Gewoon...

Ik weet niet wat ik met dit bericht wil. Misschien gewoon wat herkenning van anderen die me zeggen dat het goed gaat komen :wink: en even m’n verhaal kwijt…

Het klinkt zo dramatisch maar ik heb nu in 7 maanden tijd nog maar 1 week goed geslapen (toen sliep ze ineens door maar het was ook ineens weer over). Ik heb soms het gevoel al 7 maanden lang in regeldagen te zitten vanwege de frequentie van de voedingen.

Ons meisje heeft ontzettend geclusterd en kwam vaak voor voedingen. Overdag soms zelfs om de 1,5 uur. Spaans benauwd was ik of mijn productie het wel aankon. Maar ze kreeg er altijd wel wat uit. Nu zit er wel wat meer tijd tussen gelukkig maar ik denk nu nog wel 8 voedingen te geven.

Iedere regelmoment (10 dagen 3 weken 3 maanden etc.) heb ik wel beleefd voor mijn gevoel. Op een gegeven moment kwam ze netjes 1x per nacht. Maar nu ze ouder wordt komt ze dus vaker en vaker…

Mijn omgeving heeft gezegd “Wacht maar als ze 3 maanden is dan wordt het beter”… hier niet van toepassing hoor.

Ze hebben gezegd “Wacht maar als ze straks bijvoeding krijgt dan gaat het beter” hier niet van toepassing… sindsdien komt ze 2x per nacht.

Op het CB moet ik ook vooral bijvoeding geven want dan vallen die nachtvoedingen wel weg… niet van toepassing hoor.

Sinds ze 6 maanden is komt ze 2x per nacht. En dan vaak in de avond ook nog zeker 1x (maar vanavond al 2x). En ze drinkt ook echt goed hoor. Want als ze de borst niet wil dan wil ze die niet dan duwt ze zichzelf weg.

Waar ik voorheen nog in de ochtend 1 borst kon kolven, dat is nu geen optie. Ze heeft die borst nodig voor de ochtend… daar gaat m’n voorraad…

Nu is ze dus 7 maanden en ik doe de bv met liefde maar ergens hoop ik zo dat er een moment komt dat ook zij door gaat slapen, of anders maar 1x komt in de nacht.

Ik durf gewoon niet meer te hopen dat het beter wordt.

Ze is wel een erg druk beweeglijk kind, ook in bed dus ik kan het wel verklaren dat ze vaak komt en ook in de nacht.

Ook clustert ze nog een uurtje in de avond en oh weer als ik te vroeg ontkoppel dan is ze hysterisch.

Mijn moeder blijft maar zeggen " meid het is genoeg geweest joh". Zich continu vergeten dat ons meisje geen fles wil bij ons dus ik kan haar alleen de borst aanbieden. En ik wil haar ook niets anders aanbieden. Ik geniet van het bv geven ook al kost het me energie. Alsof de fles een oplossing biedt…

Ik wilde het gewoon even kwijt… en hoop dat er iemand het herkent en me vertelt dat het goed gaat komen dat ons meisje ook echt door gaat slapen :slight_smile:

Bedankt voor het lezen :-*

ach lieverd ik kan keer niet helpen maar begrijp heel goed dat dit echt niet

leuk is :hug:

en ik wil zeggen dat ik het super knap vind hoe je het doet :thumbup:

Nikki sliep al door vanaf 5 dagen dus dit is voor mij ook even wennen vannacht om

half 1 was ik zelfs in slaap gevallen met lizz aan de borst

en gelukkig wil lizz nu al een fles dus als ze meer dan 1 x komt als ik weer

moet werken stop ik wat daar is mijn werk te zwaar voor

lizz doet nu ook ineens gek ze wil maar 1 borst en dan niet meer maar heeft

dan maar 10 min gedronken als ik dan de luier verschoon is ze klaar wakker en wil ze niet

slapen en ook niet meer drinken dus verschoon ik dr luier nu maar ervoor zodat

ze na de 1e borst slapend in dr bedje gaat helaas komt ze nu wel om 2 uur

doordat ze maar 1x drinkt

genoeg over mij dit is jou topic

ik hoop dat er mensen reageren die jou gerust kunnen stellen en het komt

ook goed jou meisje gaat doorslapen maar wanneer dat weet ik helaas niet

dikke :hug: en :-* voor jou

Helpt het als ik zeg dat Nika ruim een maand ouder is en ik met hetzelfde zit? :hug:

Nika drinkt overdag om de 4 uur zo’n beetje, als ik wil kan ik er zelfs 5 of 6 uur tussen laten… Maar vanaf 19u wil ze daarna om 22u,(soms nog een x om 1u), 5u… :zzz:

Ik heb laatst al eens geprobeerd om overdag om de 3 uur te voeden in de hoop dagt ze dan 's avonds door zou tukken, maar dan zit ze me echt aan te kijken van: Wat dóe je, alweer die borst?? (grinnik…)

En ik doe het net als jij met liefde, en kan ook niet echt anders want ook Nika weigert nog steeds pertinent de fles. Ze drinkt nu overdag als ik werk haar bv met pap uit een bekertje, dat gaat wel supergoed! Maar 's avonds/'s nachts met bekertjes en papjes klooien zie ik ook niet zitten!

Op zich ben ik heel makkelijk en schakel ik 's nachts heel makkelijk tussen "even"voeden en weer gaan slapen, maar ik heb nu sinds een maand ook een wakkere Lenn ELKE NACHT. En niet alleen wakker, maar ook dirftbuien, gillen enz enz. Inmiddels ben ik aan een behoorlijk slaaptekort. Zelfs zo erg dat ik laatst een keer niet wakker werd toen Nika klaar was met drinken (wat ALTIJD gebeurt) waardoor ze uit mijn bed gevallen is omdat ze omrolde :cry:

Dus ja, geen remedie, maar wel herkenning :-*

Nou medestanders is ook fijn hoor! En Affie ik heb jouw strijd met Nika ook gevolgd in je topic en idd die maakt het je ook niet makkelijk. Ben je al met bijvoeden begonnen en hoe gaat dat? Merk je daar nog verschil in?

En Bianca gewoon lief dat je reageert! Jij hebt het met Lizz ook niet makkelijk…

Ik word soms gewoon ook zo moe van die goed bedoelde adviezen en die scheve gezichten als ik zeg “Nee ze slaapt nog niet door”.

De verhalen van kindjes die niet doorslapen dat hoor je niet zo vaak in je omgeving. Alsof dat een schande is ofzo.

Toen ze nog wat kleiner was gingen we rond 19:00 naar boven voor badje en voeden. Ik was dan rond 20:30 klaar. Ze kwam dan 1x in de nacht (dat werd ook steeds meer richting de ochtend). Nu is ze om 17:00/17:30 gewoon moe en op. Flink in de ogen te wrijven. Dus gaan we dan naar boven en ben ik rond 18:30/19:00 weer beneden.

Gisteravond was het 18:30 op bed (voeden begon om 17:30), 20:30 werd ze wakker, flink de ogen te wrijven en oerkreten zoals ik het noem (het lijkt bijna alsof ze mama roept hihi). Ik ga dan naar boven, leg haar aan op bed en met 15 min. ligt ze er weer in. Maar toen kwam ze om 22:30 weer en om 0:30 ook weer. Daarna kwam ze om 3:15 en toen om 6:45 dus daarna ging het wel redelijk.

Ik probeer gewoon te begrijpen waarom ze nu vaker in de avond en nacht komt.

Ze krijgt een beetje bijvoeding. Beetje fruit, beetje groente, liga of soepstengeltje. En soms een beetje pap. Maar van alles ook maar een beetje want ze vindt haar omgeving nog altijd interessanter. En ik weet het is bijvoeden dus het hoeft ook niet veel te zijn :slight_smile:

Om even eergisteren en gisteren te nemen…

18:00 borst

21:00 borst

0:30 borst

3:00 borst

6:00 borst

8:00 borst

10:00 eruit en een broodkorst gegeven terwijl ikzelf een broodje eet.

10:45 een beetje pap

11:15 is ze moe en gaan we naar boven. Daar krijgt ze dan de borst.

13:00 werd ze wakker dus na even wakker te worden kreeg ze fruit

14:15 weer naar bed dus de borst weer

15:30 wakker

15:45 groente

16:45 soepstengeltje

17:30 borst

20:30 borst

22:30 borst

0:30 borst

Tussendoor bied ik de borst ook nog aan en soms drinkt ze, soms niet. Soms drinkt ze een paar slokken, soms hangt ze er wat langer aan. Maar dat onthoud ik eigenlijk niet meer want de ene dag hangt ze er weet ik hoe vaak aan en de andere keer iets minder.

Toen ze jonger was wilde ze overdag iedere 2 uur de borst en de nacht dan maar 1x…

Nu ik het zo zie vraag ik me af… kan het zijn dat ze overdag gewoon te druk is met alles om haar heen dat ze daarom niet wil drinken en dit dus in de nacht inhaalt? Ze duwt zich echt van me af namelijk. Ze wil wel drinken maar zodra ze aanhapt is het omdraaien omdat ze dan weer iets hoort of omdat ze om zich heen wil kijken.

Ook was voorheen “mmmmmmmmm” haar hongersignaal maar dat doet ze nu al 2 dagen lang heel vaak overdag. Ik bied dan uiteraard de borst aan maar die wil ze niet altijd. Dus of dat dan honger is dat weet ik dan op een gegeven moment ook niet meer.

Ik wil het vooral proberen te begrijpen…

Het zou best kunnen hoor, dat ze het 'snachts een beetje inhaalt.

Het is idd wel vaak, maar ik vind haar ook jong om bijv een flesje water aan te gaan bieden. Als ze zeg 1+ zou zijn vind ik dat voor de nachtvoedingen wel oke.

Overigens vind ik van 22u tot 5u slapen wel doorslapen hoor!

Mijn jongste is even oud, ook 7 maanden. Hier gaat het echter al wel goed sinds de bijvoeding. misschien helpt het om weer te geven hoe de dag hier ongeveer verloopt?

7.00 borst

10.00 fruithap, 1,5 stuks fruit dus dat is al een goede portie (150ml)

12.00 half broodje zonder korst, met boter en jam/smeerkaas

12.30 borst

15.30 borst

17.30 warme hap, half potje of 4 goede eetlepels (al gemixt dus, groente, aardappels/pasta/rijst en vlees)

Daarna pap (bambix vanaf 6 maanden of melkpap appel/peer) ongeveer 100 ml.

19.00 naar bed

22.00 maak ik hem wakker voor de borst

's nachts moet ik er vaak nog wel 1 of 2x uit en dan geef ik hem zijn speen. Als dat niet wil snel een drupje tussikind (vsm hoestdrank) erbij, dat werkt meestal wel. En als het dan nóg niet wil voedt ik hem. Maar meestal komt hij tussen 6.00 en 7.00 uur :slight_smile:

sterkte!

jeetje meid wat zwaar. Ik vond juist tussen de 6 & 8 maanden het zwaarst met bv. Toen ging mijn meisje ook zo veel vragen (nou ja, 's nachts dan). Ik heb achteraf het idee gehad dat ze gewoon zo veel voeding nodig had op dat moment. Met 6/7 maanden hebben ze zoveel meer nodig als wanneer ze 3 maanden zijn. Maar uit bijvoeding halen ze lang nog niet voldoende. die paar hapjes. Tot ze echt veel ging eten, toen werd de bv ook in ene weer een stuk minder (zit nu op 2-5x per dag). Ik hoop dat het bij jou ook snel minder gaat worden. Zulke nachten breken je op he :hug:

Nika is ook overdag totaaal niet geinteresseerd in de borst. Ze wil wel drinken (trekt aan mn shirt, duikt tussen mn borsten enz :mrgreen: ) maar idd, als er maar wát gebeurt draait ze zich om. Ik vang dat nu op door haar liggend met haar rug tegen de rugleuning vd bank te voeden. Zo kan ze in ieder geval niet omdraaien, hooguit proberen over me heen te kijken :mrgreen: of als hub thuis is voed ik haar boven op bed.

Bijvoeding gaat vanaf dag 1 super, tot nu toe lust ze haast alles en eet ze ook gewoon goede hoeveelheden.

Ons “schema” is:

7.00 pap, meestal tussen de 100 en 150cc

9.30 fruit en dan probeer ik wat slokjes thee ofzo, maar het blijft echt bij enkele slokjes

10.00-11.30 slapen (ongeveer)

11.30 BV

12.00 1/2 - 1 broodje

15.00 crackertje + BV

15.30 - 17.00 slapen

17.00 warm eten

19.00 BV en dan naar bed voor de nacht

22.00 BV

(1.00 BV, is wisselend, deze slaat ze soms dágen over, maar sinds een tijdje weer vaste prik!)

5.00 BV

@Mell wrote:

jeetje meid wat zwaar. Ik vond juist tussen de 6 & 8 maanden het zwaarst met bv. :

Dat is heir ook herkenbaar! Al begon Arielle pas echt bijvoeding te eten met 1+. Maar toch was het tussen 6 en 9 maand het zwaarst… ook met nachtvoedingen.

Hier gaan we er nog steeds 2x per nacht uit, maar dat zal ws met d’r leverziekte te maken hebben. Overigens krijgt ze nu een fles medische-KV, mijn BV is ‘opgedroogd’ door de zwangerschapshormonen. Maar alsnog zijn de nachtvoedingen niet minder als met de BV…

Even een korte reactie, later vandaag meer…

Maar het doet me deugd (is dat het juiste woord) om te lezen dat er meer waren die juist deze periode het zwaarst vonden.

Thanks meiden!

ik wil even tegen jullie allemaal zeggen dat ik daar respect voor heb :clap:

ik weet niet of ik dat zou kunnen mijn baan in de zorg is te zwaar om

snachts nog zo vaak te moeten voeden

Hier hielp het om Aukje op haar eigen kamer te leggen. We hielden elkaar wakker :wall: en als ze dan toch wakker was, wilde ze drinken ook :?

Sinds ze op haar eigen kamer ligt (naast de onze, met de deuren open) slaapt ze door. Blijkbaar was niet elk hongersignaaltje echt een teken dat ze honger had.

Met 7 maanden ging ze over op de fles en gelukkig geen veranderingen in dit ritme.

Ik heb respet voor je meid! :hug: :-*

@ Lune: al zou ik al een flesje water willen geven, ze accepteert geen fles :slight_smile: en een tuitbeker daar is ze nog niet aantoe heb ik het idee. Geen idee ook hoe ik daar het drinken uit aan haar moet leren.

@ WoLa: het lijkt erop dat jouw kindje meer bijvoeding eet. Hoelang doe jij erover om bijvoorbeeld dat fruit te geven en dat broodje? Ik vind dit erg lastig omdat ze de hele tijd beweegt, haar hoofd wegdraait, de lepel wil vastgrijpen . En accepteert jouw zoontje wel de fles?

@ Mell: ik had mijn hoop ook gevestigd op de bijvoeding maar daar moet je toch een lange adem voor hebben. Dus het wil hier nog niet zo. En ik snap heel goed dat ze meer nodig heeft. Maar met 3 maanden had ik nog 12 voedingen per dag :slight_smile: dus ze is altijd al een kind geweest dat vaak komt. Ze is ook erg beweeglijk. Ook al vanaf het moment dat ze geboren is.

@ Affie: ik heb het geprobeerd te voeden zoals jij maar zelfs dat mocht niet baten haha. Ik probeer nu boven te voeden maar ook daar ziet ze altijd wel wat. Of ze laat ineens de borst las en draait op haar rug om vervolgens naar haar buik te willen rollen.

En de pap hoelang doe jij daar over? En wil Nika dan ook de hele tijd grijpen naar de lepel?

Watvoor crackertje geef jij haar?

@ Matsjo: Madelief ligt al vanaf dat ze een paar weken is op haar eigen kamertje :slight_smile: dus helaas is dat het ook niet. We lief dat je meeneemt en super dat Aukje wel lekker doorslaapt joh!

@ Bianca: Lizz gaat vast straks ook lekker doorslapen joh! En anders kun je nog de fles geven want die accepteert ze toch wel?

Er leek even een positieve verandering op komt maar helaas was dat maar 1 dag. Ach heb 1 avond en nacht kunnen genieten van een voeding minder.

Ik heb gisteravond eens een keer gewacht (3 min. ofzo…) maar ze begon alleen maar harder te schreeuwen. En ze drinkt ook echt goed als ik haar in de avonden en nachten aanleg. Ik hoor het binnen klokken. Ze kan de tsr amper aan :slight_smile:

Nou dacht mijn moeder dat ze het misschien koud kan hebben. Ze slaapt op haar kamertje in een winterzak van de hema maar de mouwen er nog af geritst. Pyama eronder, romper lange mouwen, sokken en dan het luchtluik van haar raam dicht. En dan is het er 20-21 graden (krijg het er ook niet koeler). Dus ik kan het me haast niet voorstellen. Misschien dat ze wel de geborgenheid mist van een dekentje maar ze draait alle kanten op in bed en ben bang dat ze dan onder het dekentje komt. En met slaapzak is dat toch te warm. Maar als ik dat achterwege laat en ze komt boven de deken dan wordt ze zeker wakker van de kou.

Verder zat ik te denken… zal ze misschien een beetje wakker worden en ineens merken dat het wel erg donker is en dat eng vindt? Hebben kindjes van 7 maanden dat besef al? Mijn man denkt niet dat dat het is maar ja misschien herkennen jullie het?

Mijn moeder had iemand gesproken (notabene een vpk van het cb) en die gaf aan gewoon niet meer de borst te moeten geven maar haar laten huilen en dan leert ze het wel af… :roll:

Ik zie trouwens in jullie voedingsschema’s dat jullie er best wel vroeg uit zijn… ik probeer juist vanwege die nachtvoedingen lang op bed te liggen, zou het beter zijn om bijvoorbeeld er vroeger uit te gaan en dan pap te geven?

Kijk het is zoals het is hoor, ik leg me er wel bij neer maar ja als er iets is wat helpt om haar langer te laten slapen in de nacht…

:-*

Nika drinkt pap uit een aventbekertje :smiley: Gewoon aan dr mond zetten en ze doet de rest zelf! Als ze er genoeg van heeft en er is over dan probeer ik nog met een lepeltje. Ze probeert de lepel wel te pakken maar daar vlieg ik omheen of ik pak haar handje vast…

Tijdens het voeden wegdraaien naar de buik betekent hier meestal een dwars boertje!!

En ik geef een soepstengeltje of cracotte… vindt ze allebei heerlijk om op te knabbelen. Ook zonder tandjes kreeg ze dat al weg :mrgreen:

Oh Affie wat goed zeg dat ze dat kan! Kon ze dat direct al?

Hoe ziet dat bekertje er dan uit?

En hoe vloeibaar of dik is de pap dan?

Ik zit met “het probleem” dat Madelief na het badje/wassen/etc. ala minute aan de borst wil. Als ik de slaapzak aandoe begint ze al te huilen om de borst. Daarom lukt de fles vaak ook niet omdat ze dan te hongerig en moe is om die te accepteren.

En gewoon een cracotte dus? Ik ga dat ook eens halen, weer eens wat anders :slight_smile:

Ja na een paar x oefenen ging uit een bekertje eigenlijk hartstikke goed! De pap is dan vladikte zeg maar, anders stroomt het er zo langs hihi… Gewoon uit zo’n Avent VIA bekertje waar men vaak bv in bewaart… Die kun je een beetje vormen naar de kleine bekkies hihi

Ik zou dat gewoon overdag of 's ochtends aanbieden hoor, of vroeg in de avond en dan na het badje nog een “toetje” aan de borst :slight_smile:

En ja cracotte gewoon, of die goedkopere versie uit de aldi :wink: en dan door de lengte breken, dat houdt het lekkerst vast :mrgreen:

Welke pap gebruik jij dan?

Die bekertjes heb ik wel :slight_smile:

Ze heeft in de ochtend dan biscuitpap dus ga dat morgen eens proberen.

Het zou me niks verbazen als ze dat nog leuk vindt ook :smiley:

Bedankt voor je tips en adviezen!

Ik merk trouwens wel een verschil in mijn productie. Mijn borsten zijn nu in de avond en nacht voller dan overdag. Omgekeerde wereld lijkt het wel. Terwijl ik voorheen in de avond echt slappe hap had.

Ja dan is t ritme idd omgedraaid!

Ik gebruik Biobim pap dat mengt goed met bv, de rest bindt niet!

Nou Affie ik wil je echt heeeeeeel erg bedanken voor deze tip! Gisteravond geprobeerd en ze heeft 40cc zo opgeslurpt hihi. Vandaag had ze geen zin meer om wortelhapje te eten dus mocht ze ook weer even slurpen. Geweldig vindt ze het!

Verder gaat het nog steeds hetzelfde :slight_smile: Ach aangezien de borst steeds minder interessant wordt (en daar heb ik veel moeite mee…) geniet ik nog maar even van de momenten dat ze wel de borst wil.

Echt van een kind dat om de 2,5 uur aan de borst hing naar een kindje dat overdag er misschien nog maar 3 a 4 keer aan wil vind ik het echt heel erg verdrietig. Kleine baby meisjes worden groot en zo ook ons meisje… Maar ja het is zoals het is hè…