gewicht peuter

Klinkt niet verkeerd hoor.

Lars is volgens de meting van het CB met 2 jaar: 92 cm en 14 kilo. En hij zat boven de gemiddelden. Zowel met lengte als met gewicht. Niet te zwaar dus. Je ziet ook niet aan hem af dat hij 14 kilo is/was.

Jayden was met 2 jaar: 10.5kg en 85.5 cm.

Kaylee was met 2.5 jaar: 10 kg en 86.4 cm.

2 ukkepukjes dus :mrgreen: :inlove:

Ach, ik heb ook een ukkepuk rondlopen hoor. Kes is vorige week bij de kinderarts gemeten en gewogen. 5 jaar en 9 maanden: 105 cm en 15,4 kg. Toen hij 2 jaar en 1 maand was woog hij precies 10 kg en was hij 81 cm.

Ik zou me dus geen zorgen maken over het gewicht.

Toen onze meid 2 jaar en drie maanden was, was ze 14,4 kg en 92 cm. Qua gewicht is ze altijd aan de “zware” kant geweest als je naar de curves van het CB kijkt. Maar in de realiteit is ze niks te zwaar, hoor. Dus ik zou me er niet druk om maken!

onze 3 kids waren met 2 jaar en 1 maand

oudste: 86 cm en 13,9 kilo

middelste: 85 cm en 12,4 kilo

jongste: 86 cm en 13,1 kilo

Conclusie volgens het CB: de oudste was prima, de middelste te licht en de jongste heeft aanleg om dik te worden :shock:

In onze ogen was de oudste te zwaar (nu een lopend ‘skeletje’, zit geen vet op die botten), de middelste klein maar fijn (en dat is hij nu nog/ weer, helemaal nadat hij rond pasen 2 kilo was afgevallen en toen met 4 jaar ook weer op 13 kilo zat, maar bij behoorlijk meer lengte) en zit de jongste daar ergens tussenin… (wat hij qua cijfers ook zit, maar heel grappig dus dat hij met 800 gram minder bij exact dezelfde lengte als de oudste als te zwaar wordt aangemerkt en er met de oudste niks mankeerde).

Onze jongste heeft wel echt dezelfde benen als opa en mama… bij ons in de familie ook wel liefkozend ‘zuurkoolstampers’ genoemd :mrgreen:

Wat er voor hem (en mij) op neerkomt: hoe slank je verder ook bent… die benen blijven stevig :wink: .

Wat een verschillen he?

Schoenmaten varieren ook vaak zo extreem bij die kleintjes.

Nina van 6 jaar 7 maand heeft maat 32

Niels van 4 jaar 9 mnd heeft maat 30

Ninthe van 2 jr en 4 mnd heeft maat 25…

@Suuus wrote:

Wat een verschillen he?

Schoenmaten varieren ook vaak zo extreem bij die kleintjes.

Nina van 6 jaar 7 maand heeft maat 32

Niels van 4 jaar 9 mnd heeft maat 30

Ninthe van 2 jr en 4 mnd heeft maat 25…

Wow, hier heeft mijn zoon van 6 jaar en 6 maand nog altijd maat 27 van schoenen.

En hij is nu zo rond de 114cm en 16kg als ik me niet vergis (we lopen sinds een half jaar bij de kinderarts en na meer dan een jaar van stilstand zit er nu weer een beetje groei in gelukkig!).

de oudste is nu 5 en is 116 cm en 23 kilo (schoen 32)

De jongste is nu 2,5 hij weegt 16,5 kilo en is 96 cm.

Hij is volgens het CB te zwaar en we kregen de “wat krijgt hij allemaal te eten” preek :angel:

Onze jongens groeien op dezelfde manier, ik maak me dus geen zorgen.

Bij groeispurten (dat merken wij aan het oneindige gebedel om eten een paar weken achter elkaar) dan groeien ze eerst in gewicht…en dan ineens loeihard in de lengte…

En dan is de verhouding weer terug :mrgreen:

(en daarbij het feit dat ze een papa hebben van 1.93 lang en 1.93 breed met schuitmaat 46 hahaha, kan ook bijna niet anders lijkt me! :shifty: )

@minniemouse wrote:

dan groeien ze eerst in gewicht…en dan ineens loeihard in de lengte…

En dan is de verhouding weer terug :mrgreen:

En volgens mij groeit het gros van de kindjes zo!

Onze kinderen groeien ook eerst in de breedte en dan de lengte er achteraan.

Ken eigenlijk maar weinig in onze omgeving die eerst de lengte pakken en dan pas het gewicht erbij (al zullen die er echt wel zijn).

Onze oudste nu overigens niet meer… die groeit heel geleidelijk in de lengte en gewicht neemt daarbij langzaam toe, maar dat is weer amper te zien omdat die zo slank/dun blijft.

hier ook zo hoor, het is net bamboe zeggen we dan :mrgreen:

eerst wat breder worden en net als we denken ‘hij wordt wat mollig’…hop…bijna in een nacht tijd schiet het de hoogte in en is hij weer smal.

nou idd, dat vermoeden had ik dus ook dat de meeste kindje zo groeien…

alleen in ons geval gingen wij precies in de breedtegroei periode naar het CB. En uiteraard wordt er dan lekker moeilijk gedaan over gewicht/lengte verhouding.

om moe van te worden, wat een geneuzel!!

Mijn dochter is 2 jaar en bijna 1 maand en is 92 cm en weegt 12,8 kilo.

Volgens het cb zit ze met lengte boven gemidd en met gewicht onder gemidd. Maar zoals zij het vertelden hebben ze de gewichtscurve wat omhoog gedaan vanwege de vele zwaardere kindjes en was ze perfect. Nou dat wisten we al :inlove:

Mijn oudste is nu 4 jaar en 9 maanden en is 114 cm lang en weegt 17,8 kilo. En lange dunne dus :mrgreen:

Mijn zoontje was met 24 maanden:

1m01 en 23 kilo.

Met 3de verjaardag was hij 1m11 en was 25,8 kilo.

Nu is hij 3,4 jaar en is 1m15 en weegt nu 22 kilo kledingmaat 122/128 en schoenmaat 31 :smiley:

Zijn gewicht is nu goed terwijl hij altijd veelste zwaar is geweest.

Ik ben er nu juist zo trots op dat hij eindelijk op goed gewicht is bij zijn lengte :smiley:

tl was ongeveer 88 cm en 14 kilo (en ze heeft overgewicht volgens het cb :shock: :mrgreen: ) (ze was toen 23,5 maand)

Nikkie was de afgelopen keer bij het cb (toen 3 jr en 2 mnd) 13,5 kg en 99 cm.

Hier ook nog een ukkepukkie. 5 jaar en 4 maanden, 1.02 meter en ongeveer 12 kilo :mrgreen:

Elk kind groeit zijn eigen lijn hoor

floris is 110 en weegd 15 kilo…

@merel33 wrote:

wow grote jongen hoe lang schatten ze hem voor later

5 januari moet ik heen met ivan ben erg benieuwd. ik schat hem op 12 kilo en 86 cm

@Karin1981 wrote:

@merel33 wrote:

wow grote jongen hoe lang schatten ze hem voor later

5 januari moet ik heen met ivan ben erg benieuwd. ik schat hem op 12 kilo en 86 cm

ze schatten hem voor later op 1,98 :shock:

het is niet altijd leuk hoor.nu schatten ze hem vaak al qua lengte op 4 jaar terwijl hij net 2 is.met kleding zitten we al een hele tijd op 116 .

Mijn zoontje van net 3 die schatten ze op 2m06 en die is nu 1m15.

Als je je mannetje op de foto in je avatar ziet zou je niet zeggen dat hij zo lang is,

wel lastig he dat ze hem steeds overschatten.

Mijn mannetje schatten ze ook al 5,5 jaar oud,terwijl als je naar zijn koppie kijk je echt wel kan zien dat hij net 3 is hihi.

Hier maat 122/128 en soms al maat 128/134,had gelukkig nog kleding van grote broer bewaard hihi kan hij weer vooruit tot maat 152.

en heeft al schoenmaat 31,pfff maar ik zelf heb ook maat 42/43.