hallo,
ik vroeg me af of er vrouwen zijn die het gevoel hadden van wanneer ze zouden gaan bevallen, en zo ja…wat voor gevoel had je??
ik heb vandaag een heel zwaar gevoel in mijn buik en denk dat ik niet tot de 18e uitloop, maar dat is maar een gevoel (waarschijnlijk zit ik er helemaal naast)
misschien hadden jullie ook wel iets van een speciaal gevoel, gedrag en is daarna de bevalling spoedig begonnen.
ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen
groetjes silvia
ps beetje neerslachtig beschreven, maar ja :eh:
helaas hier geen enkelvoorgevoel… Ik riep vanaf het begin dat ik dik overtijd zou gaan lopen.
Mijn man had al maanden voor de bevalling voorspeld dat ik op de uitgerekende datum zou bevallen.
En uiteindelijk heeft hij gelijk had. Maar voorafgaande aan die dag had ik echt geen enkel gevoel
Hier ook geen voorgevoel…Ik had bij Mateo vanaf 30 weken een drukkend gevoel en hoopte dat hij snel zou komen, maar helaas was hij 10 dagen overtijd. Ik merkte dat ik ging bevallen omdat mijn vliezen braken…
Bij Micah heb ik een andere zwangerschap gehad. Ik was het eigenlijk pas zat met 40w6d en heb dat ook toen pas gemeld aan Mark…Letterlijk: nu ben ik het zat…Toen de weeen begonnen was ik zelfs boos, want ik had toch met overtijd geen zin in voorweeen…Micah was 3,5 uur daarna geboren…
Ik geloof zeker dat sommige vrouwen het wel kunnen aanvoelen, maar ik denk dat de meeste vrouwen gewoon heeeeeel veel hoop hebben aan elke nieuw ‘pijntje’ of beweginkje…
Ik hoop voor je dat je niet meer zo lang hoeft te wachten…
achteraf gezien bleek bij mij het verhaal van ineens meer gaan poetsen wel te kloppen ik zelf had het niet in de gaten, ik was al ruim 41 weken en zei om 20:30 nog tegen een vriendin dat hij nog wel een week zou blijven zitten. Ik had nog niet koud de telefoon opgehangen en om 20:50 braken mijn vliezen :mrgreen: hoezo, niet zien aankomen
Ik heb bij Nova altijd gezegt dat de bevalling op 4 maart zou beginnen. Ik was 24 feb uitgerekend en bang 8 maart pas te bevallen (sterdatum van mijn opa) Op 4 maart is de bevalling begonnen en 5 maart is ze geboren…
Nu ben ik in augustus uitgerekend en heb juist een juli gevoel. Ik hoop het zoooooooo (vanwege BI) maar ben bang weer flin kovertijd te gaan en hou daar wel rekening mee.
ik heb achteraf gezien bij beide kinderen de dag voor mijn bevalling aparte steken van onder gehad…anders dan anders en een raar drukkend gevoel de dagen voor mijn bevalling…
En hele opgezwolle schaamlippen die donker paars tot zwart van kleur waren :shock: :o :sick: :oops:
:lol:
Ik heb bij beide kinderen ook ruim de week van voor de datum iedere dag een soort van gemediteerd…me focussen op mijn lijf op de ‘‘uitgang’’ mezelf wat afgezonderd en rustig gedaan…
Ook bij beide die dagen ‘‘gezegt’’ tegen de beeb dat hij/zij mocht komen als hij/zij er klaar voor was…
Klinkt zweverig misschien…maar Renzo is 2 dagen voor de datum geboren en Celiza 6 dusuh bij de 3e doe ik het weer zo :mrgreen:
he wat jammer dat er eigenlijk geen gevoel bij komt kijken
dan moeten we toch maar hopen dat het snel gaat gebeuren.
we zullen geduldig moeten afwachten :roll: :roll:
eigenlijk zegt een gevoel dus helemaal niks :? :?
ik was 10-12 uitgerekend en heb vrij snel al geroepen: ik ga 12-12 bevallen. 10-12 was er geen vuiltje aan de lucht, lichaam gaf geen enkel teken dat er een bevalling aan zat te komen. Wel had ik bij het naar bed gaan een gigantische rust over me heen: ik had de 40 weken volgedragen, ik was er klaar voor (daarvoor echt nog niet…), en ik had voor het eerst de gedachte: hij mag van mij nu wel komen. De volgende ochtend werd ik wakker van een wee, en de dag erna (en heel wat ellende verder :mrgreen: ), op 12-12 is ie geboren :mrgreen:
renzosmam drukkend gevoel, dat heb ik ook al een paar dagen, en mijn lichaam is soort en met van onrustig, dus…wie weet
@silvia78 wrote:
renzosmam drukkend gevoel, dat heb ik ook al een paar dagen, en mijn lichaam is soort en met van onrustig, dus…wie weet![]()
![]()
je lichaam onrustig…zorg dat je geest rustig is

Echt gewoon vol overtuiging dénken ik geloof namelijk dat je geest voor een groot deel je lichaam regeert :shifty:
Ik had bij de geboorte van B’Elanna de hele dag een “euheuheu” gevoel…
Kan het niet anders omschrijven…
De hele dag wilde ik van alles, maar had nergens zin in… Krijg zin in een appel, zit te schillen en kijk naar die appel en heb zoiets van: GATVER…
Wil Kipfilet eten, heb het voor mijn neus staan en denk: Dit lust ik helemaal niet…
Die nacht om drie uur begonnen de weeën en de volgende avond is ze geboren…
Ik had gisteren buikpijn en Willy vraagt me bezorgd:" Toch geen “euheuheu” gevoel…???" :mrgreen:
Dus ja, ik voelde wel dat er iets ging gebeuren… Ben benieuwd wat me deze maand staat te wachten…
:mrgreen:
Ik had alleen nog maar hoop! Haha.
Al vanaf 33.5 had ik zulke weeen op de CTG aangegeven dat iedereen dacht dat ik nog dat weekend ging bevallen, maar nee.
Elke keer valse start vaak weeen elke 5min. een uur, anderhalfuur, en dan ging het weer weg.
Pas bij 38.2 braken me vliezen en wist ik dus dat het begon!
Wat wel apart was toen ik eenmaal in de bevalling zat wist ik dat ik op een moment mee kon persen, ik had al een tijd persdrang waar ik niets mee mocht doen, maar op een punt zij ik, ik ga het niet meer tegenhouden ik ga NU bevallen en ja wel 10cm en 14min later was ze daar hahaha dus dat dan weer wel.
Ik dacht echt dat ik eerder zou bevallen, dan de uitgerekende datum…
Maar het werd 40 +6…
Geen voorteken overigens. Toen ik 's nachts wakker werd van de pijn in mijn buik, duurde het even voordat het doordrong dat ik weeen had.
Hihi…ik heb wat af zitten timen de laatste weken…elke week vanaf de 36 weken zat er wel een soort “vals alarm” krampen aanvalletje tussen…
Tja…hoe dichter ik bij de 40 weken kwam…hoe lekkerder ik me ging voelen…
Bij 40 weken en 4 dagen nog lekker uitgebreid op de koffie gegaan bij een vriendin. "s avonds nog lekker wezen eten bij mijn schoonmoeder…niets gevoeld…geen gekke dingen gedaan,geen voorgevoel,geen tekenen…
Sta volgende dag op 40 wk en 5 dagen met weeen…
Ik denk persoonlijk dat de geest van een zwangere vrouw gekke dingen teweeg kan brengen…tot nu toe IEDEREEN om me heen dachten overduidelijke redenen te hebben om niet overtijd te gaan…incl mezelf…zijn ALLEMAAL overtijd gegaan!
Op eentje na…mn vriendin is deze week ingeleid met 35 weken…vanwege zwangerschapsvergiftiging…klinkt leuk,zo’b vroege bevalling,maar wat heb je eraan als je je kindje niet eens vast mag houden daarna…en zelf te suf van de medicijnen bent om te beseffen dat je moeder bent…
Dus laat nog maar lekker zitten denk ik dat altijd maar…ik zie die 40 weken graag in volledige gezondheid tegemoet!
ik heb het een paar dagen van te voren gehad, de zondag voor de dinsdag dat ik uitgerekend was.
die zondag zei ik al dat thijmen die woensdag geboren zou worden.
en inderdaad die woensdag ging het los :mrgreen:
heerlijk om zo jullie verhalen/gevoel te lezen, en bij een ieder kwam het toch onverwachts op gang!!
dit is voor mij mijn 2e kindje, maar de eerste is dmv keizersnee geboren, en dit zal dus voor mij de eerste bevalling op natuurlijke wijze worden.
vind het erg leuk, maar zeker ook heel spannend!!
weet niet wat me te wachten staat.
ik heb al vele harde buiken achter de rug, maar tot nu toe vind ik een harde buik niet pijnlijk of vervelend (vind het best een fijn gevoel :think: )
ben dan ook z’n muts dat denkt wanneer zal het een wee zijn :think: , maar als ik iedereen moet geloven merk ik dat gelijk :lol:
WIj gingen 20 oktober naar de VK ,Ik had al een aantal weken een hoge bloeddruk,Maar die doderdag voelde ik me zo goed,ik denk di ebloeddruk is gezakt,nee hoor hij was 95,du shop naar het ziekenhuis,daar werd iedere 5 min bloeddruk gemeten,daar was hij 100,Ja mevrouw u mag blijven,We gaan zo even voelen hoe uw baarmoeder is,en als hij er klaar voor is gaan we u morgen inleiden,
Nou 21ste werd ik dus ingeleid,EN dat hadden we total niet verwacht,
…
ben dan ook z'n muts dat denkt wanneer zal het een wee zijn , maar als ik iedereen moet geloven merk ik dat gelijk
Hahaha....en dan nog....ook al was het wel een wee...je kan hem maar gehad hebben zonder te merken,dat scheelt weer.
Pas als het echt nodig is voel je het vanzelf..alles wat twijfelachtig is,maar achteraf wel een wee blijkt te zijn is mooi meegenomen..
Maar op zich met 39 weken is het natuurlijk best mogelijk allemaal..
Succes met de laatste loodjes!!!!!!!!!