gewoon .... melk?

rooibos nog niet venkel wel…dat vond ze wel gaan met de nadruk op vond… :? dus ik zal morgen eens een pakje rooibos halen :thumbup:

@Jippo wrote:

Grappig las toevallig dit vandaag in de krant:



Koemelk vroeger aan baby geven

10-7-2008



Het is beter om baby’s na vier maanden al te laten wennen aan gewone koemelk en vast voedsel. Dat zou de kans op huidallergie in de eerste twee jaar verminderen. Dat zegt Carel Thijs, onderzoeker van de Universiteit van Maastricht in het wetenschappelijke tijdschrift Pediatric.



Onder leiding van Thijs volgden onderzoekers het eetpatroon van 2800 zuigelingen en controleerden hen op huidallergie en eczeem. Hieruit blijkt dat baby’s die tot vier maanden borstvoeding krijgen en daarna mondjesmaat worden bijgevoed met koemelk en vast voedsel minder kans hebben op allergie en astma dan kinderen die tot zes maanden uitsluitend aan de borst worden gehouden.



De resultaten zijn in strijd met wat doorgaans wordt geadviseerd. Zo beveelt de Wereldgezondheidsorganisatie zes maanden borstvoeding zonder bijvoeding aan. Thijs vindt daarentegen dat gewone melk na vier maanden juist heel goed kan. De onderzoeker benadrukt echter dat het gaat om de eerste resultaten van een onderzoek. „Wij bevelen niets aan. Nog niet.�



Bron: http://www.telegraaf.nl






ik had het inderdaad gelezen!

weet je he … volgens mij is het voor de fabrikanten alleen dat ze zolang opvolgmelk aan bevelen ik zag laatst zelf opvolg spul tot jawel 36 maanden!!!

volgens mij is dat echt dikke onzin hoor :naughty: ja leuk voor die lui kunnen ze hun portemonnee nog meer spekken maar of het nu echt nodig is???

kijk … eet je kind heeeeeel erg slecht of komen er allergieen voor of is je kindje zowiezo erg gevoelig oke… maar voor de gewoon normaal gevoelige kids dikke bullshit in mijn ogen hoor…

@jacsansil wrote:

waaaaahahaha vandaag geprobeert en ze moet er niks van hebben :lol: :lol: :lol: :lol:

dus we gaan nog maar ff door met de opvolgmelk :lol: :lol: :lol:




Bij mijn meiden ben ik de opvolgmelk en gewone melk langzamerhand gaan mengen. Eerst eens een scheutje gewone melk erbij gooien en dan langzamerhand steeds meer en dan steeds meer opvolgmelk weg laten. Bij beide was de overgang met ongeveer 1,5 week geregeld. Nikkie is nu net per gister volledig op de gewone melk. Ik maak het nog wel even warm, want die koude plons vindt ze helemaal niets!

@konijn wrote:

@Mellie wrote:
@konijn wrote:
hier advies vanaf zes maand mag gewone volle melk, maar dan wel volgens mij vitemine d bijdruppelen…


In welk land woon jij dan? :think:

Hier geef je tot 1 jaar opvolgmelk als je geen bv geeft namelijk en dan idd gewone melk en vit. D




ik woon gewoon in nederland! waarom dit hier wel wordt aangegeven en andere plekke niet… geen idee!

Zelf snap ik het probleem eigenlijk niet :oops: k heb van jongs af aan… lees van de geboorte af… verse koemelk gedronken, wat alleen was gekookt! en we zijn er allemaal groot van geworden!

Ik vind het steeds gekker wroden met geboden en verboden die er zijn omtrent eten drinken van beepjes en zwangere vrouwen. Maar dat is een andere discussie :oops:




Tja, vroeger doopten ze speentjes in de whiskey en suiker want dan sliepen beebjes zo lekker, dié kindjes zijn ook groot gewrden :mrgreen:



Maar zonder gekheid, koeienmelk is voor kalfjes, daar zit alles in wat kalfjes nodig hebben om te groeien.

moedermelk en kunstvoeding zijn voor mensenbaby’s daar zit alles in wat een baby nodig heeft om groot te worden.

Gewoon mee wachten tot baby volledig met de pot mee eet is het verstandigst, ik snap dát probleem niet zo :-*

Chrissy, zo heb ik het ook bij Juul gedaan… Het lijkt me ook niet ok om meteen een volle beker/fles melk te geven. Langzaam opbouwen is in mijn ogen veel beter… Zo geef je ze ook de mogelijkheid om te wennen aan de smaak…

@Moosje wrote:

Chrissy, zo heb ik het ook bij Juul gedaan… Het lijkt me ook niet ok om meteen een volle beker/fles melk te geven. Langzaam opbouwen is in mijn ogen veel beter… Zo geef je ze ook de mogelijkheid om te wennen aan de smaak…


En buiten dat…je laat de darmen ook wennen aan een overgang.