T.ara luisterd op dit moment nergens naar.
als ze bijv moet komen, dan blijft ze gewoon staan kijken en komt gewoonweg niet.
als ze naar bed gaat en ze moet de slaapzak aan, blijft ze gewoon eigenwijs op haar buik liggen en luisterd niet.
wie heeft er tips, want ik begin met dingen te dreigen zoals: als je niet luistert ga je naar de gang etc…daar houd ik neit van en het helpt ook niet.
Dreigen helpt ook niet…je moet waarmaken wat je zegt. Als je bv zegt als je nu niet komt ga je even op de gang, want het is niet netjes om niet te luisteren. Als ze dan binnen een door jou gekozen aantel tellen er niet is (bij ons is dat 3) dan zet je haar op de gan (of een ander time out plek).
Time out heeft hier wonderen verricht. Oke ze proberen je uit, maar als je consequent bent met waarschuwen en dan ook actie ondernemen zal het snel een heel eind gedaan zijn.
Het slaapkamer geval wat je noemt zou ik zeggen dat ze moet luisteren, luisterd ze niet, geen verhaaltje of iets dergelijks, aanlopen zonder de strijd aan te gaan, haar pas haar slaapzak aandoen als ze rustig is en niet tegen werkt. De eerste nachten zal het lang duren voordat ze haar slaapzak aan laat doen, maar uiteindelijk zal het naar mijn idee moeten helpen.
Hier heel wat probleempjes gehad, maar alles viel op te lossen met consequent zijn en duidelijk uitleggen wat de bedoelingen zijn.
Sterkte
Hier ook een time-out… of zelf even weggaan en voor jezelf een time-out helpt ook 8) Een paar dagen geleden: een strijd voor haar onderbroekje aan te doen… ik uit de badkamer en deur toe. 2 min gewacht… toen ik terug binnenkwam had ze plots het onderbroekje aan 8) . Dan zeg ik er voor de rest niks meer van…
Goh, hoe herkenbaar :roll: :evil:
En echt hoor, het bloed onder mijn nagels vandaan :wall:
Ook hier merk ik dat ik geneigd ben om te gaan ‘dreigen’…ik ga ook die time out eens uit proberen!
Hier helpt dreigen wel.
Maar wel omdat hij weet, dat wat ik zeg, gebeurt dan ook.
'Als je nu niet luistert, dan lees ik ook niet voor straks."
Nadat hij dus zag, dat ik dat echt niet deed, hielp t.
herkenbaar… hier zegt sophie gewoon: mama ik luister niet.
Tja, voro haar is dat momenteel een "spelletje"aangezien hoho (van kaylan) ook niet luisterde.
Hier werkt het het beste om dat te zeggen: nee, sophie luistert niet, maar dan hoef mama ook niet naar sophie te luisteren he? en ineens is het dan: ow mama, sophie luistert wel!
dus geen echte tip, maar hier werkt het perfect.
succes ermee!
Waarom luistert ze niet? Ik zou daar eerst eens naar kijken eigenlijk. Hier ook periodes/dagen dat hij erg de strijd aan gaat met me, en ik kan vrijwel elke keer een aanleiding vinden, mits ik goed kijk.
Dreigen helpt hier niet: dan is het maar geen boekje, so what? :roll:
Stoppen met dreigen en doen wat je zegt!!
dat proberen we maar is erg moeilijk.
met name mn man heeft er meoite mee.
@Vicky S wrote:
Dreigen helpt hier niet: dan is het maar geen boekje, so what? :roll:
Anne liep op een gegeven moment zelf naar de gang alszijnde dat het haar niet boeide. We hebben volgehouden, ook als ze deed alsof het haar niet interesseerde. Uiteindelijk is ze toch bijgedraaid. Het doen alsof het hun niet boeit is ook een leuke manier om onder een bapaalde sanctie uit te komen die hun niet zint. Kinderen zijn slimmer dan we vaak denken
@knollie1 wrote:
dat proberen we maar is erg moeilijk.
met name mn man heeft er meoite mee.
Je moet hem dan maar eens vragen of hij liever ene kind heeft dat de rest van zn leven niet luisterd en vervelend is, of dat hij liever heeft dat jullie nu consequent zijn en daar dalijk de vruchten van kunnen plukken?
Ik merk dat ik steeds vaker ga schreeuwen… :roll:
En dat helpt ook niet, maar het is puur uit onmacht!
Hier ook (althans, dat proberen we zo consequent mogelijk te hanteren), 1x waarschuwen en dan op de gang op de mat!
Ik ben consequent als ik dreig, maar ik dreig niet wat het doet haar echt niks 8)
time-out helpt beter bij haar
hier erg weinig de time-out. Vaak doen we het dan met de kietelstraf… of pop oid… krijgt opeens de aandacht van mama! reken maar dat kleine juul dan gauw komt!
TIme-out is alleen in de gevallen van: ik gooi expres koffie om, of ik geef mama een kopstoot omdat ik aandacht wil. Met opruimen of een slaapzak aandoen en dan de time-out… denk dat ze dan beter opde gang kan blijven zitten.
@konijn wrote:
hier erg weinig de time-out. Vaak doen we het dan met de kietelstraf… of pop oid… krijgt opeens de aandacht van mama! reken maar dat kleine juul dan gauw komt!
TIme-out is alleen in de gevallen van: ik gooi expres koffie om, of ik geef mama een kopstoot omdat ik aandacht wil. Met opruimen of een slaapzak aandoen en dan de time-out… denk dat ze dan beter opde gang kan blijven zitten.
Op de gang zitten is hier time out, dus begrijp je niet zo goed denk ik…afleiden is ook goed, maar aandacht geven op negatief gedrag is aandacht en dat kan voor een kind al ‘leuk’ werken. Dus hier kreeg ze geen aandacht in zulk soort situaties, dus zoals ik al zei met slaapzak, weglopen en pas aandoen als er rust is (wel eerst uitleggen wat je gaat doen)…bij niet luisteren ben ik ook een paar keer gewoon gaan doen wat ik van plan was of ze wordt gewaarschuwd en gaat de gang op , dus time out, als ze niet luisterd. Ik moet zeggen dat dit wel allemaal al lang geleden is, Anne weet nu wel hoe een haas hupt hierzo.
oooww zo herkenbaar
hier ook niet luisteren
tegen antwoorden geven
me gewoon recht inm e gezicht uitlachen
hier ook vaak uit onmacht begin ik met schreeuwen maar ik lees mee voor de gouden tip
want hoe consequent ik ook ben ze luiisterd echt niet
zal misschien een fase zijn???
Al de 2de avond geen boekje gelezen (slaan, stampen terwijl ik haar afdroog, …) Is niks hoor, dan geen boekje, mama
@Vicky S wrote:
Al de 2de avond geen boekje gelezen (slaan, stampen terwijl ik haar afdroog, …) Is niks hoor, dan geen boekje, mama
Waarom slaat ze terwijl je haar afdroogt? Vindt ze dat naar/vervelend? Wil ze dat graag zelf doen? Is ze boos omdat ze weet dat ze erna naar bed moet? Ik zou echt proberen uit te zoeken wat de oorzaak is van zulk gedrag ipv klakkeloos sancties toepassen.
Ik denk: uitdaging :think:
Soms wil ze het zelf doen, de laatste dagen absoluut niet
En doe dit echt niet klakkeloos hoor, ik moet iets doen. Slaan is absoluut iets dat echt niet kan, vind ik.