Gezond broodbeleg

:lol:



Ja alsof nutricia het allemaal weet. Weet je, je moet het lekker zelf weten, ik heb mn best gedaan, info verstrekt en wat je daarmee doet is aan jezelf.

Nutricia en het voedingscentrum verdienen aan de verkoop van ongezonde producten…natuurlijk vertellen zij dat het prima is.

@Ikke31 wrote:

Heb even gechat met voedingsdeskundige van Nutricia.

Het voedingscentrum adviseert leverpastei en smeerkaas als broodbeleg. Niet vaker dan 3 keer per week, dan is er niks aan de hand.

Dat zouden ze niet adviseren als het schadelijk is voor een baby. Aldus de chat met Nutricia.




Afgaan op advies wat Nutricia geeft lijkt mij niet heel handig. Sowieso niet een iets of iemand die graag geld aan je wil verdienen.



Nutricia maakt ook kunstvoeding, ook niet het beste voor je kind, maar daar zijn ook de meningen over verdeeld. 8)



In smeerkaas en smeerworst zit gewoon heel veel zout en troep. Dat is niet goed voor een gewoon mens, laat staan een baby.



En natuurlijk mag je dat je kind geven, het is jouw kind en jouw opvoeding, maar als je dus weet dat het slecht voor je kind is dan mag je daar best gewoon overnadenken. Gewoon in het algemeen, en niet klakkeloos geven omdat het zo makkelijk is.



Want je kind een boterham met boter geven is met dezelfde smeerbeweging gemaakt.

Ehm ja. Als het van Nutricia komt dan geloof ik het bij voorbaat niet meer :roll:



Nutricia adviseert wel vaker minderwaardige producten terwijl er een beter alternatief is. En dat alternatief was juist waarom ik dat topic opende :slight_smile: Ik kon smeerkaas, leverworst, jam etc zelf wel verzinnen, maar ik zocht juist het betere spul om op Kaya dr brood te doen :slight_smile:

pffff jullie hebben je punt gemaakt.

Ik doe mijn ding.

Ikke: ik geef ook zo’n beetje hetzelfde als jij doet op brood

Dus ook hier de smeerkaas, pate, appelstroop of jam

Geef geen pindakaas omdat Michel allergisch is voor pinda’s dus daar wil ik mee uitkijken

Maar geef gewoon lekker wat je wilt, je zegt het al iedereen doet het op zijn eigen manier en we hebben allemaal het beste voor met de kids toch?

En als het echt allemaal zo slecht is wordt het toch niet verkocht?

Nou volgens mij worden er toch aardig slechte ongezonden dingen verkocht, dat echt niet goed is voor je lijf.



Maar je kunt toch ook fruit etc op brood prakken



Banaan

Advocado met uitje en tomaat prakken

Appel even voorkoken en prakken

Fruithapje

Mangobanaan prutje



Hier heeft mijn jongste ook bijna het eerste jaar alleen boter op brood gegeten, at ze met smaak op.



Hier ook nooit leverpaté of smeerkaas op brood (smeerkaas kan ook niet met KMA)

Jahoor… ik ga fruit als broodbeleg aan mn kind voeren… :roll: Sorry maar, Romate… Als je het over slechte dingen gaat hebben, alles wat wij eten is slecht. Wou je zeggen dat fruit goed is voor je? Nee zelfs fruit niet. Sterker nog, van fruit eten kun je zelfs dik worden! Want ook al bevat fruit hele goede voedingsstoffen, zoals vitamines en vezels. Er zitten ook calorieën in en dat wordt nogal eens over het hoofd gezien. Van te veel calorieën word je dik. Of die nou in fruit of in brood of in chocolade zitten. Dat maakt niets uit.

Tja, over welk voedsel wel of niet goed voor je is, kun je eeuwig discussieéren, zoveel mensen zoveel meningen.



Ik denk dat wel vaststaat dat een geprakte banaan in elk geval minder bewerkt is dan een blikje smeerworst. In die zin denk ik wel dat fruit of brood of chocola verschil maakt. Maar goed, als iemand over gezonde voeding wil discussieren opent ie maar een nieuw topic :slight_smile:

@Mariiyelle wrote:

Jahoor… ik ga fruit als broodbeleg aan mn kind voeren… :roll: Sorry maar, Romate… Als je het over slechte dingen gaat hebben, alles wat wij eten is slecht. Wou je zeggen dat fruit goed is voor je? Nee zelfs fruit niet. Sterker nog, van fruit eten kun je zelfs dik worden! Want ook al bevat fruit hele goede voedingsstoffen, zoals vitamines en vezels. Er zitten ook calorieën in en dat wordt nogal eens over het hoofd gezien. Van te veel calorieën word je dik. Of die nou in fruit of in brood of in chocolade zitten. Dat maakt niets uit.




Echt als je werkelijk geen idee hebt waarover je het hebt… :wall:

Geef jij lekker chocopasta, idd net zo slecht als dat fruit, vooool suiker :roll:

Ik blijf erover vallen, je voert je kind toch niet?

Ehm. Ik startte dit topic op met de vraag om VERANTWOORD broodbeleg. Nu snap ik dat niet iedereen het nodig vind om alleen verantwoord beleg aan hun kind te geven, maar dan hoef je hier toch ook niet te posten wat je wel geeft?

Ik weet ook wel wat voor belegmogelijkheden er verder zijn, maar ik had juist al aangegeven dat ik die mogelijkheden níet wilde.



En of de calorieen nu in fruit of chocola zitten? Nou, dan geef ik toch liever fruit, want dan komen er ook gezonde dingen mee het lichaam in :slight_smile: 2 stuks fruit per dag was het toch? 1 uit het handje en 1 op brood lijkt me dan prima :slight_smile:

Jeetje wat een discussie! Ik ga me er niet mengen…



Maar ik ontdekte bij Jara (via een boekje van het CB); hoemoes! Volgens mij is dat heel verantwoord spul, en Jara vond en vindt (!) het erg lekker. De groene (kikkererwten), paarse (gegrilde aubergine :drool: , vind ik zelf erg lekker) en tegenwoordig ook roze (bietjes, de roze spread is favo bij Jara nu :wink: ).

@lonneke1980 wrote:

Ik blijf erover vallen, je voert je kind toch niet?


Nee, geef het der. Je moet het niet zo letterlijk opvatten. Het was meer mijn frustratie wat vervolgens zo zei.





Voor de rest; Lekker belangrijk. :thumbup:

Sja sommigen vinden de gezondheid van hun kind belangrijk, raar he :roll:

@Lune wrote:

Sja sommigen vinden de gezondheid van hun kind belangrijk, raar he :roll:


:inlove:

Mouse, tartex! Smeerbaar, biologisch en vegetarisch. Je hebt ook verantwoorde pindakaas, chocopasta en jam. Al is ze natuurlijk nog maar 9 maanden maar over een paar maandjes kan dat een mooie aanvulling zijn toch? (even kijken bij een natuurvoedingswinkel)

@Lune wrote:

Sja sommigen vinden de gezondheid van hun kind belangrijk, raar he :roll:






Wat een vervelende opmerking van je!

Och waarom reageer ik eigenlijk nog, de vraag was idd wat verantwoord broodbeleg is, daar denkt iedereen duidelijk anders over. Kom dan niet aan met zo’n opmerking.

@Melanie wrote:

Ik zag hier iemand halvarine op brood zeggen, waarom eigenlijk?

Kinderen in de groei en halva gaan bij mij niet samen, hier boter en gewoon volle melk, volle yoghurt noem maar op.

Wat is de reden om halvarine op brood te geven?




Ja, dat was ik.

Wij eten meestal Blue band Goede start op brood, dat is een soort halvarine. Omdat onze dochter maar zo’n minimaal laagje op haar boterham krijgt, eet ze dat dus gewoon met ons mee. Is gewoon voor een beetje smaak en om het minder droog te maken. Was ook prima volgens de kinderarts. Ik ga geen apart pakje roomboter voor haar kopen, dat is nauwelijks de moeite.

Wel eet ze gewoon volle yoghurt, die eten wij ook. En als we kwark o.i.d. eten is dat ook gewoon volle. Dus haar vetten krijgt ze wel binnen.



Verder was ik net als Mouse benieuwd wat er voor verantwoorde broodbelegsoorten te krijgen zijn. Humus en tartex zal ik eens zoeken/ uitproberen.

@Ikke31 wrote:

@Lune wrote:
Sja sommigen vinden de gezondheid van hun kind belangrijk, raar he :roll:






Wat een vervelende opmerking van je!

Och waarom reageer ik eigenlijk nog, de vraag was idd wat verantwoord broodbeleg is, daar denkt iedereen duidelijk anders over. Kom dan niet aan met zo’n opmerking.


kon wel om der reactie lachen… Echt iets voor haar om dat te zeggen.

@Mouse! wrote:

@Lune wrote:
Sja sommigen vinden de gezondheid van hun kind belangrijk, raar he :roll:


:inlove:




Dus de andere mensen die hun kind smeerkaas of appelstroop geven zijn niet verantwoord :think:





Mijn kind kreeg rond die leeftijd



kaas

leverpastei

vruchtenhagel



Ojee ben ik nu onverantwoord :silenced: