gewoon .... melk?

vanaf wanneer mogen beebs (mits ze nergens overgevoelig voor zijn ) gewoon melk?



juul krijgt namelijk ook gewoon yogurt kwark enz. dus tja begin me nu toch af te vragen wanneer we van die dure voedingen (gedeeltelijk) af kunnen?

Sja eigenlijk pas vanaf 1 jaar volstaat dat dat ze het mogen,

Maar denk als je haar brood enzo geef je haar best bij de boterham een beker/flesje gewone melk kan geven, En dan alleen sóchtends en sávonds een flesje melk,



:-*

zo zat ik dus ook al te dubben :think: ze krijgt nu tussen de middag een beker opvolgmelk maar volgens mij kan ze prima dan gewone melk krijgen :thumbup:

Hier adviseerd het Cb met 1 jaar gewone melk.

Nu geef ik Wesley al een paar maanden bij zijn brood een paar slokken gewone melk alleen meneer wil er niks van weten ook niet verdund en ook niet gemengd met opvolgmelk!

Dus denk dat we hier of iets anders moeten proberen zoals karnemelk of nog een poos opvolgmelk moeten geven.

Ik gaf voor 1 jaar wel gewone melk in pap en zo(dus als het eerst goed verwarmd was) gewone melk uit een beker vind Jasper (nog) niet lekker, maar na dit pak kv ga ik het toch eens proberen…

hier advies vanaf zes maand mag gewone volle melk, maar dan wel volgens mij vitemine d bijdruppelen…

@konijn wrote:

hier advies vanaf zes maand mag gewone volle melk, maar dan wel volgens mij vitemine d bijdruppelen…


In welk land woon jij dan? :think:

Hier geef je tot 1 jaar opvolgmelk als je geen bv geeft namelijk en dan idd gewone melk en vit. D

ik geef ze af en toe gewoon geiten melk en ze vindt het heerlijk :drool: :drool: :drool: :drool:



de laatste keer dat ik bij het cb was mocht ze yoghurt, dat was in maart geloof ik.





gr mel

pas vanaf 1 jaar geven niet eerder

weet de rede niet maar ze zeggen niks voor niks vanaf 1 jaar :wink:

tot het jaar blijft de melk de hoofdvoeding, en dus hebben ze de voedingsstoffen in de opvolgmelk nog nodig. Vanaf het jaar wordt juist de melkvoeding bijzaak, en kunnen ze dus over op de veel magerdere(minder voedingsstoffen) koemelk. In het begin gaf ik Daan nog opvolg nummer 3, meer uit zekerheid en een deel gemakzucht(dan hoefde ik niet apart aan de druppels enzo) maar ging al gauw over op volle melk met druppels. Nu krijgt hij inmiddels halfvolle melk met druppels in zijn pap!

@mv2kids wrote:

tot het jaar blijft de melk de hoofdvoeding, en dus hebben ze de voedingsstoffen in de opvolgmelk nog nodig. Vanaf het jaar wordt juist de melkvoeding bijzaak, en kunnen ze dus over op de veel magerdere(minder voedingsstoffen) koemelk. In het begin gaf ik Daan nog opvolg nummer 3, meer uit zekerheid en een deel gemakzucht(dan hoefde ik niet apart aan de druppels enzo) maar ging al gauw over op volle melk met druppels. Nu krijgt hij inmiddels halfvolle melk met druppels in zijn pap!


Bij een boterham moet het toch kunnen dat brood is op zichzelf al een voeding.

en dan geef ze sóchtends en sávonds gewoon nog opvolgmelk:think:

















jacsansil

Anders een flesje/bekertje Thee geven bij het brood ? :think:

Nee Kim, het brood blijft nog bijvoeding tot het jaar en in de opvolgmelk zit nog alles wat een kindje nodig heeft.

Als een kind een jaar is, is het de bedoeling dat het volledig met de pot mee eet en dan is het geen probleem meer om gewone melk te geven :slight_smile:

@Mellie wrote:

Nee Kim, het brood blijft nog bijvoeding tot het jaar en in de opvolgmelk zit nog alles wat een kindje nodig heeft.

Als een kind een jaar is, is het de bedoeling dat het volledig met de pot mee eet en dan is het geen probleem meer om gewone melk te geven :slight_smile:




niks meer aan toe te voegen, ook al eet ze een hele boterham! het gaat over de totalen per dag aan opvolgmelk die ze nog binnen moeten krijgen(ik geloof zo rond de 500cc of was het 700cc zelfs???)

thanks meiden voor de antwoorden , maar ook ik zelf denk dat die vreetschuur van mij best een opvolgmelk beker kwijt kan ze eet zo goed als met de pot mee en er gaan tussen de middag rustig 2 boterhammen in :mrgreen:

dus ik ga toch maar eens kijken wat ze van gewone melk vind tussen de middag en de andere twee/drie flessen (verschilt nogal eens) blijft ze nog opvolgmelk krijgen hoor…



en thee was een erg goede optie maarre…das nou net het enige wat ze niet lust :lol:

waaaaahahaha vandaag geprobeert en ze moet er niks van hebben :lol: :lol: :lol: :lol:

dus we gaan nog maar ff door met de opvolgmelk :lol: :lol: :lol:

ook niet als je het gewoon wel warm maakt? mijn dochtertje vind het koud ook niets, maar warm gaat het prima hoor, door de pap, in een fles, door het warme eten evt…

het was warm hahaha , heb een eigenwijs dametje geloof ik…

@Mellie wrote:

@konijn wrote:
hier advies vanaf zes maand mag gewone volle melk, maar dan wel volgens mij vitemine d bijdruppelen…


In welk land woon jij dan? :think:

Hier geef je tot 1 jaar opvolgmelk als je geen bv geeft namelijk en dan idd gewone melk en vit. D




ik woon gewoon in nederland! waarom dit hier wel wordt aangegeven en andere plekke niet… geen idee!

Zelf snap ik het probleem eigenlijk niet :oops: k heb van jongs af aan… lees van de geboorte af… verse koemelk gedronken, wat alleen was gekookt! en we zijn er allemaal groot van geworden!

Ik vind het steeds gekker wroden met geboden en verboden die er zijn omtrent eten drinken van beepjes en zwangere vrouwen. Maar dat is een andere discussie :oops:

Grappig las toevallig dit vandaag in de krant:



Koemelk vroeger aan baby geven

10-7-2008



Het is beter om baby’s na vier maanden al te laten wennen aan gewone koemelk en vast voedsel. Dat zou de kans op huidallergie in de eerste twee jaar verminderen. Dat zegt Carel Thijs, onderzoeker van de Universiteit van Maastricht in het wetenschappelijke tijdschrift Pediatric.



Onder leiding van Thijs volgden onderzoekers het eetpatroon van 2800 zuigelingen en controleerden hen op huidallergie en eczeem. Hieruit blijkt dat baby’s die tot vier maanden borstvoeding krijgen en daarna mondjesmaat worden bijgevoed met koemelk en vast voedsel minder kans hebben op allergie en astma dan kinderen die tot zes maanden uitsluitend aan de borst worden gehouden.



De resultaten zijn in strijd met wat doorgaans wordt geadviseerd. Zo beveelt de Wereldgezondheidsorganisatie zes maanden borstvoeding zonder bijvoeding aan. Thijs vindt daarentegen dat gewone melk na vier maanden juist heel goed kan. De onderzoeker benadrukt echter dat het gaat om de eerste resultaten van een onderzoek. „Wij bevelen niets aan. Nog niet.�



Bron: http://www.telegraaf.nl

@jacsansil wrote:



en thee was een erg goede optie maarre…das nou net het enige wat ze niet lust :lol:




Heb je al eens rooibos geprobeerd? Ik heb rooibos mango/perzik van Pickwick en die kleine van mij doet er een moord voor. We gebruikten het in de eerste 6 weken als middeltje tegen buikkrampjes.