gewoon niet luisteren

Ik merk het ook aan Lianne als ze een dag heeft gehad waarin ze weinig dr energie kwijt kan dat ze erg vervelend doet bij het naar bed gaan ritueel.

Dan doe ik op de momenten dat ze irritant doet juist extra gek… en dan is het klaar :mrgreen:

@Vicky S wrote:

Ik denk: uitdaging :think:

Soms wil ze het zelf doen, de laatste dagen absoluut niet

En doe dit echt niet klakkeloos hoor, ik moet iets doen. Slaan is absoluut iets dat echt niet kan, vind ik.




Dat laatste ben ik met je eens. Máár, ik ben van mening dat onze kinderen ons alles vertellen door hun gedrag, ik heb nooit zonder reden een pestbui en dat geloof ik dus van een kind van 2 ook niet. Dat houdt niet in dat alles maar geoorloofd is “omdat er iets achter zit”, maar wel dat ik het belangrijk vind om te kijken naar waarom een kind (mijn kind…) ongewenst gedrag vertoont. Dat is niet zomaar, en ik ontdek veel liever wat hem dwars zit zodat ik daar iets mee kan, dan dat ik hem straf omdat hij ‘stout’ is en nooit zal weten waarom hij zo ontevreden is.

D. , ik kan je helemaal volgen, maar soms heb ik daar de fut niet voor :oops:

Supernanny-methode.



Kevin, mama wil graag dat je even hier komt zodat ik je schoenen aan kan doen.



(geen reactie of NEE).



Kevin, mama zei: ik wil graag dat je even hier komt zodat ik je schoenen aan kan doen.



(geen reactie of NEE).



Kevin, ik wil dat je NU hier komt zodat ik je schoenen aan kan doen. Doe je dat niet, dan ga ik tot 3 tellen. En bij 3 moet je op de mat.



1… 2… (staat dan meestal al bij me).



Maar dan inderdaad ook doen wat je zegt: is het bij 3 nog geen reactie dan helaas 2 Ã 3 minuten op de mat. De mat heb ik over het algemeen maar 1x in de 3 maanden nodig, de rest gaat prima met de dreiging ervan.



In ieder geval: niet met je laten sollen!