Gestopt met roken

Pffff wie is er ooit eerder gestopt met roken

Pffff het valt me wel zwaar ik val bijna in de verleiding om weer sigaretten te halen

Gisteren gestopt met roken samen met Vriend lief … voor de goede voorbereidingen voor een eventuele zwangerschap…

s’avonds hebben we goede steun aan eklaar maar nu is hij werken en moet ik het in mijn eentje doen… :wall: :wall: :wall:

Vind het niet echt makkelijk, wie o wie kent afleidingstips voor mij zodat ik er misschien niet zoveel aan denk …

Arggg moeilijk maar probeer niet op te geven maar pff makkelijk is het niet :oops:

Heel veel succes!!

Ik ben zelf gestopt toen ik zwanger was, dan heb je wel een hele goede stok achter de deur, want je hebt een klein frummetje in je buik :wink: Heb dus geen tips voor je, maar ik hoop dat je snel zwanger bent!

:pray: volhouden hoor

want je gaat je er veel beter door voelen

ik ben 4 jaar terug gestopt in 1x

ik kreeg toen op dezelfde dag internet dus ik had goede afleiding :mrgreen:

als ik zin had om te roken ging ik snel internetten :lol:

heb je geen hond of zo waar je even mee naar buiten kan om het roken even te doen vergeten

probeer vol te houden hoor het is voor een goed doel :clap:

Hoi

Bedankt voor jullie reacties…

Ik probeer het zeker vol te houden maar makkelijk is wat anders…

Dit is mijn zoveelste stop poging al … alleen nu heb ik een medestander die ook stopt… en me daar in steunt maar goed dat is de avonden overdag moet je het toch alleen doen. :oops:

Ik heb helaas geen hond waar ik mee kan lopen … wederhelft belde net al even … en gaf me het advies dat de wc wel gedaan mocht worden( behang er daar af en dan glasvezel er op) dus dat ook weer een mooie afdleiding… dus daar ga ik straks maar es ff mee bezig …

Ik rookte vrij veel… dus is het een extreme omschakeling … nu moet ik wel zeggen dat ik afgelopen nacht enorm goed geslapen heb dat was met de andere stoppogingen wel anders.

Liefs An

Zoethout!

Als je zin krijgt in een sigaret even op zo’n zoethoutding bijten en vasthouden zoals een sigaret…

:lol:

Heej Ja

Thanks das idd wel een idee… zal er vandaag es voor op pad kijken of dat hier te krijgen is :smiley:

:mrgreen:

@mama1987 wrote:

Zoethout!

Als je zin krijgt in een sigaret even op zo’n zoethoutding bijten en vasthouden zoals een sigaret…

:lol:

Ik wou het net zeggen :mrgreen:

Weet je hoe je er van af blijft?

Door gewoon niet te zeuren!!! :twisted: :thumbup:

Haha, jaa het klinkt heel hard hoor dat weet ik…

Ben zelf net 2 weken gestopt met roken aangezien mijn man en ik ook weer gaan proberen voor een klein wonder :inlove: …

Probeer het te zien als het allereerste wat je voor jullie toekomstige kindje kan doen. Voor je kindje wil je toch alles over hebben? Wees trots op jezelf, dat je zelfs dit voor je kindje over hebt meis!

Écht heel knap van je!! Respect hoor!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En nu maar klussen hè haha, komt goed!! Ben je bij je andere 2 ook gestopt trouwens of niet? (Las in je andere topic dat je al 2 jongens hebt:))

Liefs, Bloom :inlove:

toen ik zwanger wilde worden rookte ik nog wel hoor.

maar toen ik eenmaal zwanger was toen ben ik ook acuut gestopt.

maar ja dan heb je ook een extra extra stok achter de deur he?

en straks met de borstvoeding geven (als dat allemaal wil natuurlijk) dan blijf ik ook van die sigaretjes af.

maar eenmaal van ‘‘alles af’’ denk ik wel dat ik de verleiding niet kan weerstaan om er helemaal 100% vanaf te blijven.

vind het te lekker en te gezellig met vrienden om een borreltje te doen bijv en een sigaretje erbij.

mijn man rookt ook, dus dat maakte het er ook niet makkelijker op om te stoppen.

maar ik wist waar ik het voor deed, en kon daarom de verleiding goed weerstaan. en ik hield me zelf ook constant voor dat ik niet verslaafd was.

en als mensen aan mij vroegen ‘‘mis je het niet?’’

gewoon ijskoud zeggen ''nee hoor helemaal niet!!"

en dan ga je er vanzelf ook in geloven. :liar: :wink:

succes en GO FOR IT!

xx

Wendy

Hier was ik de eerste 2 weken evenveel geld kwijt aan kauwgom als aan sigaretten, maar ik ben er nu ook 2 en half jaar vanaf !! :dance: :dance: :dance:

Dat hielp bij mij dus erg goed, ipv sigaret een kauwgompje :wink:

Ik rookte een pakje/soms anderhalf per dag :thumbdown: :roll:

Succes meid :thumbup: :thumbup:

Hallo

Hier even een updateje van mij…

Ik ben er nog steeds van af… ben net een paar dagen wel goed raar geweest zal er allemaal wel bij horen…

Maar het gaat nog steeds heel heel goed :thumbup: :thumbup: en ja ik ben best wel een beetje trots…

Nee bij mijn vorige zwangerschappen inmiddels alweer 13 en 11 jaar terug ben ik niet gestopt :oops: :oops: ik rookte toen nog wel niet zoveel als ik nu deed maar goed das geen excuus… nu inmiddels er ruim 4 dagen van af het is absoluut niet makkelijk maar gaat wel steeds wat beter

Ook wederhelft is er nog steeds van af willen niet voor elkaar onder doen dus hebben goede steun aan elkaar en motivatie

Ik hou jullie op de hoogte heel heel leuk trouwens om al die reacties te lezen

Liefs An :stuck_out_tongue: :-*

Ik hield mij voor ogen dat als ik zou roken ik ook weer de pil moest slikken van mezelf :mrgreen:

En we wilden heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag een kindje toen…

Het was de moeite waard,was snel zwanger en dan is het nóg makkelijker om eraf te blijven vond ik :angel:

Succes!!

ik was zwanger en rookte de 1ste x nog en die zwangerschap liep uit op een mk , ik was helemaal kapot ervan , want een kindje krijgen was mijn grootste droom , en ik had het voor mijn gevoel verpest

dus had ik bedacht ik moet stoppen voor een kindje , en dat was ik , toen was ik zwanger en toen is mijn dochtertje geboren , en ik bedacht me steeds in de zwangerschap tijdens de moeilijke tijden, dat ik het voor mijn kindje moest doen , ik trakteerde mezelf regelmatig op echo’s zodat ik het wonder in mijn buik steeds kon zien en daar genoot ik dan ook elke x van

ik ben steeds trots geweest op mezelf dat ik gestopt was

want ik deed mijn kindje niet al vergiftigen nog voor het geboren was, ik zorgde al voor haar voordat ze geboren was , en ik had het beste met haar voor en voor haar was ik gestopt voor haar gezondheid want die is het belangrijkste op de hele wereld voor me

ik heb heeeeeel lang heeeeeel veeeeeeel gerookt en dat IK kon stoppen had ik nooit verwacht

en als je op internet leest wat jeje kindje allemaal aan kan doen met roken , dan vind ik het stom als mensen nog roken terwijl ze weten dat het slecht is voor hun ongeboren kindje ,

en dan komen ze aan met

vroeger werden ook de kinderen gezond geboren met ouders die veel gerookt hebben ,

maar VROEGER wisten de mensen niet het gevaar dat er aan vast zit , vroeger waren de mensen er niet zo van op de hoogte als tegenwoordig ,

ik weet dat het heeeeeel moeilijk is , en ik weet dat als je lang gerookt hebt dat je er heeeeeeeel lang aan blijft denken , maar ik weet ook dat dat gevoel weg gaat en dat je er op een gegeven moment geen last meer van hebt en dat je een maaltijd kan eten zonder dat je meteen denkt (zo nou een sigaretje)

het verslavende gevoel gaat echt weg echt waar

en als je dan naar de 9 maanden beurs gaat en je net buiten de ingang een groepje zwangere meiden ziet staan met allemaal een sigaret op de mond dan vind ik dat een beetje schandalig , hoeveel heb je dan over voor je kindje en zeker op een beurs die speciaal voor je kindje is (dit heb ik zelf meegemaakt) ik was een beetje geschokt toen

maar ik weet ook dat iedereen zelf moet weten wat ze willen , en iedereen weet zelf wel dat het slecht is , dus alles wat hier gezegd word weet iedereen zelf wel ,

maar wie lukt het wie is zoooo sterk om zich er door heen te slaan , en wie heeft die kracht ,wie kan er stax zoooooo trots op zichzelf zijn omdat ze het voor elkaar gekregen hebben ,

ik ben blij dat ik niet meer rook ,

ik ben blij dat het niet me leven meer bepaald

ik hoop dat iedereen die wil stoppen ook de wil en kracht vinden om ook daadwerkelijk te stoppen

ik zal nooit iemand veroordelen ik ben zelf ook een roker geweest , maar ik ben dolgelukkig dat ik gestopt ben

ik wens je veel succes meid

Ik was ook ooit een roker en rookte echt abnormaal veel… :oops: Ik ben toen in een keer gestopt en was toen ontzettend trots op mezelf. Dat heb ik me ook altijd voor ogen gehouden; dat ik niet meer trots op mezelf kon zijn als ik weer zou beginnen.

Ik was toen nog niet bezig met zwanger worden en kinderen krijgen, sterker nog; toen kende ik mijn man nog niet eens! :mrgreen:

Het is nu vijf jaar geleden en ik weet zeker dat ik weer voor de bijl zou gaan als ik het ook maar een keer zou proberen. Daar is maar een oplossing voor: niet meer proberen. Ik heb in die vijf jaar geen sigaret meer aangeraakt!

Succes, je kunt het echt, ook daarna! :slight_smile:

Hey Allemaal

Wat leuk om dit allemaal te lezen doet me erggg goed en erg herkenbaar…

Het niet roken valt me nog steeds zwaar maar gaat ook nog steeds goed :thumbup: :thumbup: en ja ik blijf volhouen net wat pegje zei je hebt het zelf in de hand en je kan trots op jezelf zijn … al vind ik dat soms nog wel moeilijk ik kan denk ik pas trots zijn voor mijn gevoel als het verlangen naar een sigaret er ook niet meer is en ik baal daar best wel van dat ik daar nog steeds naar verlang :doh: :doh:

Maar heb er nog steeds niet weer 1 gerookt

Vandaag is mijn NOD dag eigenlijk maar nog niks te bespeuren … nu ga ik er van uit dat ik het vandaag of morgen wel gewoon komt voor mijn gevoel hebben we niet voor of tijden mijn eisprong geklust … dus in mijn gevoel kan het dus niet raak zijn…

Maar de :evil: :evil: zijn er nog niet!!!

Voel me ook niet mega anders of zo… wel gewoon mijn pukkels die ik ook heb als ik ongi moet worden

Ik blijf jullie op de hoogte houden en leuk jullie opbeurende verhalen te lezen dat is zo herkenbaar doet een mens goed

succes voor iedereen en tot horens

Liefs An

Uhm, na vijf jaar kan heel soms de geur van een sigaret me nog doen watertanden hoor, erg he? Maar het is hanteerbaar nu. Het zou toch zonde zijn om het na zo’n tijd te verknallen.

(En ik wil niet meer zo stinken ook… :oops: )

Maar je gaat goed! :thumbup:

Hallo allemaal

Met het stoppen gaat het nog steeds helemaal goed :thumbup: :thumbup: al heb ik wel dagen gehad dat ik dacht dat ik dit deed :wall: maar elke dag gaat het steeds een beetje beter

Ben afgelopen dinsdag na een cyclus deze maand van 29 dagen weer ongi geworden (wat ik ook verwacht had)

nu vanaf deze tijd kijken of we met klussen goed kunnen timen… zal idd langer duren omdat ik nog maar 1 eileider heb maar we zullen zien dus ik ga zeker met jullie mee in alle topics in zover ik de tijd hebt om er gezellig in mee te kletsen

Maar het posten hier jaren terug al is me altijd goed bevallen

succes allemaal en tot horens

Liefs An :slight_smile:

Vooral volhouden want dit rotgevoel gaat echt voorbij! En afleiding zoeken:

• neem een douche
  • doe een minischoonheidsbehandeling bij jezelf: reinigen, maskertje, handmaskertje, nagels knippen, kortom: bezig blijven! :wink:
  • lolly’s of zoethout eten
  • veel water drinken
  • je tanden poetsen bij erge trek
  • sporten (bijv. hardlopen, kan je meteen doen en kost je niks)
  • vroeg naar bed gaan met een goed boek.
  • alle redenen opschrijven waarom je gestopt bent met roken en ook gestopt wilt blijven.
  • alle voordelen van stoppen met roken nog eens nalezen (je gaat je fitter voelen, je huid wordt mooier, je eten smaakt beter, je stinkt niet meer naar rook, niet meer dat rokershoestje s’morgens, beter voor je vruchtbaarheid, je houdt een hoop geld over voor leukere dingen enz.enz.)

En stel dat je toch de fout ingaat, niet meteen opgeven maar gewoon weer doorgaan met stoppen! Ik ben nu bijna 2 jaar helemaal rookvrij, maar dat is ook met vallen en opstaan gegaan daarvoor hoor!

Succes! En dat je maar snel zwanger mag zijn want dan is het nog makkelijker om het roken te laten!

Ah, ik lees nu dat je hardstikke goedgaat met stoppen, wat goed zeg! :thumbup:

@WendyPendy wrote:

toen ik zwanger wilde worden rookte ik nog wel hoor.

maar toen ik eenmaal zwanger was toen ben ik ook acuut gestopt.

maar ja dan heb je ook een extra extra stok achter de deur he?

en straks met de borstvoeding geven (als dat allemaal wil natuurlijk) dan blijf ik ook van die sigaretjes af.

maar eenmaal van ‘‘alles af’’ denk ik wel dat ik de verleiding niet kan weerstaan om er helemaal 100% vanaf te blijven.

vind het te lekker en te gezellig met vrienden om een borreltje te doen bijv en een sigaretje erbij.

mijn man rookt ook, dus dat maakte het er ook niet makkelijker op om te stoppen.

maar ik wist waar ik het voor deed, en kon daarom de verleiding goed weerstaan. en ik hield me zelf ook constant voor dat ik niet verslaafd was.

en als mensen aan mij vroegen ‘‘mis je het niet?’’

gewoon ijskoud zeggen ''nee hoor helemaal niet!!"

en dan ga je er vanzelf ook in geloven. :liar: :wink:

succes en GO FOR IT!

xx

Wendy

hier precies hetzelfde verhaal, maar heb twee keer een teug genomen toen onze meid geboren was (ook met het idee, waarom zou ik mezelf kwellen en niet overtuigd gestopt), maar zorg dat je in elk geval niet doorrookt en stopt als het vies is. Heeft hier gewerkt en nu alweer 3 maanden vrijwillig niet gerookt zonder problemen. Helpt trouwens wel dat hubbie buiten rookt, maar de TS is gelijk met haar vriend gestopt, dus dat helpt wel :wink: