Gezelschapsspel voor 6 personen

De titel zegt het eigenlijk al, ik ben op zoek naar gezelschapsspellen die je met 6 personen kunt spelen. We hebben hier in huis al diverse spellen (de meiden krijgen eigenlijk de laatste jaren ieder jaar met sinterklaas een spel) maar omdat we meestal samen met mijn ouders spelletjes doen lopen we er nu steeds vaker tegen aan dat er mensen niet mee kunnen doen of samen moeten doen en dat is jammer. De jongste wil nl tegenwoordig ook zelf spelen waar ze eerst dus nog met iemand van ons mee deed is dat nu natuurlijk niet meer leuk.

Ik heb nu dus het spel levensweg gekocht voor 5 december maar ben nog altijd op zoek naar andere leuke spellen voor minimaal 6 personen.

het spel ‘ik hou van holland’…

Triviant!

Kijk eens op 999 games. Daar vind je hele leuke spellen.

@Marloes, is dat een nieuwe versie?

30 seconds!! erg leuk spel(zo veel spelers als je wilt) (misschien voor je kinderen nog net iets te moeilijk).

carcassonne is ook een heel leuk spel (te spelen met 5, uit te breiden tot 6).

Uiteraard kolonisten van catan (basisspel te spelen met 4, uit te breiden tot 6)

inderdaad: rummicub en uno ook

gerda

Kolonisten van Catan, echt een aanrader! Kan je ook altijd nog uitbreidingen bijkopen zodat het altijd leuk blijft.

@fiep klophout wrote:

30 seconds!! erg leuk spel(zo veel spelers als je wilt) (misschien voor je kinderen nog net iets te moeilijk).

Idd, superleuk spel!

Ik heb een goede vriendin van me laatst Ticket to Ride gegeven, en ze was dolenthousiast! Een beetje á la Risk, maar dan leuker (vind ik…)

Verder is bij ons JungleSpeed altijd een hit, wordt juist leuker naarmate je 't met meer speelt, maar je wordt er wel bloedjefanatiek van…

Enne…korte nagels is daarbij wel een must :shifty:

ow en een klein spelletje maar wel heel leuk, en met max 10 te spelen (uit mijn hoofd): take5.

30 seconds is inderdaad leuk, maar kun je niet spelen met jonge jongeren want die weten bepaalde dingen niet :wink:

Ik vind Risk ook nog altijd geweldig…

Doolhof is denk ik met 4?

Hints is ook erg leuk om met meerdere mensen te doen. Al is het geen bordspel.

@fiep klophout wrote:

carcassonne is ook een heel leuk spel (te spelen met 5, uit te breiden tot 6).

Uiteraard kolonisten van catan (basisspel te spelen met 4, uit te breiden tot 6)

Helemaal mee eens :thumbup:

Dobble, spel voor 2-8 personen vanaf 6 jaar. Kun je ook meerdere variaties mee doen. Gaat om snelheid, observatie en reflexen.

De Grote Dalmuti, misschien wat lastig voor jonge kinderen is vanaf 8 jaar, 4-8 spelers.

metro

en fase 10

@marrie wrote:

Ik heb een goede vriendin van me laatst Ticket to Ride gegeven, en ze was dolenthousiast! Een beetje á la Risk, maar dan leuker (vind ik…)

Ticket to Ride is maar tot 5. Met de nieuwste uitbreiding (Asia) is hij wel in 3 teams van 2 spelers te doen.

En idd Kolonisten met uitbreiding tot 6 personen is erg leuk. (evt ook nog met zeevaarders+uitbreiding).

Skip-Bo vind ik ook erg leuk en kan gespeeld worden met 2-6 personen

Sjoelen?

Oke er staan er wel een paar bij waar ik wat mee kan.

@Marloes had ik dat geweten dan was ik vorig jaar op zoek gegaan naar rummikub XP, we hebben het nu al (oudste vorig jaar gekregen met sinterklaas) dus om er nu nog een bij te kopen dat vind ik nu ook weer niet nodig.

Kolonisten hebben we maar ik vind het zelf niet zo leuk.

Monopoly hebben we hier in de junior en euro uitvoering :thumbup:

Phase10, skip bo en Uno hebben we hier ook en zijn helemaal leuk en worden ook vaak gespeeld :thumbup: .

Risk is ook nog een idee en ga eens kijken naar de andere spellen die geopperd worden.