eu de cologne…
mn oma
ik was vandezomer in spanje en daar verkopen ze hele grote flessen bij de supermart etc.
heb de hele vakantie en weg naar huis die fles met mn leven bewaakt…
nu staat ie op de babykamer…
is oma toch daar aanwezig voor mn gevoel ( ze is 10jaar terug overleden na de geboorte van mn zusje)
Fai, dat is apart…maar wel prettig voor jou!
Weet je ook waar je dat ruikt?
mamatally wat een mooi verhaal…
Toen ik in Ierland was logeerden we in een soort Pipi-Langkoushuis.
Ik ging de voordeur binnen en rook meteen het oude huis van mijn oma. Ik had dit nooit meer geroken en had ook geen idee dat ik dit ooit weer zou herkennen…
Het valt me op hoeveel mensen in dit topic hun oma noemen, wat opvallend is dat…
De geur van tomaten in de zomer… Portugal
Sardines… Portugal
Soms als ik ergens loop en dan ruik ik de zon… Portugal…
Gegrilde paprika… Portugal
Het bos… Portugal…
ow enne… Jean Paul Gaultier… ex vriendje… NIET uit Portugal… :mrgreen:
Aaah ok Fai, nu is het me duidelijk!
Ik had afgelopen zomer heerlijke kleine tomaatjes in de tuin, zoals tomaatjes horen te ruiken en te proeven…het deed me denken aan Lugano, maar wie weet jou wel aan Portugal
Hmmm… zucht… die hele lekkere misvormde maar wel sappige Portugese tomaten… :inlove:
de geur van Afrika en Azie, een branderige, rokerige, prikkelende warme geur.
De DE-fabriek uit het eerste bericht, ik kan de fabriek vanuit Emmen ruiken gewoon, zo geworteld zit die geur in mijn neus.
De Pally-fabriek in Nieuwegein (biscuits…!)
Vanilla Fields, een luchtje wat iemands eens op had.
Marlboro, voor mijn gevoel ruikt dat nog altijd naar mijn oma.
Ranzig zweet ruikt naar een klasgenootje :sick:
Ik ben gek op geuren.
Camel zonder filter, ruikt naar mijn vader.
DE fabriek doet me denken aan mijn vriendin, die woonde daarnaast.
En als ik sterke ontsmettingsmiddelen of schoonmaakmiddelen ruik, moet ik altijd aan mijn oude werk denken, bij een fabrikant van geur en smaakstoffen.
Ik kan nu nog steeds niet tegen een bepaalde merk schoonmaakmiddelen of wasmiddelen.
Verse groentesoep met balletjes
danerolles croissantjes
haarversteviger
Doet me allemaal denken aan mijn oma en opa.
Geuren zijn zo fijn.
Helaas, dit heb ik dus niet!
Ik heb geen reukvermogen!
Dit mis ik af en toe heel erg, vooral als ik dit soort dingen dan lees!
Oh knollie1 wat erg voor je. Dat lijkt me een heel gemis.
Heb je dit vanaf je geboorte al gehad?
Sorry, dit was even off-topic…
ja zolang ik me kan herinneren!
:hug: wat naar voor je, nogmaals :-*
De suikerfabriek
De zee
Fresia’s (oma’s lievelingsbloemen)
Warme stroopwafels op de markt
(die kreeg ik altijd als ik met mijn moeder de stad in ging en nu krijgt mijn dochter ze ook als we de stad in gaan!)
Pas gemaaid gras…
Indian summer-Eerste echt zoen :inlove:
Axe afrika - Wil je niet weten… :mrgreen:
Zwitsal
Een bepaald merk desinfesterende zeep brengt mij terug naar de kraamtijd van Thijmen en Mirthe.
Ariel wasmiddel en ik denk aan de eerste misselijke weken van de zwangerschap van Mirthe.
Toen ineens vond ik deze geur vies en nog steeds kan ik het niet lekker vinden.
@joseetje wrote:
Een bepaald merk desinfesterende zeep brengt mij terug naar de kraamtijd van Thijmen en Mirthe.
Ariel wasmiddel en ik denk aan de eerste misselijke weken van de zwangerschap van Mirthe.
Toen ineens vond ik deze geur vies en nog steeds kan ik het niet lekker vinden.
Ja vreemd is dat he? Dat je bepaalde geuren waar je misselijk van werd tijdens de zwangerschap nu nog steeds niet kunt waarderen. Ik heb dat ook met mijn eau de toilette van toen; Jill Sander bath. Ik kan hem niet meer lekker vinden…
Ik krijg altijd weer herinneringen aan mijn schooltijd als ik geurpennen ruik… Ik zat de hele les aan die pennen te ruiken, heeeeerlijk :inlove:
Ik heb het met de aftershave welke mijn man op had tijdens de afscheidsdienst in de kerk van mijn vader… Nu nog jaren later krijg ik helemaal de kriebels als ik dat bij iemand ruik… Ik vond het altijd heeeeeeeeeerlijk ruiken, maar wordt er nu echt misselijk van…
Sinaasappel of mandarijn. Die geur doet me altijd denken aan school reisjes. Lekker achter in de bus je lunch op eten voordat je op de bestemming aankomt.
Open haard rook. Toen ik voor het eerst als Au Pair naar Londen ging was het February en bijna ieder huis had de open haard branden. Als ik die geur nu ruik ben ik weer 19 en voor het eerst in het buitenland.
Oude bier met sigaretten lucht. Die geur doet me denken aan het naar huis lopen om 4uur in de ochtend na een avondje stappen. Of om 6uur langs kroegen fietsen op weg naar school.
Vers brood. Toen ik in leiden woonde zat er een bakker vlak naast het huis. Iedere ochtend rook ik vers brood. Erg lekker.
Thom zit nu op school waar ik vroeger ook op heb gezeten en echt…in het gebouw en de lokalen hangt gewoon nog dezelfde geur als 20-25 geleden. Alsof ik terug wordt terug gesmeten in de tijd, heerlijk.
:inlove:
Ik heb het trouwens ook met bepaalde muziek die ik hoor, aan bepaalde liedjes hangt een bepaalde herinnering.
“het mama geurtje”
geen idee hoe die in het echt heet, maar die doet mijn mama altijd op als ze uit gaat.
Ik zei als kind altijd dat als ik later mama zou zijn ik dat geurtje ook altijd op zou doen als ik weg ging.
Ik heb 't nog steeds niet gekocht, eerst maar eens vragen hoe het echt heet, denk dat ze in de winkel raar opkijken als ik naar “het mama geurtje” vraag !
De zee doet me aan Vlieland denken :inlove: .
En er is een geur, ik weet niet welke, maar heel soms ruik ik het ineens, de geur die ik zowel na het overlijden van mijn oma als mijn opa rook in de kamer waar ze opgebaard lagen. Heel vreemd, soms loop ik over straat, of zit ik ergens en ruik ik die geur ineens. En dan denk ik even terug aan mijn lieve oma die ik eigelijk nooit heb leren kennen (niemand eigelijk) en mijn opa die ik stiekem best wel mis.
Het is niet onaangenaam.
zo vreemd…
ik heb die geur (opa en oma geur) jaren niet meer geroken en nu ineens, na het plaatsen van mijn berichtje was het er weer eventjes! :: ::