Gezelschapsspel voor 6 personen

Ben even gaan kijken maar 30seconds is nog te moeilijk in ieder geval voor de jongste.

Ticket to ride zou iets kunnen zijn maar is inderdaad maar voor 5 personen.

De ouderwetse Risk schijnt er dus niet meer te zijn, jammer maar misschien via marktplaats nog wel te kopen. Er is wel een nieuwe versie die zal ik in de winkel wel eens gaan bekijken maar daar staat een leeftijd op van 12+ dus waarschijnlijk nog niets voor de jongste.

De kaartspellen die hier genoemd zijn tja we hebben er al een aantal dus ga ik voor nu liever op zoek naar echte bordspellen.

Triviant is ook nog wat moeilijk voor de jongste maar over een paar jaar zeker niet meer dus die ga ik in gedachte houden en natuurlijk kunnen we die in groepjes spelen maar toch…

Ik merk wel dat ik toch nog steeds naar de echt “ouderwetse” spellen neig evt in een nieuw jasje maar wel gewoon leuk zoals we “vroegah” deden hahahaha.

pictionary (als dat nog bestaat)

Triviant heeft zo veel uitbreidingen dat het ook met kinderen makkelijk te spelen is.

Als jullie de gewone versie spelen, zou je voor je jongste de kaartjes kunnen gebruiken van een junior of disney versie :wink:

de grote dalmuthi is leuk idd :mrgreen:

kolonisten in de 6 pers variant :thumbup:

(maar hier voeg ik geen nieuws toe zie ik al :oops: :mrgreen: )

qua kaartspellen zijn ze hier nu helemaal into Beverbende. Bonanza heb ik nog niet met ze geprobeerd, kan zelfs met 7 en themauitbreidingen mogelijk.

even tussendoor: goed te lezen hier dat ticket to ride een succes is, dat had ik nog op het verlanglijstje :mrgreen:

RISK!

Staat voor mij echt met stip bovenaan.

Het duurt meestal wel even voor het spel echt af is gelopen. Toen ik nog thuis woonde begonnen we op zondag en maakten het zonodig op maandagavond af…

Moet er ook wel even bij vermelden dat de oudste hoogbegaafd is en de jongste waarschijnlijk een vorm van dyslectie heeft dus bepaalde spellen zijn ook niet echt leuk om met beide te spelen (en dan vooral niet voor de jongste want ze is waarschijnlijk net zo slim als haar zus maar door het leesprobleem komt dat er nu niet echt uit en ze heeft een anders karakter waardoor een spel dan al snel niet meer zo leuk zal zijn…)

Cluedo is ook niet voor 6 zeker? Daar hoef je niet veel voor te lezen (oei, wel in de juiste hokjes schrijven trouwens).

Scotland Yard vond ik ook altijd zo leuk…

@lydia wrote:

Scotland Yard vond ik ook altijd zo leuk…

vind ik nog steeds leuk :angel: en eigenlijk is het onwijs moeilijk om te spelen, en ook als je bijna 30 bent, nog steeds echt rete spannend

barricade is overigens ook leuk. en met zes (of was het zelfs met 8?) te spelen.

van dit soort topics krijg ik altijd spelletjes-honger.

En het enige wat hier nu ligt is Vier op een rij, stap-op en nijntje memory :wall:

De rest ligt al in dozen bij schoonmoeder en ik moet nog op kamp :?

:mrgreen:

ik heb ticket to ride besteld, direct maar met uitbreiding :shifty: :mrgreen:

even off topic; gaan jullie nu echt verhuizen dan Lydia?

@lydia wrote:

van dit soort topics krijg ik altijd spelletjes-honger.

En het enige wat hier nu ligt is Vier op een rij, stap-op en nijntje memory :wall:

De rest ligt al in dozen bij schoonmoeder en ik moet nog op kamp :?

Hier ook hoor en nu ligt het spel Levensweg dus al ingepakt boven en eigenlijk wil ik het nu al spelen hahaha.

Zaterdag komen mijn ouders weer en ja dan zullen er wel weer spelletjes gedaan worden.

wij hebben vandaag weer nieuwe spellen binnen gekregen… we bestellen af en toe eens wat…

nu onderstaande in een pakket voor maar 38 euro incl verzendkosten!!!

Fjord is een compact en tactisch spel voor 2 personen. Zet boerderijen neer en claim landjes voordat je medespeler dat doet!

In Foodie probeer je zoveel mogelijk lekkernijen naar binnen te werken, zonder meer te eten dan de koning. Luchtig kaartspel voor 3 – 5 spelers.

Gladiator is een tactisch dobbelspel waarbij je de strijd aanbindt met wilde dieren en gladiatorenteams van andere spelers.

In Go West zet je actiekaarten in om je huifkarren naar de juiste gebieden te verplaatsen. Logistiek spel voor 2- 4 spelers.

Le Havre is een pittig planningsspel. Bouw of koop gebouwen en schepen, verzamel goederen en veredel ze. Ondertussen zorg je ook nog voor je werknemers. Ook geschikt om alleen te spelen!

als iemand de link wil waar ik deze heb besteld en als ze er nog zijn, wat het is een op=op aanbieding… stuur maar een pb dan. :wink:

ik zie nu dat die actie tot 13 november loopt, zolang de voorraad strekt.

@Emma wrote:

wij hebben vandaag weer nieuwe spellen binnen gekregen… we bestellen af en toe eens wat…

nu onderstaande in een pakket voor maar 38 euro incl verzendkosten!!!

Fjord is een compact en tactisch spel voor 2 personen. Zet boerderijen neer en claim landjes voordat je medespeler dat doet!

In Foodie probeer je zoveel mogelijk lekkernijen naar binnen te werken, zonder meer te eten dan de koning. Luchtig kaartspel voor 3 – 5 spelers.

Gladiator is een tactisch dobbelspel waarbij je de strijd aanbindt met wilde dieren en gladiatorenteams van andere spelers.

In Go West zet je actiekaarten in om je huifkarren naar de juiste gebieden te verplaatsen. Logistiek spel voor 2- 4 spelers.

Le Havre is een pittig planningsspel. Bouw of koop gebouwen en schepen, verzamel goederen en veredel ze. Ondertussen zorg je ook nog voor je werknemers. Ook geschikt om alleen te spelen!

als iemand de link wil waar ik deze heb besteld en als ze er nog zijn, wat het is een op=op aanbieding… stuur maar een pb dan. :wink:

Ik kreeg de mail ook, maar merk, na 10 jaar fanatiek spellen spelen op spellenavonden dat ik toch wel wat kritischer geworden ben en heel weloverwogen spellen aanschaf. Ik heb deze aanbieding dan ook aan me voorbij laten gaan.

Wij hebben een versie van rummikub voor zes personen. Monopoly is ook voor zes personen.

@ Kwakje, ik heb hem gekregen toen wij gingen samenwonen, zo’n dertien jaar geleden. :smiley: Het is de rummykub xp versie.

Als je er op googelt kom je hem wel tegen.