijgen, en is het erg duur?

*misschien ga ik die van Hg ook maar eens proberen… ben in een schoonmaak-freak-periode dus daar moet ik gebruik van maken :wink: :mrgreen: *




Hara kan je alleen kopen bij speciale verkooppunten, vaak bij mensen thuis…hm ik kom toch niet op de naam. Mijn fles heb ik al 6 jaar…hihi zo weinig gebruik ik ervan…dus ik heb geeeen idee wat het kost…misschien even googelen.




Daar is een site voor waar de prijzen bij staan. Mijn collega vertelde er over en heb het toen ook op gezocht. Ik vond de prijs meevallen omdat je er heel lang mee kunt doen. De site is: ha-ra met de 3 w’s ervoor en punt nl er achter :wink: Je kunt online bestellen.

Nou weet ik nog steeds niet wat je met dat gele geval moet doen :mrgreen: