Hey meiden,
Helaas ben ik nog niet zwanger maar vind het wel leuk om er alvast over na te denken hoe ik dit ga brengen naar mijn partner en familie’s.
Ik kijk af en toe al wel eens in winkeltjes maar kan niets leuks vinden behalve “its a boy” of “its a girl”.
Hoe hebben jullie je partner verteld dat je zwanger bent en je familie en hebben jullie misschien nog leuke tips of ideeen voor mij??
Allemaal alvast bedankt! :-*
(p.s weet niet goed of dit topic hier goed staat)
mijn zoon mocht het op school vertellen door een t shirt met erop: ik ben stoer en achterop ik wordt grote broer.
Mijn man heeft om het aan de familie te vertellen op een verjaardag een shirt aangetrokken met daarop aan de voorkant HOERA (waarbij we bij de O een “binnendringend spermacelletje” hadden getekend :oops: )
En achterop stond wij zijn zwanger…
We kregen leuke reacties toen hij van het toilet kwam met zijn trui uit! :mrgreen:
Wij hebben het aan onze ouders verteld d.m.v rompertjes met daarop: Ik ben opa’s trots en oma’s knuffel.
en aan m’n schoonouders de boekjes: Hoe word ik een superoma en hoe word ik een superopa.
de tantes hebben ook allebei een rompertje gekregen met daarop: Ik ben tantes knuffel
Mijn man heb ik meteen de test laten zien. Hij wist ook wel dat ik die zou doen.
Mijn moeder heb ik het verteld door middel van een paar witte sokjes (het was de dag voor moederdag, dus die dacht gewoon vast een cadeautje te krijgen).
Mijn vader gewoon verteld (die is te nuchter voor dat soort dingen), mijn broertje en zusje allebei een kaart namens het kindje.
Verder hebben we gewoon gebeld, de rest woont te ver om het mondeling te zeggen, en tot een verjaardag ofzo wachten wilde ik niet, want dan zouden mijn vrienden/vriendinnen en collega’s het eerder weten dan broers en zussen.
Maar vooral die sokjes waren schattig
Wij hebben een tasje gemaakt, met een paar babyspulletje erin en een gedichtje erbij… dat was een succes.
Mn man was erbij toen ik de test deed, dus voor hem had ik geen ‘vertelmethode’
wij hebben hier mokken in de kast staan. Voor de liefste opa en voor de liefste oma. Tegen die tijd een mooie kaart erbij of als we kunnen wachten een echo, leuk cellofaanpapier en voila een kadó
Een shirtje vind ik ook leuk, maar jammer daarvan dat tegenwoordig iedereen dat wel doet. Als er al een kindje is dan. Nu vind ik het niet meer iets aparts.
wij hebben de opa’s en oma’s een slab gegeven met een kaartje eraan als ik straks geboren ben mag ik dan ook bij jullie komen eten.
haha je moet die gezichten eens zien!!
je kan ook een soort advertentie maken en daarin zetten opa en oma gezocht en dat geven.
Een echo verstoppen tussen de vakantie foto`s :lol: :lol: :lol:
Wij hebben een fotolijstje gegeven met een gedichtje:
Je kunt me nog niet horen
Je kunt me nog niet zien
In … word ik geboren
Mag ik dan in dit lijstje misschien?
En een boekje van Opa en oma Pluis.
bij de eerste…
ik sprong op bed bij mijn partner :mrgreen: dus die was gleijk goed wakker HAHAHA
het was toevallig moederdag dus besloten we het gelijk te vertellen…
ik had al dinge klaar liggen om te geven mocht het zover zijn…
ik had konijntjes gekocht die hun kindje vasthouden als een baby…
die gaven we eerst… toen het kwartje niet viel gaven we een tip: nl dat het een hint was :mrgreen: … toen viel het kwartje ( dat was duidelijk af te lezen aan de gezichten…) dus toverden we de test te voorschijn… :mrgreen:
werkte bij beide oudersetjes :mrgreen: broers en zussen waren er ook bij…dus alle vliegen in een klap.
ook bij deze met moederdag vertelt…maar zonder iets, het was de bedoeling het met vaderdag te gaan vertellen met 12 wk maar ik was zo ziek dat we het maar verklapten…
op mijn werk ook maar vertlet… ben ook uit de roulering geweest en nu op therapeutische basis terug aan het komen…
dus dave hoefde ook geen t-shirtje aan… werk op zijn kdv…
veel plezier met klussen en plannen :thumbup:
vriendlief vertelt door een shirtje met daarop de tekst papa’s kanjer leuk in te pakken en 's avonds te geven ( ik had in de ochtend de test gedaan en hij is altijd eerder weg dan mij ).
Wij willen ook graag nog wat leuks doen voor de toekomstige opa’s en oma’s, maar weet nog niet helemaal wat, dus ik hou dit topic even goed in de gaten :mrgreen:
Wij hebben een foto van de test gemaakt, deze ingelijst samen met het volgende gedichtje:
Hallo opa en oma!
Het is hier donker, het is hier puik
en ik zit lekker warm in mama’s buik
Nu ben ik aan het groter groeien
want ik ben nog maar heel klein
ik vind het leuk dat jullie
mijn opa en oma zullen zijn
Jullie kunnen me nog niet horen
jullie kunnen me nog niet zien
In September word ik geboren.
Veel liefs jullie kleinkind!!!
Ze vonden het erg bijzonder.
@Tammy wrote:
Wij hebben een foto van de test gemaakt, deze ingelijst samen met het volgende gedichtje:
Hallo opa en oma!
Het is hier donker, het is hier puik
en ik zit lekker warm in mama’s buik
Nu ben ik aan het groter groeien
want ik ben nog maar heel klein
ik vind het leuk dat jullie
mijn opa en oma zullen zijn
Jullie kunnen me nog niet horen
jullie kunnen me nog niet zien
In September word ik geboren.
Veel liefs jullie kleinkind!!!
Ze vonden het erg bijzonder.
Wij hadden dit gedicht ook gedaan en aan de andere opa en oma
een boekje gegeven met 101 tips om dingen te doen met je
kleinkinderen. Werd ook leuk ontvangen !
Kijk, dat zijn altijd leuke vragen.
M’n man was er beide keren bij toen ik de plastest deed (nou ja, bij het stukje dat ik uit de wc kwam dan :D). Echt iets om samen te doen en te zien hoe je allebei reageert dan en de uren daarna :inlove:.
Bij de eerste hebben we een kaartje gekocht voor onze moeders met daarop: hartelijk gefeliciteerd met deze bijzondere dag. Zij verbaasd natuurlijk, van ‘oh nee, wat ben ik vergeten?’ en als kadootje voor die bijzondere dag babysokjes. Heel gaaf om het kwartje te zien vallen.
Bij de tweede waren we precies op Kevins verjaardag 12 weken zwanger. Hij had die dag een t-shirt aan met achterop (met textielviltstift zelf netjes gedaan): hiep hiep hoera ik word grote broer. Dat hiep hiep hoera stond groot en de rest kleiner.
Dat leverde veel langzaam vallende kwartjes op… prachtig!
Succes met iets leuks verzinnen dat bij jullie past! :thumbup:
Mijn ouders heb ik het op 4 december verteld doormiddel van chocoladeletters: opa en oma. Ze dachten eerst dat er pap en mam in zouden zitten, maar ze keken even raar op dat er wat anders stond… haha
Mijn schoonmoeder heeft suikerziekte, dus die hebben we maar geen chocoladeletters gegeven, maar een mok met daarop: voor de liefste beppe.
Mijn partner door de telefoon. Ik had een plus test in mijn handen om 8:30 en hij zat op zijn werk … kon echt niet wachten tot ie thuis was. De tweede keer net zo.
Voor onze ouders hadden we beschuit met gemengde muisjes bij de koffie. Dat was al snel duidelijk. Bij nummer twee hebben we het gewoon verteld door de telefoon. We wonen niet in de buurt en we konden het niet meer voor ons houden.
Bedankt voor jullie leuke reactie’s! (meer zijn altijd welkom :mrgreen: )
Zitten een aantal hele leuke idee tussen, die ik zeker ga gebruiken
Nu 11 juni hopen op een positieve test :inlove:
Wij hebben bij de Hema een taart besteld met de eerste echofoto erop en een tekst, die kun je dus zelf bedenken, was een groot succes !! :thumbup: :thumbup:
oohh die taart :inlove: :inlove: :inlove: die vindik echt origineel!!!
dit was onze verassing van iris…bij lucas en thomas wist idereen dat we die dag mochten testen (ivm de medische ahtergrond) toen iris dus kwam was het een echte verassing :inlove:
wij beide ouders een mok gegeven met hoera je wordt opa, of hoera je wordt oma, ze zijn tekoopbij de bekende snoepwinkel… j amin