zo… ik zoek dus een leuk gezelschapsspel die aan tafel gespeeld kan worden. Knappe koppen ken ik wel, maar zoek een ander, leuk, orgineel en niet eindeloos durend spel.
zelf ken ik dokter bibber hersenoperatie, wat een goede klapper is maar die is alleen nog maar op marktplaats te koop, en aangezien ik dat niet meer aandurf door meerdere malen kapot spul te krijgen, hierbij de vraag wat nog meer leuk is.
Is de gewone dokter bibber ook leuk? of is dat alleen maar gewoon funny en niet meer? dus… is dat ook leuk om samen te spelen… en welk spel is er nog meer eenvoudig, kort en leuk?
Lastig dat je vaak niet weet hoe precies het spel gaat, als je met de doos in de winkel staat. Ik heb nog tot donderdag… dan ga ik op jacht naar de cadeaus…
Dus… tips… graaaag…
Wij zijn hier gek op de Junior versies van Rummikub, Triominos, Stratego en Scrabble. Ook mens erger je niet doet het goed. Misschien niet echt origineel, maar wel leuk.
En ik kocht ze allemaal via MP. Heb voor geen enkel spel meer dan een tientje betaald en ze zijn allemaal picobello in orde. Wel zelf opgehaald…
Die lukken voor een vier jarige ookal?? Die junior versies??
Even denken wat hier allemaal in de kast staat: Kinderen van Catan, Halli Galli junior. Shaun het schaap keutelalarm vinden ze hier allebei hilarisch.
Hier was toch laatst al een topic over? Even zoeken voor je…Gevonden!
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=103679
onze kleuter heeft schuifmemo gekregen voor zijn vierde verjaardag, van Jumbo. valt erg in de smaak :thumbup:
net even uitdagender dan gewone memo. het is een klein doosje en een spelletjes duurt 10-15 min.
Mens erger je niet en memory zijn hier favoriet.
Hans en grietje spel ‘knibbel knabbel knuisje’
Uno, familie poen.
Wij hebben net ‘vallende aapjes’ gekocht. Vanmiddag voor het eerst gedaan en de kinderen vinden het enorm leuk. Het is een niet al te lang spel.
Geen gezelschapspel, maar hier een hele grote hit: UNO junior!
Simpelere spelregels, iets kleinere kaarten en met leuke dieren plaatjes erop.
Absoluut een aanrader!
Vallende Aapjes is ook erg populair hier, net als Jakkiebak Kippenkak :thumbup:
(we worden bij JK alleen elke keer verschrikkelijk door onze dochter van tafel gespeeld :shifty:)
@konijn wrote:
Die lukken voor een vier jarige ookal?? Die junior versies??
Ja gaat redelijk goed. Scrabble is de moeilijkste. Rummikub gaat zonder echte problemen. Mens erger je niet (kinderuitvoering, maar dat maakt erg weinig verschil) is momenteel echt 2 vingers in de neus. Stratego nog niet vaak gespeeld maar gaat ook goed.
L heeft volgens mij toen hij 4 werd ganzenborden gekregen voor zijn verjaardag. Vond hij erg leuk. Ze moet natuurlijk wel kunnen tellen, maar dat leren ze meestal vrij snel.
Koetje Boe is erg leuk!
krokoloco. is leuk.
en mens erger je niet blijft gewoon leuk.
Het kaartspel pesten doen we ook wel.
hier vooral
mens erger je niet sesamstraat editie
stef de stuntpiloot
domino
Jaaahh, Jakkie Bah Kippenkap is leuk :thumbup: :thumbup:
kent iemand hier ook het dassenspel van 999?
Oke… had ook nu eens bi een andere speelgoedwinkel voor de spellen gestaan. NOg het andere topic doorspitten… sorry mods, die zoekfunctie is weg… vandaar… andes had ik van tevoren even gekeken.
heb nu op marktplaats een bod staan op vijf spellen, waaronder kolonisten junior, monopoly junior en triominos junior, twister en nog eentje… ben benieuwd.
Tellen lukt haar wel, dus mens erger je niet en ganzebord wordt hier al uit den treure gespeeld.
Even een greep uit onze spellen kast (die allemaal prima te spelen zijn met onze 4-jarige,maar ook samen met onze 6-jarige).
Ganzenborden, gebruiken wel voorwerpen en stenen om aan te duiden hoeveel beurten iemand over moet slaan als ze op een beurten-overslaan vakje komen.
Het mooie van dit spel is dat er puur geluk bij komt kijken. Iedereen kan winnen.
Cars Monopoly! Nu vinden meisjes Cars misschien minder,maar er zijn diverse versies van dit spel. Monopoly Kermis, Monopoly Junior met pin-automaat. Junior ken ik niet,maar dat gaat hier wel de volgende worden.
De Cars versie vond ik wat prijzig,maar echt, ze kunnen het zo snel! Simpel tellen, simpel afrekenen. Als wij een snel spel willen,dan beginnen we met 13 M. (geldbriefjes) en als we langer willen spelen starten we met 15. Met 13 is het spel soms erg snel afgelopen. Als we het straks echt minder gaan vinden,dan maken we zelf hypotheek en ruil-regels,maar dat is nu nog niet nodig.
De Toren van Pisa! Simpel en leuk.
Twister.
In de winkel kon ik er zo nog wat vinden.
Hebben ook Pim Pam Pet. Als je het soepel speelt, lukt dat ook wel.
Tikkertje met Kikker!
Wij spelen regelmatig;
De kinderen van Catan, Carcassone junior, Mens erger je niet, Halli Galli junior. Stratego Junior, valkuil, vier op een rij, scrabble junior, rummikub junior, triomino, het grote disneyspel (van het AD), jenga, ganzenbord, wie is het?, yathzee, bingo.