Geven jullie fooi ?

Als je uit eten gaat, geef je dan dan ook fooi ? En hoeveel geef je ?

Ik vind het heel moeilijk om niks te geven behalve als het eten of de bediening ernstig te wensen over laat.

En als je met de bankpasje afrekent, hoe geef je dan fooi ?

geef meestal 5 euro fooi zo’n beetje

en als we met de pin betalen zorg ik dat ik wel wat in de knip heb zitten om te geven

Als ik het naar het zin gehad heb zo’n 20% van de rekening. Of dat nou diner, lunch of alleen een bakkie koffie is geweest. Heb ik het niet naar t zin gehad omdat er nukkig personeel rondliep of dat het eten laat of koud was ofzo…dan ben ik een kniepert :silenced:

(Als ik iets niet lekker vind geef ik evengoed fooi, want das een kwestie van smaak en ligt niet aan het personeel.)

En als ik pin geef ik gewoon wat losse munten bij het afrekenen, doe ik bij de kapper ook altijd eigenlijk.

Als het niet naar wens was dan geef ik ook geen fooi.

En anders 2 euro ofzo meer als genoeg vind ik.

Meestal geven we 2 a 3 euro meer. Met de pin ronden we het bedrag mooi af zodat er automatisch fooi bij zit.

Ik geef 10-15% fooi op de dinerrekening.

Op een terrasje meestal niets. Ze weten echt niet meer hoe ze mensen moeten bedienen en dat vind ik zo schandalig…

Er was laatst een heel artikel in een krant over dat mensen steeds gieriger worden met fooi, maar er stond helaas niet bij dat het personeel echt te vaak de wensen overlaat…

Ik had laatst een rekening (bruiloft) van ruim 2000 euro en toen heb ik maar 50 euro gegeven (om het rond te maken) en ik schaam mij daar echt erg voor…Das is namelijk 2,5 % :oops:

2 euro op diner van bijv 100 euro vind ik echt te weinig als je tevreden bent…

Als we uit gaan eten geven wij meestal 10% fooi. Mits de bediening goed is geweest.

Bij een drankje op een terras rond ik meestal af naar hele euro’s ofzo.

Wij gaan heel weinig uit eten.

Als we gaan uit eten gaan we naar onze favo restaurant.

We pinnen altijd en ronden dan af naar boven. (53,50 maken we 60 van bv en 51 naar 55 euro)

Maar helaas… als we ergens anders eten (lunch ofzo) komen we 9 van de 10 keer een slechte bediening tegen. Dan krijgen ze geen fooi.

Maar daarom gaan we altijd naar onze favo restaurant. Niet duur, leuke meiden in de bediening en snel je eten.

10% bij het diner.

Op een teras rond ik af hoe het komt. Laatst zaten we ergens, een biertje 2,50. Dat keer 4 was dus een tientje. Geen fooi. Tja, maak er dan 2,40 van denk ik dan. Zo werk je het zelf in de hand.

Op een tarrasje hoe het uitkomt :wink:

€ 9,50 wordt dan € 10,00.

Met uit eten geven wij 10% van het te betalen bedrag.

Maar -in beide gevallen- als alles naar wens was :mrgreen:

Eerlijk gezegd vind ik dat hele fooigebeuren een beetje irritant…

Ik geef alleen fooi in restaurants en dan alleen als we echt een leuk contact hebben gehad.

Maar de kapper fooi geven? Ik betaal gewoon een behoorlijke prijs voor knippen hoor… En voor een diner betaal je ook gewoon: waarom zou ik extra betalen voor goed behandeld worden? Dat hoort er toch gewoon bij te horen?

Ik geef de cassiere ook geen fooi en de groenteboer ook niet…

Nee, dat fooigebeuren vind ik wat achterhaald.

ik geef vooral fooi als we met de kinderen gaan eten en we daar heel goed ontvangen worden, extra stoel voor de kids, snelle bediening, leuk reageren op de kids enz.

Dat vind ik echt heel belangrijk, ik weet hoe lastig het soms kan zijn om een gezin met kinderen in je restaurant te hebben, zeker als het heel druk is. Dus dan stel ik die service extra op prijs. En geef ik best behoorlijk fooi (20 tot 30 %)

als we samen gaan eten ben ik echt kritischer. Dan moet de bediening echt goed zijn enz. Dan geven we meestal 10-20%

Kapper geef ik ook geen fooi, verder helemaal niemand.

Maar een goed restaurant vind je niet meer zo snel tegenwoordig vind ik.

waar de meiden nog met plezier werken en met veel lol en goede service.

Heel verschillend altijd, soms heb ik het naar mijn zin gehad en geef ik toch geen fooi. Denk zo’n beetje net als Frischling. En als ik goed en enthousiast ben voor de clienten waar ik mee werk (gehandicaptenzorg) krijg ik toch ook geen fooi?

hier niks… al si het zoveel euro en 95 cent, ik blijf geduldig wachten tot ze mij die vijf centen weergeeft :oops:

ja ik geef fooi!! Zelf in de horeca gewerkt en leefde ervan. haha.

We gaan vanavond uit eten, we zijn 6 jaar getrouwd :inlove: Als het goed bevalt en we hebben een lekker wijntje gehad, geven we in ieder geval 10%

gefeliciteerd, en geniet ervan :thumbup:

Soms geef ik fooi, ligt aan de bediening en waar dat het is.

Met pinnen geef ik ook fooi.

Meestal rond ik het af naar een mooi getal.

Dus of gewoon naar 0 of de 5

Dus als het bv 31,25 is rond ik het af naar 35 euro

En als het 37,85 is word het 40 euro en ga zo maar door.

Ik ben niet zo van het fooien geven.

Soms doen we dat wel hoor, dan ronden we bedragen naar boven af, zodat het ook makkelijk afrekenen is. Maar het is niet zo dat we echt in % gaan uitrekenen wat we zullen geven…

Maar…

Jij krijgt zelf toch ook geen fooi als je je werk goed doet.

Waarom moet dit dan in de horeca wel.

Iedereen krijgt zijn loon…